Composiet versterker MK1-V2
Moderator: Beheerdersteam
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ik hou 1 ampere per kanaal aan. Omdat je hier 2 kanalen op 1 trafo hebt zou ik 2A traag doen.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Vandaag beide boardjes kunnen afronden met dank aan Pjotr. 1 boardje had geen -15v maar nu wel R7 en R8 waren niet goed gesoldeerd.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ze maken sinds vandaag allebei muziek. Kan nu de kast gaan opbouwen wacht nu even op wat onderdelen.
Re: Composiet versterker MK1-V2
En, mooi?
Ik zou nog wel even de wikkelingen van het spoeltje met wat (5min.) epoxy fixeren zodat het een stevig geheel wordt en niet mee gaat zingen op de muziek.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Materialen komen hopelijk de volgende week binnen. Het duurt allemaal wat langer dan normaal.
Als ik wat meer kan laten zien zal ik dat zeker doen.
Als ik wat meer kan laten zien zal ik dat zeker doen.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Beste iedereen
Ben even aan het kijken hoe ik alles moet aansluiten.
Waar sluit ik de aarde aan?
Moet deze naar de aarde van de kast ?
Misschien een stomme vraag want normaal gaat deze toch ook richting de versterker.
Dit is even nieuw voor mij.
Ben even aan het kijken hoe ik alles moet aansluiten.
Waar sluit ik de aarde aan?
Moet deze naar de aarde van de kast ?
Misschien een stomme vraag want normaal gaat deze toch ook richting de versterker.
Dit is even nieuw voor mij.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ja! Verder zit de versterker nergens aan aarde. De kast zelf zit dan aan de randaarde. Dit voorkomt eventuele aardlussen.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Iedereen
Ik ben aan het nadenken hoe ik de versterker op de voorzijde ga noemen.
Uiteraard laat ik netjes graveren.
Hebben jullie een idee.
Waar staan de letters MK voor van MK1?
Ik zie in de andere termen zoals ZBA MA geloof ik.
Peter
Ik ben aan het nadenken hoe ik de versterker op de voorzijde ga noemen.
Uiteraard laat ik netjes graveren.
Hebben jullie een idee.
Waar staan de letters MK voor van MK1?
Ik zie in de andere termen zoals ZBA MA geloof ik.
Peter
Re: Composiet versterker MK1-V2
De CA-MK1 (Composite Amplifier Mark 1) is de LM3886 versie die jij nu ook heb gebouwd. N.a.v. de kwaliteiten van deze versterker kwam er de vraag of er niet 250W - 400W versie kon komen. Dat is niet zo'n simpele zaak als de LM3886 versie. Daar komt heel wat meer voor kijken. Die ontwikkeling loopt op de achtergrond en dat wordt de CA-MK2! Helaas schiet dat door tijdgebrek nog niet erg op.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Betekend zoiets als versie.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mark_(designation)
https://en.wikipedia.org/wiki/Mark_(designation)
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Iedereen
Die zogenaamde wappers vind ik stiekem toch ook wel mooi. Als ik die bij Barry zie denk ik elke keer weer dat is best mooi zeg.
Vind deze blauwe wel erg mooi. Ben alleen wel benieuwd waar jullie deze producten kopen. Zijn die van McIntosh ergens te krijgen denken jullie.
Peter
Die zogenaamde wappers vind ik stiekem toch ook wel mooi. Als ik die bij Barry zie denk ik elke keer weer dat is best mooi zeg.
Vind deze blauwe wel erg mooi. Ben alleen wel benieuwd waar jullie deze producten kopen. Zijn die van McIntosh ergens te krijgen denken jullie.
Peter
Re: Composiet versterker MK1-V2
Op Ebay is er genoeg te krijgen :
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... r&_sacat=0
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... r&_sacat=0
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ray ik heb in het verleden slechte ervaring met eBay joh.ray5150 schreef: ↑za 02 apr 2022, 22:04Op Ebay is er genoeg te krijgen :
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... r&_sacat=0
Dus daarom sla ik deze site meestal over.
https://www.audiophonics.fr/en/screens- ... 13334.html
Ik zag deze alleen ik heb geen gevoel of ik de kleur kan aanpassen als hij aanstaat.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
De gaten voor de kast zijn getekend en worden de komende dagen gefreesd. Als dat klaar is kan ik naar de graveerder en kunnen we gaan bouwen.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
De achterkant is op maat gemaakt alleen nog even de potlood strepen weghalen en netjes alles goed vastzetten.
Nu nog de voorkant met het oog.
Nu nog de voorkant met het oog.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Onderdelen zijn allemaal binnen kan de komende weken beginnen met opbouwen.
Moet alleen nog even wat gaatjes maken in het tussen front voor het display van tentlabs module en het ir oogje.
De rotery encoder heb ik los geleverd gekregen zodat ik deze kan plaatsen waar ik wil.
Moet alleen nog even wat gaatjes maken in het tussen front voor het display van tentlabs module en het ir oogje.
De rotery encoder heb ik los geleverd gekregen zodat ik deze kan plaatsen waar ik wil.
