helleuh

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
EdwinSL
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 15:46

helleuh

Bericht door EdwinSL »

Hoi allen, wat fijn dat dit forum bestaat, ik word namelijk af en toe wel wat krankjorum van technisch engels over elektronica etc.

Ik ben Edwin, 47 jaar oud en woon in noord-west Nederland. Mijn hobby is mijn modulaire synth (eurorack) waarvoor ik enige modules heb gemaakt.
Ik ben niet heel goed in elektronica ontwerp maar met dingen creatief te combineren kom ik nog best wel een eind, hier wat voorbeelden van mijn creaties want ja, een foto zegt nu eenmaal meer dan 1000 woorden :)
Bron: https://imgur.com/ELPnAKS
Bron: https://imgur.com/ELPnAKS
Bron: https://imgur.com/BAr2d2u
Bron: https://imgur.com/BAr2d2u
Bron: https://imgur.com/a/Gv850GS
Bron: https://imgur.com/a/Gv850GS
Bron: https://imgur.com/7hrYa69
Bron: https://imgur.com/7hrYa69
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: helleuh

Bericht door ray5150 »

Welkom.
Dat ziet er best nog wel netjes uit zo. :goedzo:
Mag ik vragen hoe je die frontplaatjes hebt gemaakt ?
Zelf ben ik ook met zo'n ding bezig :
viewtopic.php?t=30358

Overigens vinden de heren moderators het prettig als je de foto's direct op de server hier plaatst.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: helleuh

Bericht door Henkjan »

Welkom Edwin!

ps: howto over t invoegen van foto's: viewtopic.php?t=11189
Overigens vinden de heren moderators het prettig als je de foto's direct op de server hier plaatst.
niet alleen de moderators hoor, maar iedereen die anders na een paar jaar de foto's niet meer kan zien die op een externe host staan omdat daar wat aangepast is
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: helleuh

Bericht door Barry2001 »

Welkom hier Edwin.
EdwinSL
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 15:46

Re: helleuh

Bericht door EdwinSL »

Dank jullie wel, ik zal plaatjes voortaan uploaden.
Mag ik vragen hoe je die frontplaatjes hebt gemaakt ?
Ik maak mn front plaatjes van PCB materiaal en 2mm aluminium (de gekleurde). mijn alu's boor en knip ikzelf (de x-fader sleuf is met een slijptol gedaan), meestal gebruik ik spuitbus voor de kleur maar soms ook een "swirl paint". Tenslotte doe ik de prints met een inkjet decal paper wat best wel een lastige methode is, vergt oefening.
Wil je verder nog iets weten, vraag gerust.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: helleuh

Bericht door SARK »

Welkom!
EdwinSL schreef: za 02 apr 2022, 13:30
Mag ik vragen hoe je die frontplaatjes hebt gemaakt ?
Ik maak mn front plaatjes van PCB materiaal en 2mm aluminium (de gekleurde). mijn alu's boor en knip ikzelf (de x-fader sleuf is met een slijptol gedaan), meestal gebruik ik spuitbus voor de kleur maar soms ook een "swirl paint". Tenslotte doe ik de prints met een inkjet decal paper wat best wel een lastige methode is, vergt oefening.
Wil je verder nog iets weten, vraag gerust.
Ook ik heb interesse in hoe je dit hebt toegepast ... als je jouw ervaring wil delen dan is dat zeer welkom!
Hoe maak je de wiite tekens / tekst eigenlijk? Witte inkt of toner is lastig te koop voor de eenvoudige thuisgebruikert :mrgreen:
EdwinSL
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 15:46

Re: helleuh

Bericht door EdwinSL »

Witte inkt of toner is lastig te koop voor de eenvoudige thuisgebruikert
Wit op zwart is bijzonder voor mij ook, ik snap dat goed. Mijn wit op zwarte frontjes bestel ik bij JLCPCB in China, voor mij als consument is dat rendabel tegenwoordig.
Dus ik speel een beetje vals zo, ik hoef het enkel goed te tekenen op de computer, zij gebruiken wel printers die wit kunnen printen (ook niet altijd even mooi, grote vlakken kan je beter vermijden).
In mijn format (Eurorack) is dat een veel gebruikte manier, er zijn ook makers die volledige behuizingen hiervan maken zoals de Bastl Kastle.
Je kan ook de koperlaag in je ontwerp intergreren zoals ik hier gedaan heb;

de mooie cirkel ontwerpen komen van papernoise, open source allemaal!
Bijlagen
lynx.jpg
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: helleuh

Bericht door Douwe84 »

Welkom! leuke binnenkomer :D
Plaats reactie