Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Dan moet ook je wel in een erg ruisarme omgeving meten. Doorgaans is van een gemiddeld kapseltje de ruisvloer ergens tussen 25dBA en 30dBA. En dat is best al wel stil. Wil je onder de 20dBA, dan zit je al gauw aan een dedicated kapseltje met eigen versterker. Noch van de Umik-1, noch van de Umik-2 is de ruisvloer in de datasheet vermeld. Maar meten is weten, dus mooie gelegenheid om te vergelijken
ben wel benieuwd, ik gebruik zelf een Isemcon en een losse pre amp, had ooit de Umik1 en vond die dus niet accuraat genoeg. maar prima voor het geld en de meeste doeleinde.
met beide kun je een een prima setje speakers maken:)
Ik ben er bij !! nog geen idee wat ik mee neem maar iets nieuws met Planar magnetics vermoed ik. passief of volledige set met DSP en ncore 400 eind versterking.
Wellicht dat ik mij kleine demo setje ook mee neem daarvan is het filter niet af. maar wellicht leuk om even naar te luisteren (actief) en mocht er iemand zijn die ze over wil nemen (en er een mooi actief systeem mee maken) voor een zacht prijsje heb ik weer wat ruimte kom om in de brouwsels. heeeeeeel misschien heb ik dan wel een passief filter klaar. maar mijn kennende is dat ongeveer zoals het gaat met de plintjes in je nieuwe huis......
Leuk ik ben weer zeer benieuwd.
Ik mag je projecten altijd graag beluisteren.
+1! Ik ben ook heel benieuwd! Ultieme zelfbouw, je experimenten om verder te komen: ik bewonder je gedrevenheid en ben benieuwd naar de uitkomsten.
Ik ben er bij !! nog geen idee wat ik mee neem maar iets nieuws met Planar magnetics vermoed ik. passief of volledige set met DSP en ncore 400 eind versterking.
Wellicht dat ik mij kleine demo setje ook mee neem daarvan is het filter niet af. maar wellicht leuk om even naar te luisteren (actief) en mocht er iemand zijn die ze over wil nemen (en er een mooi actief systeem mee maken) voor een zacht prijsje heb ik weer wat ruimte kom om in de brouwsels. heeeeeeel misschien heb ik dan wel een passief filter klaar. maar mijn kennende is dat ongeveer zoals het gaat met de plintjes in je nieuwe huis......
Leuk ik ben weer zeer benieuwd.
Ik mag je projecten altijd graag beluisteren.
+1! Ik ben ook heel benieuwd! Ultieme zelfbouw, je experimenten om verder te komen: ik bewonder je gedrevenheid en ben benieuwd naar de uitkomsten.
dank u ik hoop dat ik het waar kan maken tijd zal het leren... op het moment druk met de afwikkeling van het overlijden van mijn vader maar ik weet vrij zeker dat ik iets mee kan nemen (neem sowieso iets mee al word het paar projectjes aan elkaar knopen of iets tot in de late avond uurtjes, of mijn demo setje )
In neem mee: Omni BMR 5. Ongeveer 6 jaar geleden ben ik begonnen met een nieuw project namelijk een rondstralend speakersysteem ondersteund met een MFB woofers. Alle speakers zijn actief analoog gefilterd en voorzien van twee Hypex eindtrappen. Het doel van het systeem is een 360-graden spreiding te realiseren en stelt elke luisteraar in de kamer in staat om te genieten van de volledige bandbreedte, gedetailleerd, levensecht driedimensionaal geluidsbeeld.
Bedankt voor de tip Chris!! (Heb wat reclame gemaakt op FB, ben benieuwd of we dat terugzien in de aanmeldingen)
Dan moet ook je wel in een erg ruisarme omgeving meten. Doorgaans is van een gemiddeld kapseltje de ruisvloer ergens tussen 25dBA en 30dBA. En dat is best al wel stil. Wil je onder de 20dBA, dan zit je al gauw aan een dedicated kapseltje met eigen versterker. Noch van de Umik-1, noch van de Umik-2 is de ruisvloer in de datasheet vermeld. Maar meten is weten, dus mooie gelegenheid om te vergelijken
ben wel benieuwd, ik gebruik zelf een Isemcon en een losse pre amp, had ooit de Umik1 en vond die dus niet accuraat genoeg. maar prima voor het geld en de meeste doeleinde.
met beide kun je een een prima setje speakers maken:)
Allereerst gecondoleerd nog met het overlijden van je pa.
Ik kan wel mijn IBF meemen, daar zit het beroemde Panasonic WA kapseltje in. En een meet mic met het Sennheiser KE4 kapseltje wat Paulus hier ooit gepost heeft. Hebben we een leuk vergelijk.
In neem mee: Omni BMR 5. Ongeveer 6 jaar geleden ben ik begonnen met een nieuw project namelijk een rondstralend speakersysteem ondersteund met een MFB woofers. Alle speakers zijn actief analoog gefilterd en voorzien van twee Hypex eindtrappen. Het doel van het systeem is een 360-graden spreiding te realiseren en stelt elke luisteraar in de kamer in staat om te genieten van de volledige bandbreedte, gedetailleerd, levensecht driedimensionaal geluidsbeeld.
Bedankt voor de tip Chris!! (Heb wat reclame gemaakt op FB, ben benieuwd of we dat terugzien in de aanmeldingen)
Mvg. Sander de Jong
Welkom Sander,
Ik ben benieuwd naar je systeem.
Zou leuk zijn als je hier een draadje over wil maken. Kunnen we vast zien wat ons te wachten staat.
In neem mee: Omni BMR 5. Ongeveer 6 jaar geleden ben ik begonnen met een nieuw project namelijk een rondstralend speakersysteem ondersteund met een MFB woofers. Alle speakers zijn actief analoog gefilterd en voorzien van twee Hypex eindtrappen. Het doel van het systeem is een 360-graden spreiding te realiseren en stelt elke luisteraar in de kamer in staat om te genieten van de volledige bandbreedte, gedetailleerd, levensecht driedimensionaal geluidsbeeld.
Bedankt voor de tip Chris!! (Heb wat reclame gemaakt op FB, ben benieuwd of we dat terugzien in de aanmeldingen)
Mvg. Sander de Jong
Welkom Sander,
Ik ben benieuwd naar je systeem.
Zou leuk zijn als je hier een draadje over wil maken. Kunnen we vast zien wat ons te wachten staat.
Hallo Kappa7, De speaker is opgebouwd doormiddel van een 2 weg systeem. Iedere speaker heeft 5 drivers, dat is onderverdeeld in 1 woofer met mfb sensor (gemodificeerde AD8067/MFB4 diameter 20cm) en 4 BMR drivers van Tectonic (TEBM46C20N-4B). De overname frequentie van het actieve analoge filter is 250 Hz. Ik heb deze frequentie gekozen omdat de resonantiefrequentie van de BMR drivers op 170Hz ligt. Het active filter met MFB terugkoppeling is een eigen ontwerp. De eindversterkers zijn twee UCD 180 met geschakelde voeding. Na meerdere proefopstelling heb ik besloten om de woofer omgekeerd in de behuizing te plaatsen, op deze manier is het afstraling gedrag horizontaal 360 graden. Dit heb ik gedaan omdat de boven unit is opgebouwd met 4 BMR drivers die allemaal onder een hoek van 90 graden staan. Dit geeft een gelijkmatige geluidsafstraling van ongeveer 360 graden. Zowel de woofer als de BMR drivers liggen op de zelfde hartlijn waardoor fase fouten minimaal blijven. Na 3 proefversies ben ik nu met de afronding bezig van de behuizing. Hierbij een paar afbeeldingen van het systeem.
Oeh, een luisterdag op loopafstand:) is weer eens wat anders dan Breda Jaaaaren geleden dat ik voor het laatst geweest ben, zal 2017 of 2018 geweest zijn?
Ik kom graag buurten, ik kan eventueel een headphone/pre amp meenemen (Whammy) en als ze dan speelbaar zijn een setje audioexite Revelation 2 MK2 monitors, die ik al een poos in de planning heb staan/op de plank heb liggen
Ik bouw ook de komende tijd een set AF253's in een kassie, dus die kunnen ook mee als er behoefte bestaat aan een bron met dsp
Hmm... we hebben nu 2 draadjes parallel. Deze en het animo draadje: viewtopic.php?t=30724 Hier met een lijstje van deelnemers en daar met het aantal deelnemers... Misschien samenvoegen zonder dat de poll resultaten verdampen?
Dan moet ook je wel in een erg ruisarme omgeving meten. Doorgaans is van een gemiddeld kapseltje de ruisvloer ergens tussen 25dBA en 30dBA. En dat is best al wel stil. Wil je onder de 20dBA, dan zit je al gauw aan een dedicated kapseltje met eigen versterker. Noch van de Umik-1, noch van de Umik-2 is de ruisvloer in de datasheet vermeld. Maar meten is weten, dus mooie gelegenheid om te vergelijken
ben wel benieuwd, ik gebruik zelf een Isemcon en een losse pre amp, had ooit de Umik1 en vond die dus niet accuraat genoeg. maar prima voor het geld en de meeste doeleinde.
met beide kun je een een prima setje speakers maken:)
Allereerst gecondoleerd nog met het overlijden van je pa.
Ik kan wel mijn IBF meemen, daar zit het beroemde Panasonic WA kapseltje in. En een meet mic met het Sennheiser KE4 kapseltje wat Paulus hier ooit gepost heeft. Hebben we een leuk vergelijk.
Ik heb hier ook nog een variant met het panasonic capsel, met bat voor de versterking. maar de isemcon..... doet het nog een paar keer beter dus ik heb er al een lange tijd niet naar gekeken
Door een verandering in de vakantieplanning kan ik me toch aanmelden voor deze luisterdag
Ik breng geen items mee.
Ben met name benieuwd naar de Paaskuikens waarvoor ik al een set woofertjes te pakken heb gekregen.
Hopelijk kan Leo dat PC setje van zijn dochter even te leen krijgen met het losse subje? Al was het alleen al ter vergelijk. Want dat klonk beslist ook groots!