Polariteit tweeter
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Polariteit tweeter
Hoe bepaal je wat de + en de - is van een tweeter als dat niet op de tweeter is aangegeven?
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Polariteit tweeter
Meestal is het breedste lipje de plus.
Wat voor een tweeter is het?
Als het er een is die 1,5v gelijkstroom overleeft (de meeste gewone domes) dan kun je met een penlight de polariteit bepalen.
Als de dome naar buiten komt, dan is de pluspool de aansluiting aan de plus van de batterij.
Wat voor een tweeter is het?
Als het er een is die 1,5v gelijkstroom overleeft (de meeste gewone domes) dan kun je met een penlight de polariteit bepalen.
Als de dome naar buiten komt, dan is de pluspool de aansluiting aan de plus van de batterij.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Polariteit tweeter
Er stonden hier twee T29CF002 ‘s van Seas in de buurt te koop.(Dank voor de tip, Dre!) Tweeters spelen prima maar de markering wat + is ontbreekt. Aansluitlipjes zijn gelijk. Ik durf de batterij test eigenlijk niet aan…
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Polariteit tweeter
1,5v op een Rdc van 3 ohm geeft 0,5A en dat dissipeert 0,75 Watt. Ongevaarlijk.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Polariteit tweeter
Je kunt ze natuurlijk ook in je speaker monteren en even meten of de aansluiting op de mid goed is.
weet je gelijk of dat ook goed zit.
weet je gelijk of dat ook goed zit.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Polariteit tweeter
Mooi spul toch!Leeuwarden schreef: ↑zo 01 mei 2022, 20:27Er stonden hier twee T29CF002 ‘s van Seas in de buurt te koop.(Dank voor de tip, Dre!) Tweeters spelen prima maar de markering wat + is ontbreekt. Aansluitlipjes zijn gelijk. Ik durf de batterij test eigenlijk niet aan…
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Polariteit tweeter
dre schreef: ↑zo 01 mei 2022, 21:05Mooi spul toch!Leeuwarden schreef: ↑zo 01 mei 2022, 20:27Er stonden hier twee T29CF002 ‘s van Seas in de buurt te koop.(Dank voor de tip, Dre!) Tweeters spelen prima maar de markering wat + is ontbreekt. Aansluitlipjes zijn gelijk. Ik durf de batterij test eigenlijk niet aan…![]()
Zekers! Als je nog een setje W18NX001 weet te vinden hou ik me aanbevolen!
Re: Polariteit tweeter
Neem je een lege batterij...Leeuwarden schreef: ↑zo 01 mei 2022, 20:27Er stonden hier twee T29CF002 ‘s van Seas in de buurt te koop.(Dank voor de tip, Dre!) Tweeters spelen prima maar de markering wat + is ontbreekt. Aansluitlipjes zijn gelijk. Ik durf de batterij test eigenlijk niet aan…
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Polariteit tweeter
en vanaf het aanzicht met de magneet voor je is rechts de plus, als je de letters leesbaar hebt?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Polariteit tweeter
Nee hoor, op de nieuwere, die ik ook heb, staat ook geen tekst en zijn de etiketten ook niet gelijk op de achterkant geplakt…
Re: Polariteit tweeter
Kan je ze dan niet uit elkaar halen en vergelijken met de set die wel de polariteit aangegeven heeft staan?
Ik neem aan dat je het aan de wikkeling kan zien.
Ik neem aan dat je het aan de wikkeling kan zien.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Polariteit tweeter
Kennelijk ben ik de enige die bekend is met het fenomeen huisstijl wijziging. Het is zonder twijfel de juiste tweeter. Ik heb ze, nadat ik de polariteit heb vastgesteld, in de CNO Grandes gemonteerd en ze spelen vlekkeloos…
Re: Polariteit tweeter
Nou ben ik het ff kwijt, daar zat toch al een setje in?Leeuwarden schreef: ↑do 05 mei 2022, 21:39Ik heb ze, nadat ik de polariteit heb vastgesteld, in de CNO Grandes gemonteerd en ze spelen vlekkeloos…
