ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
WrineX
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door WrineX »

Pjotr schreef: do 02 jun 2022, 16:23
Dan moet ook je wel in een erg ruisarme omgeving meten. Doorgaans is van een gemiddeld kapseltje de ruisvloer ergens tussen 25dBA en 30dBA. En dat is best al wel stil. Wil je onder de 20dBA, dan zit je al gauw aan een dedicated kapseltje met eigen versterker. Noch van de Umik-1, noch van de Umik-2 is de ruisvloer in de datasheet vermeld. Maar meten is weten, dus mooie gelegenheid om te vergelijken :D
ben wel benieuwd, ik gebruik zelf een Isemcon en een losse pre amp, had ooit de Umik1 en vond die dus niet accuraat genoeg. maar prima voor het geld en de meeste doeleinde.

met beide kun je een een prima setje speakers maken:)
Ouwebok

Bericht door Ouwebok »

Kappa7 schreef: do 02 jun 2022, 14:53
WrineX schreef: di 31 mei 2022, 14:39
Ik ben er bij !! nog geen idee wat ik mee neem maar iets nieuws met Planar magnetics vermoed ik. passief of volledige set met DSP en ncore 400 eind versterking.

Wellicht dat ik mij kleine demo setje ook mee neem daarvan is het filter niet af. maar wellicht leuk om even naar te luisteren (actief) en mocht er iemand zijn die ze over wil nemen (en er een mooi actief systeem mee maken) voor een zacht prijsje heb ik weer wat ruimte :) kom om in de brouwsels. heeeeeeel misschien heb ik dan wel een passief filter klaar. maar mijn kennende is dat ongeveer zoals het gaat met de plintjes in je nieuwe huis......
Leuk ik ben weer zeer benieuwd.
Ik mag je projecten altijd graag beluisteren.
+1! Ik ben ook heel benieuwd! Ultieme zelfbouw, je experimenten om verder te komen: ik bewonder je gedrevenheid en ben benieuwd naar de uitkomsten.
WrineX
Contacteer:

Bericht door WrineX »

Ouwebok schreef: do 02 jun 2022, 18:57
Kappa7 schreef: do 02 jun 2022, 14:53
WrineX schreef: di 31 mei 2022, 14:39
Ik ben er bij !! nog geen idee wat ik mee neem maar iets nieuws met Planar magnetics vermoed ik. passief of volledige set met DSP en ncore 400 eind versterking.

Wellicht dat ik mij kleine demo setje ook mee neem daarvan is het filter niet af. maar wellicht leuk om even naar te luisteren (actief) en mocht er iemand zijn die ze over wil nemen (en er een mooi actief systeem mee maken) voor een zacht prijsje heb ik weer wat ruimte :) kom om in de brouwsels. heeeeeeel misschien heb ik dan wel een passief filter klaar. maar mijn kennende is dat ongeveer zoals het gaat met de plintjes in je nieuwe huis......
Leuk ik ben weer zeer benieuwd.
Ik mag je projecten altijd graag beluisteren.
+1! Ik ben ook heel benieuwd! Ultieme zelfbouw, je experimenten om verder te komen: ik bewonder je gedrevenheid en ben benieuwd naar de uitkomsten.
dank u :) ik hoop dat ik het waar kan maken :) tijd zal het leren... op het moment druk met de afwikkeling van het overlijden van mijn vader maar ik weet vrij zeker dat ik iets mee kan nemen :) (neem sowieso iets mee al word het paar projectjes aan elkaar knopen of iets tot in de late avond uurtjes, of mijn demo setje )
motoindo
Contacteer:

Bericht door motoindo »

WrineX schreef: do 02 jun 2022, 19:53
op het moment druk met de afwikkeling van het overlijden van mijn vader maar ik weet vrij zeker dat ik iets mee kan nemen :)
Gecondoleerd man :shock:
satefan

Bericht door satefan »

WrineX schreef: do 02 jun 2022, 19:53
op het moment druk met de afwikkeling van het overlijden van mijn vader maar ik weet vrij zeker dat ik iets mee kan nemen :)
Sterkte de komende tijd!
ray5150

Bericht door ray5150 »

Gecondoleerd ook bij deze.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

gecondoleerd :cry:
JaPS
Ook commercieel actief

Bericht door JaPS »

Ik ben ook van de partij.

In neem mee: Omni BMR 5. Ongeveer 6 jaar geleden ben ik begonnen met een nieuw project namelijk een rondstralend speakersysteem ondersteund met een MFB woofers. Alle speakers zijn actief analoog gefilterd en voorzien van twee Hypex eindtrappen. Het doel van het systeem is een 360-graden spreiding te realiseren en stelt elke luisteraar in de kamer in staat om te genieten van de volledige bandbreedte, gedetailleerd, levensecht driedimensionaal geluidsbeeld.

Bedankt voor de tip Chris!! (Heb wat reclame gemaakt op FB, ben benieuwd of we dat terugzien in de aanmeldingen)

Mvg. Sander de Jong
Pjotr

Bericht door Pjotr »

WrineX schreef: do 02 jun 2022, 16:54
Dan moet ook je wel in een erg ruisarme omgeving meten. Doorgaans is van een gemiddeld kapseltje de ruisvloer ergens tussen 25dBA en 30dBA. En dat is best al wel stil. Wil je onder de 20dBA, dan zit je al gauw aan een dedicated kapseltje met eigen versterker. Noch van de Umik-1, noch van de Umik-2 is de ruisvloer in de datasheet vermeld. Maar meten is weten, dus mooie gelegenheid om te vergelijken :D
ben wel benieuwd, ik gebruik zelf een Isemcon en een losse pre amp, had ooit de Umik1 en vond die dus niet accuraat genoeg. maar prima voor het geld en de meeste doeleinde.

Allereerst gecondoleerd nog met het overlijden van je pa.

Ik kan wel mijn IBF meemen, daar zit het beroemde Panasonic WA kapseltje in. En een meet mic met het Sennheiser KE4 kapseltje wat Paulus hier ooit gepost heeft. Hebben we een leuk vergelijk.
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Ik zal mijn Nti meenemen.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Mooi, welke is het? En wellicht kun jij dan ook een SPL meter meenemen? Een klein breedbandertje in kast heb ik nog wel.
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

JaPS schreef: vr 03 jun 2022, 12:19

In neem mee: Omni BMR 5. Ongeveer 6 jaar geleden ben ik begonnen met een nieuw project namelijk een rondstralend speakersysteem ondersteund met een MFB woofers. Alle speakers zijn actief analoog gefilterd en voorzien van twee Hypex eindtrappen. Het doel van het systeem is een 360-graden spreiding te realiseren en stelt elke luisteraar in de kamer in staat om te genieten van de volledige bandbreedte, gedetailleerd, levensecht driedimensionaal geluidsbeeld.

Bedankt voor de tip Chris!! (Heb wat reclame gemaakt op FB, ben benieuwd of we dat terugzien in de aanmeldingen)

Mvg. Sander de Jong
Welkom Sander,
Ik ben benieuwd naar je systeem.
Zou leuk zijn als je hier een draadje over wil maken. Kunnen we vast zien wat ons te wachten staat.
JaPS
Ook commercieel actief

Bericht door JaPS »

Kappa7 schreef: vr 03 jun 2022, 19:32
JaPS schreef: vr 03 jun 2022, 12:19

Mvg. Sander de Jong
Welkom Sander,
Ik ben benieuwd naar je systeem.
Zou leuk zijn als je hier een draadje over wil maken. Kunnen we vast zien wat ons te wachten staat.
Hallo Kappa7, De speaker is opgebouwd doormiddel van een 2 weg systeem. Iedere speaker heeft 5 drivers, dat is onderverdeeld in 1 woofer met mfb sensor (gemodificeerde AD8067/MFB4 diameter 20cm) en 4 BMR drivers van Tectonic (TEBM46C20N-4B). De overname frequentie van het actieve analoge filter is 250 Hz. Ik heb deze frequentie gekozen omdat de resonantiefrequentie van de BMR drivers op 170Hz ligt. Het active filter met MFB terugkoppeling is een eigen ontwerp. De eindversterkers zijn twee UCD 180 met geschakelde voeding. Na meerdere proefopstelling heb ik besloten om de woofer omgekeerd in de behuizing te plaatsen, op deze manier is het afstraling gedrag horizontaal 360 graden. Dit heb ik gedaan omdat de boven unit is opgebouwd met 4 BMR drivers die allemaal onder een hoek van 90 graden staan. Dit geeft een gelijkmatige geluidsafstraling van ongeveer 360 graden. Zowel de woofer als de BMR drivers liggen op de zelfde hartlijn waardoor fase fouten minimaal blijven. Na 3 proefversies ben ik nu met de afronding bezig van de behuizing. Hierbij een paar afbeeldingen van het systeem.
IMG_1471.jpg
IMG_1470.jpg
IMG_0458.JPG
tempImage3gwnmj.gif
IMG_0774.JPG
IMG_0836.jpg
IMG_0986.JPG
Walt

Bericht door Walt »

Supervet ontwerp!
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

Nou, in mijn optiek is het meer een slank zuiltje… Erg cool om weer eens iets buiten de gebaande paden te zien!
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Je biertje krijg je er ook niet echt koud mee denk ik Jan..... :?

Ziet er leuk uit! Ben wel heel nieuwsgierig naar de klank en het klankbeeld Sander :sure:
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

Leuk ontwerp, ik ben benieuwd hoe dat klinkt.
tigradekat

Bericht door tigradekat »

Oeh, een luisterdag op loopafstand:) is weer eens wat anders dan Breda :) Jaaaaren geleden dat ik voor het laatst geweest ben, zal 2017 of 2018 geweest zijn?

Ik kom graag buurten, ik kan eventueel een headphone/pre amp meenemen (Whammy) en als ze dan speelbaar zijn een setje audioexite Revelation 2 MK2 monitors, die ik al een poos in de planning heb staan/op de plank heb liggen

Ik bouw ook de komende tijd een set AF253's in een kassie, dus die kunnen ook mee als er behoefte bestaat aan een bron met dsp
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

Leuk, je staat op de lijst.
Een thuis wedstrijd is ook wel eens handig zo dacht ik zo.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Hmm... we hebben nu 2 draadjes parallel. Deze en het animo draadje: viewtopic.php?t=30724 Hier met een lijstje van deelnemers en daar met het aantal deelnemers... Misschien samenvoegen zonder dat de poll resultaten verdampen?
WrineX
Contacteer:

Bericht door WrineX »

Pjotr schreef: vr 03 jun 2022, 15:11
WrineX schreef: do 02 jun 2022, 16:54

Allereerst gecondoleerd nog met het overlijden van je pa.

Ik kan wel mijn IBF meemen, daar zit het beroemde Panasonic WA kapseltje in. En een meet mic met het Sennheiser KE4 kapseltje wat Paulus hier ooit gepost heeft. Hebben we een leuk vergelijk.

Ik heb hier ook nog een variant met het panasonic capsel, met bat voor de versterking. maar de isemcon..... doet het nog een paar keer beter dus ik heb er al een lange tijd niet naar gekeken :(
VintageHarry

Bericht door VintageHarry »

Door een verandering in de vakantieplanning kan ik me toch aanmelden voor deze luisterdag :)
Ik breng geen items mee.
Ben met name benieuwd naar de Paaskuikens waarvoor ik al een set woofertjes te pakken heb gekregen.
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

Je staat erbij en de paaskuikens ga je geen spijt van krijgen.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Hopelijk kan Leo dat PC setje van zijn dochter even te leen krijgen met het losse subje? :D Al was het alleen al ter vergelijk. Want dat klonk beslist ook groots!
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”