Composiet versterker MK1-V2

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Pjotr »

Ik hou 1 ampere per kanaal aan. Omdat je hier 2 kanalen op 1 trafo hebt zou ik 2A traag doen.
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Pjotr schreef: di 08 feb 2022, 22:04
Ik hou 1 ampere per kanaal aan. Omdat je hier 2 kanalen op 1 trafo hebt zou ik 2A traag doen.
Bedankt
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Vandaag beide boardjes kunnen afronden met dank aan Pjotr. 1 boardje had geen -15v maar nu wel R7 en R8 waren niet goed gesoldeerd.
Bijlagen
189EE3D3-22C4-4884-948D-137B8737F37F.jpeg
F0F6DD31-F426-4842-80B9-954867904350.jpeg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Pjotr »

=D> Mooi dat het je gelukt is! :proost:
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Ze maken sinds vandaag allebei muziek. Kan nu de kast gaan opbouwen wacht nu even op wat onderdelen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Pjotr »

En, mooi? ;) Ik zou nog wel even de wikkelingen van het spoeltje met wat (5min.) epoxy fixeren zodat het een stevig geheel wordt en niet mee gaat zingen op de muziek.
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Pjotr schreef: za 05 mar 2022, 15:48
En, mooi? ;) Ik zou nog wel even de wikkelingen van het spoeltje met wat (5min.) epoxy fixeren zodat het een stevig geheel wordt en niet mee gaat zingen op de muziek.
Pjotr

Dat heb ik ook ook gedaan hoor misschien ziet het er niet zo uit.

Peter
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Pjotr »

Oh, dat zie je i.d.d. niet zo. Netjes gedaan dan! :goedzo:
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Materialen komen hopelijk de volgende week binnen. Het duurt allemaal wat langer dan normaal.
Als ik wat meer kan laten zien zal ik dat zeker doen.
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Beste iedereen

Ben even aan het kijken hoe ik alles moet aansluiten.
Waar sluit ik de aarde aan?
Moet deze naar de aarde van de kast ?
Misschien een stomme vraag want normaal gaat deze toch ook richting de versterker.
Dit is even nieuw voor mij.
Bijlagen
EB605C32-996D-4E5F-B0D5-B5843E0D89AA.png
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Pjotr »

Wat bedoel je met aarde? Aansluitschema is toch duidelijk?
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Pjotr schreef: di 29 mar 2022, 19:37
Wat bedoel je met aarde? Aansluitschema is toch duidelijk?
Ik bedoel de 100nf zeg maar die staat getekend naar aarde. Maar is dat de aarde van de kast?

Peter
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Pjotr »

Ja! Verder zit de versterker nergens aan aarde. De kast zelf zit dan aan de randaarde. Dit voorkomt eventuele aardlussen.
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Pjotr schreef: di 29 mar 2022, 21:45
Ja! Verder zit de versterker nergens aan aarde. De kast zelf zit dan aan de randaarde. Dit voorkomt eventuele aardlussen.
Oké duidelijk bedankt
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Iedereen

Ik ben aan het nadenken hoe ik de versterker op de voorzijde ga noemen.
Uiteraard laat ik netjes graveren.

Hebben jullie een idee.
Waar staan de letters MK voor van MK1?

Ik zie in de andere termen zoals ZBA MA geloof ik.

Peter
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Pjotr »

De CA-MK1 (Composite Amplifier Mark 1) is de LM3886 versie die jij nu ook heb gebouwd. N.a.v. de kwaliteiten van deze versterker kwam er de vraag of er niet 250W - 400W versie kon komen. Dat is niet zo'n simpele zaak als de LM3886 versie. Daar komt heel wat meer voor kijken. Die ontwikkeling loopt op de achtergrond en dat wordt de CA-MK2! Helaas schiet dat door tijdgebrek nog niet erg op.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door ray5150 »

Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Dan noem ik hem

Composite Amplifier MK1
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Iedereen

Die zogenaamde wappers vind ik stiekem toch ook wel mooi. Als ik die bij Barry zie denk ik elke keer weer dat is best mooi zeg.
Vind deze blauwe wel erg mooi. Ben alleen wel benieuwd waar jullie deze producten kopen. Zijn die van McIntosh ergens te krijgen denken jullie.

Peter
Bijlagen
7DC9C33E-FFF4-487D-944A-1A138BA690B7.png
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door ray5150 »

Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

ray5150 schreef: za 02 apr 2022, 22:04
Op Ebay is er genoeg te krijgen :
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... r&_sacat=0
Ray ik heb in het verleden slechte ervaring met eBay joh.
Dus daarom sla ik deze site meestal over.

https://www.audiophonics.fr/en/screens- ... 13334.html

Ik zag deze alleen ik heb geen gevoel of ik de kleur kan aanpassen als hij aanstaat.
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

De gaten voor de kast zijn getekend en worden de komende dagen gefreesd. Als dat klaar is kan ik naar de graveerder en kunnen we gaan bouwen.
Bijlagen
B547809B-600D-4CEB-9ED9-F7193F8DE964.png
AD2A97A7-7619-418A-A3A5-193F6201F4CC.png
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

De achterkant is op maat gemaakt alleen nog even de potlood strepen weghalen en netjes alles goed vastzetten.
Nu nog de voorkant met het oog.
Bijlagen
8828CB43-F3E8-4F03-B498-AB4F7F51ADC8.png
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

De voorkant is ook klaar het gaat al wat worden.
Bijlagen
83CD3C18-ADD9-47FE-BBC2-1174AFA9D0A4.jpeg
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Onderdelen zijn allemaal binnen kan de komende weken beginnen met opbouwen.
Moet alleen nog even wat gaatjes maken in het tussen front voor het display van tentlabs module en het ir oogje.
De rotery encoder heb ik los geleverd gekregen zodat ik deze kan plaatsen waar ik wil.
Bijlagen
6E1CB1DC-E655-4F11-B5A2-64C23664AF14.jpeg
Plaats reactie