Subwoofer klappert (of rommelt)

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
dannygast
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 25 mar 2022, 7:18

Subwoofer klappert (of rommelt)

Bericht door dannygast »

De configuratie:
simpel, Autoradio (pioneer) + subwoofer (excalibur).

Het probleem:
De subwoofer doet het prima zolang de motor niet loopt. Zodra ik de auto start, hoor ik rommelend onsmanehangen geboem uit de sub, die NIET met de toeren van de motor meelopen. Dus gasgeven verandert niets aan het fenomeen.

Wat ik vergeefs heb geprobeerd:
Ander tulpsnoer tussen sub en radio,
Aarde direct naar de accu,
zelfs mijn mobiel via een tulp rechtstreeks op de sub aangesloten, dus buiten de radio om.
Ik zal later het fenomeen even opnemen en op youtube zetten.

Overigens heeft de sub prima gedraaid. Opeens was het er. Wat er verandert is in die tijd, ik heb geen idee.

Dank audio goeroes!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Subwoofer klappert (of rommelt)

Bericht door Henkjan »

Hoi Danny, welkom hier
dannygast
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 25 mar 2022, 7:18

Re: Subwoofer klappert (of rommelt)

Bericht door dannygast »

Dank je wel Henk Jan :-)
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1713
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Subwoofer klappert (of rommelt)

Bericht door holco »

Subsonic filter misschien :think:
dannygast
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 25 mar 2022, 7:18

Re: Subwoofer klappert (of rommelt)

Bericht door dannygast »

holco schreef: zo 27 mar 2022, 10:57
Subsonic filter misschien :think:
Nou, wat me het meest verbaast is dat ie het prima doet als de motor dus niet loopt. Dus je zou denken dat het ergens in de voeding zit. Maar aardlussenzijn het niet, omdat ik m'n tel los aangesloten heb, en dezelfde resultaten heb. Dan is het dus echt alleen de sub en m'n tel als bron (op batterij)
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8112
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Subwoofer klappert (of rommelt)

Bericht door Kappa7 »

En doet hij het ook met andre bronnen of alleen met de telefoon als bron?
dannygast
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 25 mar 2022, 7:18

Re: Subwoofer klappert (of rommelt)

Bericht door dannygast »

Kappa7 schreef: ma 04 apr 2022, 10:07
En doet hij het ook met andre bronnen of alleen met de telefoon als bron?
Ik heb de tel. als bron gebruikt, om uit te sluiten dat het aan de autoradio ligt.
Hij klappert dus met alle bronnen zodra ik de motor start. Als de motor niet draait, klinkt alles goed (ongeacht de bron.)
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8112
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Subwoofer klappert (of rommelt)

Bericht door Kappa7 »

Duidelijk, als je de sub afgekoppeld is het geluid er dan ook? over de andere speakers?
Plaats reactie