Volume pot met loudnestab (Onkyo)
Moderator: Beheerdersteam
- Splinter226
- Berichten: 435
- Lid geworden op: do 11 apr 2013, 19:07
Re: Volume pot met loudnestab (Onkyo)
stukje loper van een andere potmeter op t restant van de afgebroken loper solderen ? Met 4 extra handjes en een computergestuurd soldeer apparaat ?
Misschien ff een chirurgische robot lenen, via via, ? 
Heb wel eens potmeters uit elkaar gehaald. En dan parelt het zweet op je voorhoofd en dan dank je alles boven je vermogen als het weer werkend in elkaar komt. Net iets teveel kracht, of onbalans en - oops, erger dan voorheen.... Maar als je heel voorzichtig de potmeter kan demonteren zou je dezelfde waarde binnenwerk van een andere potmeter daar - in theorie - kunnen plaatsen.... Maar zoals het er nu voorstaat istie stuk ? Of enkel nog stereo ? Wilde zeggen, kan het alleen nog beter....
Sterkte.
Heb wel eens potmeters uit elkaar gehaald. En dan parelt het zweet op je voorhoofd en dan dank je alles boven je vermogen als het weer werkend in elkaar komt. Net iets teveel kracht, of onbalans en - oops, erger dan voorheen.... Maar als je heel voorzichtig de potmeter kan demonteren zou je dezelfde waarde binnenwerk van een andere potmeter daar - in theorie - kunnen plaatsen.... Maar zoals het er nu voorstaat istie stuk ? Of enkel nog stereo ? Wilde zeggen, kan het alleen nog beter....
Sterkte.
Re: Volume pot met loudnestab (Onkyo)
Ondertussen weer wat op de been.
Blijkt dat meedere Onkyo apparaten uit die periode gebruikmaken van dezelfde pots, echter 2 decks ipv 4.
Nu zijn ze eigenlijk modulair opgebouwd, dus is er een 4 decks te bouwen.
"Even" weer op zoek naar een andere donor, het liefts defect.
En Splinter, dank voor de tips, maar dat gaat me niet lukken.
(Wel aan ged@cht
)
Blijkt dat meedere Onkyo apparaten uit die periode gebruikmaken van dezelfde pots, echter 2 decks ipv 4.
Nu zijn ze eigenlijk modulair opgebouwd, dus is er een 4 decks te bouwen.
"Even" weer op zoek naar een andere donor, het liefts defect.
En Splinter, dank voor de tips, maar dat gaat me niet lukken.
(Wel aan ged@cht
Re: Volume pot met loudnestab (Onkyo)
Een update:
Ondertussen deze gevonden.
Met een beetje creativiteit en onderdeeltjes van de oude pot kan ik hier een nieuwe 4 decks van maken
https://nl.aliexpress.com/item/10050015 ... pt=glo2nld
Ik hoop dat de link werkt.
Nu "even" wachten tot die binnen is.
Ondertussen deze gevonden.
Met een beetje creativiteit en onderdeeltjes van de oude pot kan ik hier een nieuwe 4 decks van maken
https://nl.aliexpress.com/item/10050015 ... pt=glo2nld
Ik hoop dat de link werkt.
Nu "even" wachten tot die binnen is.
Re: Volume pot met loudnestab (Onkyo)
Voor die 5 euro kun je inderdaad best wel eens een poging wagen.
De vervoerstijden zijn de laatste tijd verschrikkelijk te noemen. waar het voor de pandemie 1 tot 4 weken vrij normaal was voor zendingen uit China.
Begint het momenteel bij een maand of twee. record van een bestelling van mij is een maand of 4. ik overdrijf niet.
De vervoerstijden zijn de laatste tijd verschrikkelijk te noemen. waar het voor de pandemie 1 tot 4 weken vrij normaal was voor zendingen uit China.
Begint het momenteel bij een maand of twee. record van een bestelling van mij is een maand of 4. ik overdrijf niet.
Re: Volume pot met loudnestab (Onkyo)
Pfff... ja dat houd mij ook vaak tegen.
Maar ik heb gelukkig een goede versterker en dit is een hobby/restauratie project voor op zolder.
Geen haast dus.
De donorpot die ik had gevonden bleek in het begin ingebrand te zijn, dus schoot ook niet op.
Hobby he
Maar ik heb gelukkig een goede versterker en dit is een hobby/restauratie project voor op zolder.
Geen haast dus.
De donorpot die ik had gevonden bleek in het begin ingebrand te zijn, dus schoot ook niet op.
Hobby he
Re: Volume pot met loudnestab (Onkyo)
Gisteren dit setje al binngekregen.
Daar moet vast iets van te knutselen zijn.
Allemaal 100k lineair
Daar moet vast iets van te knutselen zijn.
Allemaal 100k lineair
Re: Volume pot met loudnestab (Onkyo)
Je hebt in ieder geval nu spulletjes genoeg om wat mee te experimenteren.
Succes met de operatie.
Succes met de operatie.
Re: Volume pot met loudnestab (Onkyo)
Kleine update.
Mijn zoon was zo creatief 2 twee decks pots te koppelen en zie hier het resultaat
Hij werkt nu als ik de CD direct knop gebruik, maar als ik de normale signaallijn (incl. toonregeling etc) gebruik werkt het linkerkanaal nog niet.
Dat word de volgende stap.
Trouwens die potmeters zijn echt van verschrikkelijke kwaliteit, dus een definitieve wil ik het nog niet noemen.
Mijn zoon was zo creatief 2 twee decks pots te koppelen en zie hier het resultaat
Hij werkt nu als ik de CD direct knop gebruik, maar als ik de normale signaallijn (incl. toonregeling etc) gebruik werkt het linkerkanaal nog niet.
Dat word de volgende stap.
Trouwens die potmeters zijn echt van verschrikkelijke kwaliteit, dus een definitieve wil ik het nog niet noemen.
