Dat zeg ik :
Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?
Ook bekend van de voortreffelijke meloen.
Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?
Hmm ja, als ik het zo lees valt er nog heel wat te plannen! Meloenen in Hengelo kunnen we niet hebben natuurlijk, laat staan in Beetstersweach
(Al zie ik Walt niet snel met Cavia's naar Beetstersweach komen).
Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?
Tony Gee is onze met cavia’s rondreizende luidspreker guru!
Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?
De pizza was niet van Domino’s in Breda, niet de laatste jaren in ieder geval…
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?
Dat klopt! Andere interesses en het thuis redelijk voor elkaar hebbende qua geluid heeft ervoor gezorgd dat ik alleen nog sporadisch even kijk hoe het er hier aan toe gaat, maar echt actief ben ik niet meer.
Voor de laatste luisterdag in Alphen zat ik al te dubben of ik het nog wel een keer wilde doen, de gedwongen pauze die daarna kwam heeft het waakvlammetje uitgeblazen. Ligt niet aan jullie, laat dat duidelijk zijn.
Ook zijn de voorwaarden van de ruimtes die we huurden sinds 2021 aangepast; hierdoor wordt de luisterdag ongeveer 5 tot 6 keer zo duur. Waar we in het verleden ongeveer 150 euro betaalden voor een hele dag, is dat nu bijna het uur-bedrag geworden. Is daarmee ook niet meer rendabel lijkt mij.
De saté is nog steeds even lekker weet ik uit betrouwbare bron. En die is dan weer niet 5x zo duur geworden
Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?
Het is jammer om te lezen dat de huur zo duur is geworden. het was daar een leuke lokatie om een luisterdag te houden.
Ik heb wel eens wat in Den Haag rondgekeken, dan zit je bij veel commerciele zalen zomaar aan de 500 euro voor een halve dag.
Ik heb wel eens wat in Den Haag rondgekeken, dan zit je bij veel commerciele zalen zomaar aan de 500 euro voor een halve dag.
Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?
"Only fools need structure and process. A true genius masters the chaos"Kappa7 schreef: ↑do 05 mei 2022, 23:51Op zich is het wel prettig om te weten wie met wie kan in en in welke ruimte.
Wat Barry doet is wat dat betreft wel goed geregeld.
Er zijn namelijk vaak wel mensen die alleen speakers hebben of een versterker die men wil laten horen.
Het is toch wel handig om iets van coördinatie te hebben daar in.
Maar goed, ik ben ook meer van een beetje een lijn en structuur in dingen. Ik heb zelf ook steeds spullen meegenomen om te demonstreren, dan is het wel handig als je een beetje weet waar je moet zijn om welke tijd, en dan bij voorkeur dat mensen ook weten wat ze daar kunnen verwachten. En als je tijd om is zet je de boel uit en is de volgende aan de beurt. Moeilijk is het niet.
Mocht er interesse zijn, ik wel best metingen aan speakers doen tijdens de luisterdagen. In Hengelo deed ik dat met Jeroen O.D. (geen forumlid) en daar werd ook wel redelijk gebruik van gemaakt. Jeroen zal het in Hengelo wel weer willen doen denk ik, maar daarbuiten verwacht ik van niet.
Ik heb dus wel weer zin in een LD.
Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?
Jammer van die locatie Michael, dat was een erg fijn locatie in Alphen. Och Jan (Wowly) bouwt volgens mij ook al jaren niet veel meer maar vindt het nog wel leuk om een luisterdag te organiseren. En als anderen het over willen nemen lijkt mij dat prima.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?
Probleem is een beetje dat we qua locatie in de niet commerciele hoek zitten te vissen voor een locatie. Deze hebben de afgelopen jaren gigantische klappen opgelopen dan wel financieel of vrijwilligers. Komt er ook nog eens een energiecrisis overheen en afhankelijk van de organisatie kan dat ook nog eens klap uitdelen. Het verbaasd mij eigenlijk niet dat ook op deze locaties de prijzen de pan uit rijzen. Niet alle gemeentes ( bijna geen enkele) schrijven elk jaar een blanco cheque uit.
Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?
een luisterdag zou wel leuk zijn . . .
maar waar ligt Breda dan?
maar waar ligt Breda dan?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?
Een plek tussen Beetsterzwaag en Breda in zou toch ook wel fijn zijn…
Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?
of tussen heerenveen en drachten, kan ook
is misschien ook niet zo duur
beter iets dan niets
en better let as net
is misschien ook niet zo duur
beter iets dan niets
en better let as net
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?
Precies dat is het geval in Alphen. Waar men vroeger redelijk meegaand was, is er nu een stroomschema opgesteld met routekaart (goh, waar kennen we dat van). Die moet je volgen en dan kom je óf uit op een maatschappelijk tarief (30ct per M2 per uur) of op niet maatschappelijk (50ct per m2 per uur).ds23man schreef: ↑vr 06 mei 2022, 17:00Probleem is een beetje dat we qua locatie in de niet commerciele hoek zitten te vissen voor een locatie. Deze hebben de afgelopen jaren gigantische klappen opgelopen dan wel financieel of vrijwilligers. Komt er ook nog eens een energiecrisis overheen en afhankelijk van de organisatie kan dat ook nog eens klap uitdelen. Het verbaasd mij eigenlijk niet dat ook op deze locaties de prijzen de pan uit rijzen. Niet alle gemeentes ( bijna geen enkele) schrijven elk jaar een blanco cheque uit.
Een activiteit als een luisterdag (met bezoekers van buiten Alphen) valt nu onder het niet-maatschappelijk tarief(want strengere beoordeling), terwijl we hiervoor profiteerden van het maatschappelijke tarief . En dat maatschappelijke tarief was een paar jaar terug ook nog een keer een factor 3 lager dan dat het nu is.
En dan gaat het hard als je zo'n 225 m2 huurt voor ca 9 uur
Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?
Hoeveel ruimtes namen we af, 3 of 4 toch? Misschien dat iets inperken en toch proberen om op die 30 cent te komen.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?
geen bezoekers buiten Alphen kunnen we best regelen voor het lage tarief
en dan hebben we ook al gauw genoeg aan wat minder meters
dubbel voordeel lijkt mij - prijs gaat drastisch omlaag
wel leuk om dan een verslagje hier te plaatsen voor de geinteresseerden van buiten Alphen
en dan hebben we ook al gauw genoeg aan wat minder meters
dubbel voordeel lijkt mij - prijs gaat drastisch omlaag
wel leuk om dan een verslagje hier te plaatsen voor de geinteresseerden van buiten Alphen
Laatst gewijzigd door architect op za 07 mei 2022, 8:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?
Denk dat dit forum wel een maatschappelijke functie vervuld en niet commercieel, dus die 30 cent lijkt me toch haalbaar.
Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?
Ik vind het feit merkwaardig dat er een ander tarief word gerekend als er bezoekers / deelnemers van buiten de gemeente komen. dat zit toch wel aardig tegen discriminatie aan te schurken, hoe zou men dat dan willen contoleren ? je ID laten zien ? er zijn voor minder al demonstraties geweest de afgelopen jaren.mikekiwi schreef: ↑vr 06 mei 2022, 23:48Precies dat is het geval in Alphen. Waar men vroeger redelijk meegaand was, is er nu een stroomschema opgesteld met routekaart (goh, waar kennen we dat van). Die moet je volgen en dan kom je óf uit op een maatschappelijk tarief (30ct per M2 per uur) of op niet maatschappelijk (50ct per m2 per uur).ds23man schreef: ↑vr 06 mei 2022, 17:00Probleem is een beetje dat we qua locatie in de niet commerciele hoek zitten te vissen voor een locatie. Deze hebben de afgelopen jaren gigantische klappen opgelopen dan wel financieel of vrijwilligers. Komt er ook nog eens een energiecrisis overheen en afhankelijk van de organisatie kan dat ook nog eens klap uitdelen. Het verbaasd mij eigenlijk niet dat ook op deze locaties de prijzen de pan uit rijzen. Niet alle gemeentes ( bijna geen enkele) schrijven elk jaar een blanco cheque uit.
Een activiteit als een luisterdag (met bezoekers van buiten Alphen) valt nu onder het niet-maatschappelijk tarief(want strengere beoordeling), terwijl we hiervoor profiteerden van het maatschappelijke tarief . En dat maatschappelijke tarief was een paar jaar terug ook nog een keer een factor 3 lager dan dat het nu is.
En dan gaat het hard als je zo'n 225 m2 huurt voor ca 9 uur
Natuurlijk snap ik dat de afgelopen jaren zwaar zijn geweest voor dit soort instellelingen, maar dat geldt natuurlijk zo goed ook voor de commerciele instellingen en zaalverhuur. de tarieven voor een etentje bij een restaurant zijn toch ook niet 5 x zo duur geworden ten opzichte van 2019 ?
Ik ben van mening dat men hiermee zichzelf flink in de vingers snijd doordat er nog meer groepen als wij (verenigingen en dergelijke) afhaken.
