De-indiaan

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
De-indiaan
Berichten: 5
Lid geworden op: di 31 mei 2022, 18:56

De-indiaan

Bericht door De-indiaan »

Ik ben Marcel sinds jaar en dag de indiaan genoemd.
Kom uit Rotterdam sinds een tijd woonachtig in Brabant.
Ik hoop inspiratie op te doen en raad te krijgen voor zelfbouw speakers
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: De-indiaan

Bericht door Barry2001 »

Welkom hier Marcel. Waar zit je aan te denken, vloerstaanders, monitoren, 2-3 weg, etc.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: De-indiaan

Bericht door dre »

Hallo Marcel.

Heb je al eerder wat gebouwd?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: De-indiaan

Bericht door Henkjan »

Hoi Marcel, welkom hier
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: De-indiaan

Bericht door satefan »

Welkom hier. Een naam voor de zelfbouwset is makkelijk bedacht: KlukKluk (hopen dat ie niet zo klinkt).
De-indiaan
Berichten: 5
Lid geworden op: di 31 mei 2022, 18:56

Re: De-indiaan

Bericht door De-indiaan »

Barry2001 schreef: di 31 mei 2022, 19:57
Welkom hier Marcel. Waar zit je aan te denken, vloerstaanders, monitoren, 2-3 weg, etc.
Een goede avond Barry.
Ik denk aan vloerstaanders.
Liefst 3 weg.
De-indiaan
Berichten: 5
Lid geworden op: di 31 mei 2022, 18:56

Re: De-indiaan

Bericht door De-indiaan »

dre schreef: di 31 mei 2022, 20:22
Hallo Marcel.

Heb je al eerder wat gebouwd?
Ik heb in een ver verleden al eens een set gebouwd, maar die zijn tijdens de verhuizing gesneuveld
De-indiaan
Berichten: 5
Lid geworden op: di 31 mei 2022, 18:56

Re: De-indiaan

Bericht door De-indiaan »

Henkjan schreef: di 31 mei 2022, 23:43
Hoi Marcel, welkom hier
Dank je Henkjan
De-indiaan
Berichten: 5
Lid geworden op: di 31 mei 2022, 18:56

Re: De-indiaan

Bericht door De-indiaan »

satefan schreef: wo 01 jun 2022, 8:36
Welkom hier. Een naam voor de zelfbouwset is makkelijk bedacht: KlukKluk (hopen dat ie niet zo klinkt).
Moet ik hier normaal op antwoorden
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: De-indiaan

Bericht door Leeuwarden »

Lijkt me wel :proost:
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: De-indiaan

Bericht door architect »

sommigen zijn een beetje apart hier - dat zijn er meer dan je gemiddeld zou verwachten - maar vinden het leuk dat je hier komt en dat iets wilt bouwen

3 weg vloerstaander zeg je, dat betekent al gauw een woofer voor het laag, een hoogweergever en iets kleiners er tussenin
om je richting te kunnen geven moeten we even wat meer weten van wat je belangrijk vindt.

hoe groter je speaker wordt hoe dieper deze laag kan weergeven. vindt je dat belangrijk? of wil je juist liever heel slank omdat je dat mooi vindt?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: De-indiaan

Bericht door Barry2001 »

Als je niet heel veel ervaring hebt is een ontwerp nabouwen vaak de beste optie, het is niet eenvoudig zelf iets te ontwerpen. Ik weet niet welk budget je aan denkt, maar je zou hier eens kunnen kijken:
https://www.humblehomemadehifi.nl/index_NL.html
https://www.rumoh.eu/
http://www.troelsgravesen.dk/Diy_Loudsp ... ojects.htm
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: De-indiaan

Bericht door satefan »

De-indiaan schreef: wo 01 jun 2022, 20:29
satefan schreef: wo 01 jun 2022, 8:36
Welkom hier. Een naam voor de zelfbouwset is makkelijk bedacht: KlukKluk (hopen dat ie niet zo klinkt).
Moet ik hier normaal op antwoorden
Dat hoeft niet, maar het was een beetje (te) lollig bedoeld (mischien). Superleuk dat je je hebt gemeld hier en hopelijk kunnen we je met raad (en soms daad) bijstaan.

Satefan
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: De-indiaan

Bericht door ray5150 »

De-indiaan schreef: wo 01 jun 2022, 20:29
satefan schreef: wo 01 jun 2022, 8:36
Welkom hier. Een naam voor de zelfbouwset is makkelijk bedacht: KlukKluk (hopen dat ie niet zo klinkt).
Moet ik hier normaal op antwoorden
Namens mij ook welkom.
Ik zal even melden dat veel leden hier elkaar vaak persoonlijk kennen van de luisterdagen her en der in het land.
Dan ga je toch wat anders met elkaar om.
Ook is hier vaak de sfeer wat losser en jovialer dan op andere audio-gerelateerde fora die op mij nogal humorloos overkomen.
(High End is natuurlijk een hele serieuze zaak...)
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: De-indiaan

Bericht door Douwe84 »

Welkom Marcel!
Plaats reactie