Daudio C1kit "net even anders"

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door jeroen_d »

Shadow schreef: wo 11 mei 2022, 15:54
Rob Dingen schreef: wo 11 mei 2022, 14:46
Ik voorspel dat de Topping niet zo goed klinkt als de DAC die hij nu heeft.
Heb hier een Topping D90 liggen ben ik ook niet van onder de indruk.

Rob
https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.10519/

Review is goed hoor, maar zoals Peter aan geeft, op dat niveau is er niks mee, het kan gewoon je smaak niet zijn.
Misschien een ESS of Burr Brown meer je ding?
De chip is lang niet alles zeggend, ook de digitale filtering is nogal bepalend voor hoe het uiteindelijk klinkt. En vergeet de USB implementatie niet.
Die metingen zijn leuk, maar ik zou nooit wat kopen uitsluitend op basis daarvan. Eerst luisteren.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door Pjotr »

Om te luisteren zul je toch eerst wat in of aan elkaar moeten klussen :roll: En in dit geval met de juiste kennis van zaken van een DSP. Dat is geen materie die elke High-End handelaar op de plank heeft en je demonstreren kan.
Rob Dingen
Berichten: 618
Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
Locatie: Gerwen
Contacteer:

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door Rob Dingen »

Pjotr schreef: wo 11 mei 2022, 15:08
Dat is op dit niveau puur een smaakkwestie Rob. Niet meer van goed en niet zo goed.
Meer resolutie en een grootser stereo beeld heeft mijn inzien niks met smaak te maken.
hannesie schreef: wo 11 mei 2022, 16:00
Mogelijk ook een verschil tussen de D90/D90SE ?

Er is wel iets verschil in de opzet. AK of ESS.
Ja in de D90 zit de AKM en in de D90SE zit een ESS.
Waarschijnlijk omdat de AKM fabriek afgebrand is.
jeroen_d schreef: wo 11 mei 2022, 18:51
Uiteindelijk verlies je het minst als je DSP bij de bron doet, zoals bij Roon en Jriver. Nadeel natuurlijk dat het dan alleen met die bron werkt voor ruimtecorrectie.
Er word nogal vlug tegenwoordig met DSP gegooid terwijl eigenlijk niet naar de set gekeken word.
Holco heeft een fatsoenlijke DAC dus ga je DSP tussen voegen in het analoge domein.
Persoonlijk zie ik daar niks in.
Als je alles in het digitale domein houd met op het einde een goede DAC kan het iets worden.

Rob
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door Shadow »

Dat was dus ook al een terechte opmerking van Peter naar mijn mening; doe de DSP met een SHD Studio en zet daar 2 goeie dac’s achter, liefst dezelfde, dan naar de eindtrappen.
Rob Dingen
Berichten: 618
Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
Locatie: Gerwen
Contacteer:

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door Rob Dingen »

Ik denk dat mini dsp dan niet goed genoeg is.
De nieuwe ken ik niet maar de oude sampled alles naar 96kHz dat is voor mij al een no go.
Hoge resoluties worden downsampled en niet netjes gedeeld door 2 en met upsamplen het zelfde.

Ik kan het nu niet testen nu want mijn bron is USB anders had ik hem er tussen kunnen zetten en luisteren.
Maar die oefening heb ik al eens gedaan een tijd geleden bij een kennis met mijn DAC.
Hij heeft hem toen ook verkocht.

Voor mij is het mooi spul voor een sub of multi sub en daar gebruik ik hem ook voor in mijn Home Theater

Rob
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door SSassen »

Natuurlijk is de miniDSP niet goed genoeg, en dat zal het, als ze op dezelfde voet verdergaan, ook nooit worden, laten we vooral realistisch blijven, de technische implementatie rammelt aan alle kanten.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door rikpost »

:Ik zie hier een relatie met Youp van het Hek en Buckler bier :(
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1706
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door holco »

rikpost schreef: do 12 mei 2022, 6:55
:Ik zie hier een relatie met Youp van het Hek en Buckler bier :(
Die moest ik even opzoeken :mrgreen:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door Shadow »

Er zijn flinke stappen gemaakt door de jaren, je kan niet meer op basis van de eerste Minidsp 2x4 zeggen dat een apparaat als de SHD niet deugt, terwijl onafhankelijke reviews goede meetresultaten laten zien.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door rikpost »

holco schreef: do 12 mei 2022, 8:22
rikpost schreef: do 12 mei 2022, 6:55
:Ik zie hier een relatie met Youp van het Hek en Buckler bier :(
Die moest ik even opzoeken :mrgreen:

Het bier vindt je in ieder geval niet meer in de schappen :lol:
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1706
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door holco »

rikpost schreef: do 12 mei 2022, 8:34
holco schreef: do 12 mei 2022, 8:22
rikpost schreef: do 12 mei 2022, 6:55
:Ik zie hier een relatie met Youp van het Hek en Buckler bier :(
Die moest ik even opzoeken :mrgreen:

Het bier vindt je in ieder geval niet meer in de schappen :lol:
Desalniettemin voorspel ik tot op een zeker punt een goede toekomst voor MiniDSP :wink:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door Shadow »

Zeker! Als Sander iets sub-optimaal vindt is er voor de meesten onder ons prima mee te leven hoor!
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door Leeuwarden »

Shadow schreef: do 12 mei 2022, 9:00
Zeker! Als Sander iets sub-optimaal vindt is er voor de meesten onder ons prima mee te leven hoor!
Gokje: als je de audioapparatuur van Holco ziet, schat ik in dat de MiniDSP het “slechtste” onderdeel in de keten is.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1706
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door holco »

Iemand interesse in een vrijwel nieuwe SHD :mrgreen:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door Leeuwarden »

Grijp je kans, Joram!
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door Pjotr »

SSassen schreef: wo 11 mei 2022, 23:46
Natuurlijk is de miniDSP niet goed genoeg, en dat zal het, als ze op dezelfde voet verdergaan, ook nooit worden, laten we vooral realistisch blijven, de technische implementatie rammelt aan alle kanten.
Geef eens een alternatief Sander. Ben wel benieuwd wat dan wel wat voor een simpele ziel zonder DSP know how begrijpbaar blijft.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door Pjotr »

holco schreef: do 12 mei 2022, 9:14
Iemand interesse in een vrijwel nieuwe SHD :mrgreen:
Als het nou een Studio versie zou zijn....... :mrgreen:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door SSassen »

Pjotr schreef: do 12 mei 2022, 10:29
SSassen schreef: wo 11 mei 2022, 23:46
Natuurlijk is de miniDSP niet goed genoeg, en dat zal het, als ze op dezelfde voet verdergaan, ook nooit worden, laten we vooral realistisch blijven, de technische implementatie rammelt aan alle kanten.
Geef eens een alternatief Sander. Ben wel benieuwd wat dan wel wat voor een simpele ziel zonder DSP know how begrijpbaar blijft.
Ik weet geen kant en klaar alternatief en da's exact de reden dat miniDSP nog klanten heeft en ze aan blijven modderen, maar goed de markt is ook veels te klein en krimpt, dat zie je ook aan Hypex, 15 jaar geleden was er nog wat geld te verdienen met DIY modules en plate amps, vandaag de dag niet meer.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door Henkjan »

SHD is niet echt een DIY module hè
je hebt de test op asr gelezen?
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door rikpost »

Groundsound waar ik mee speel is ook failliet
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door Pjotr »

Mensen willen geen bouwkit, die willen een complete goed werkende doos met aan/uit knop. Hypex was nog veel erger, dat was helemaal jarenlang vallen en opstaan met hun implementaties. Denk trouwens dat MiniDSP met hun Flex wel aardig goed zit mits ze qua prijs onder de 500 euries blijven.

DSP is gewoon niet meer weg te denken. Zowat iedere studio van de laatste 20 jaar draait op een DAW (Digital Audio Workstation). Al dan niet op een Mac of PC. Geen mengtafel is nog analoog. Op een paar niche studio'tjes na dan.

P.S. Groundsound was niet slecht i.d.d. maar gewoon veel te duur.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1706
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door holco »

Niet dat ik ze ga proberen maar als alternatief ben ik nog de DBX Driverack venu360 en de hele dure DSPeaker anti-mode X4 tegengekomen.

https://dbxpro.com/en/products/driverack-venu360

http://www.dspeaker.com/en/products/anti-mode-x4.shtml
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door Pjotr »

De alternatieve route is de software route. Een VST frame met plugins op een PC of Mac. Is ook qua kosten nog aardig beheersbaar. Zit er niet een VST plug-in in Roon? Nadeel is dan wel dat je daarvoor een server moet laten draaien die krachtig genoeg is.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1706
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door holco »

Buiten mijn Aries G1 streamer en Audio-GD R8 DAC ga ik niet meer digitaal, op mijn Rythmik F18 sub (<30hz) komt nog wel een Minidsp 2x4 balanced die ik nog heb liggen, de SHD op de sub lijkt mij wat te.....
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1706
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door holco »

Vergeet nog te melden dat het stereo gedeelte ook via een HT input op de Hattor pre onderdeel is van een 9.1 setup, software oplossingen aan de streamer kant lost dus niet alles op.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”