Review is goed hoor, maar zoals Peter aan geeft, op dat niveau is er niks mee, het kan gewoon je smaak niet zijn.
Misschien een ESS of Burr Brown meer je ding?
De chip is lang niet alles zeggend, ook de digitale filtering is nogal bepalend voor hoe het uiteindelijk klinkt. En vergeet de USB implementatie niet.
Die metingen zijn leuk, maar ik zou nooit wat kopen uitsluitend op basis daarvan. Eerst luisteren.
Om te luisteren zul je toch eerst wat in of aan elkaar moeten klussen En in dit geval met de juiste kennis van zaken van een DSP. Dat is geen materie die elke High-End handelaar op de plank heeft en je demonstreren kan.
Uiteindelijk verlies je het minst als je DSP bij de bron doet, zoals bij Roon en Jriver. Nadeel natuurlijk dat het dan alleen met die bron werkt voor ruimtecorrectie.
Er word nogal vlug tegenwoordig met DSP gegooid terwijl eigenlijk niet naar de set gekeken word.
Holco heeft een fatsoenlijke DAC dus ga je DSP tussen voegen in het analoge domein.
Persoonlijk zie ik daar niks in.
Als je alles in het digitale domein houd met op het einde een goede DAC kan het iets worden.
Dat was dus ook al een terechte opmerking van Peter naar mijn mening; doe de DSP met een SHD Studio en zet daar 2 goeie dac’s achter, liefst dezelfde, dan naar de eindtrappen.
Ik denk dat mini dsp dan niet goed genoeg is.
De nieuwe ken ik niet maar de oude sampled alles naar 96kHz dat is voor mij al een no go.
Hoge resoluties worden downsampled en niet netjes gedeeld door 2 en met upsamplen het zelfde.
Ik kan het nu niet testen nu want mijn bron is USB anders had ik hem er tussen kunnen zetten en luisteren.
Maar die oefening heb ik al eens gedaan een tijd geleden bij een kennis met mijn DAC.
Hij heeft hem toen ook verkocht.
Voor mij is het mooi spul voor een sub of multi sub en daar gebruik ik hem ook voor in mijn Home Theater
Natuurlijk is de miniDSP niet goed genoeg, en dat zal het, als ze op dezelfde voet verdergaan, ook nooit worden, laten we vooral realistisch blijven, de technische implementatie rammelt aan alle kanten.
Er zijn flinke stappen gemaakt door de jaren, je kan niet meer op basis van de eerste Minidsp 2x4 zeggen dat een apparaat als de SHD niet deugt, terwijl onafhankelijke reviews goede meetresultaten laten zien.
Natuurlijk is de miniDSP niet goed genoeg, en dat zal het, als ze op dezelfde voet verdergaan, ook nooit worden, laten we vooral realistisch blijven, de technische implementatie rammelt aan alle kanten.
Geef eens een alternatief Sander. Ben wel benieuwd wat dan wel wat voor een simpele ziel zonder DSP know how begrijpbaar blijft.
Geef eens een alternatief Sander. Ben wel benieuwd wat dan wel wat voor een simpele ziel zonder DSP know how begrijpbaar blijft.
Ik weet geen kant en klaar alternatief en da's exact de reden dat miniDSP nog klanten heeft en ze aan blijven modderen, maar goed de markt is ook veels te klein en krimpt, dat zie je ook aan Hypex, 15 jaar geleden was er nog wat geld te verdienen met DIY modules en plate amps, vandaag de dag niet meer.
Mensen willen geen bouwkit, die willen een complete goed werkende doos met aan/uit knop. Hypex was nog veel erger, dat was helemaal jarenlang vallen en opstaan met hun implementaties. Denk trouwens dat MiniDSP met hun Flex wel aardig goed zit mits ze qua prijs onder de 500 euries blijven.
DSP is gewoon niet meer weg te denken. Zowat iedere studio van de laatste 20 jaar draait op een DAW (Digital Audio Workstation). Al dan niet op een Mac of PC. Geen mengtafel is nog analoog. Op een paar niche studio'tjes na dan.
P.S. Groundsound was niet slecht i.d.d. maar gewoon veel te duur.
De alternatieve route is de software route. Een VST frame met plugins op een PC of Mac. Is ook qua kosten nog aardig beheersbaar. Zit er niet een VST plug-in in Roon? Nadeel is dan wel dat je daarvoor een server moet laten draaien die krachtig genoeg is.
Buiten mijn Aries G1 streamer en Audio-GD R8 DAC ga ik niet meer digitaal, op mijn Rythmik F18 sub (<30hz) komt nog wel een Minidsp 2x4 balanced die ik nog heb liggen, de SHD op de sub lijkt mij wat te.....
Vergeet nog te melden dat het stereo gedeelte ook via een HT input op de Hattor pre onderdeel is van een 9.1 setup, software oplossingen aan de streamer kant lost dus niet alles op.