Zijn we nog geïnteresseerd denk je?
Daudio C1kit "net even anders"
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
Re: Daudio C1kit "net even anders"
- SSassen
- Contacteer:
Ik niet, en als ik zo de DM’s lees die ik heb ontvangen van een aantal forumleden is iedereen wel zo’n beetje klaar met dit topic en met Mario.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
houden we t gezellig Sander, er zijn meer mensen dan in jouw bubbel
- SSassen
- Contacteer:
Sorry? Welke bubble? Als ik van drie mensen die in dit topic reageren een DM krijg met de mededeling dat Mario wel heel vreemd reageert dan is duidelijk dat je die vraag beter aan Mario kunt stellen, ik ben niet degene die er een nogal bedenkelijke instelling op nahoudt zoals blijkt uit de laatste paar pagina’s.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ik lees "passive/active", is t omschakelbaar? gewone VV of passief
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Denk dat het uitmaakt welke uitgang je neemt, of het aktief of passief is. Haha die led matrix dingetjes, oude school
brings back memories. Dat kastje in de koffer links wat er bij zit, dat is voeding denk ik? Is dat lineair of geschakeld, weet je dat?
Hij is standaard passief maar ik heb er ook een optionele opamp (Sparkoslabs SS3602 dual's) in laten zetten, deze kan via de remote actief gezet worden met tevens de keuze van 3,6 en 9db versterking
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ben benieuwd. mooie oplossing zo dat je kan schakelen
ik had een PS Audio pre in m'n vorige setup, die kon schakelen tussen passief en actief. was een enorm verschil.
ik had een PS Audio pre in m'n vorige setup, die kon schakelen tussen passief en actief. was een enorm verschil.
Klopt, dat is een linialen voeding, passief staat die enkel op de regel electronika, vindt zelf die matrix leds best wel cool staan
PS audio, mooi spul!!
Eerste indruk is dat passief iig een goede match is met de Purifi amp, klinkt heel open, ruimtelijk, gedetailleerd en snel, actief neemt dat allemaal wat af maar met wat meer warmte, maar nog wat vroeg voor conclusies, zeker die SparkosLabs opamp vraagt wel wat inspeeltijd.
Er zit trouwens ook nog een HT input op, echt een breed inzetbaar apparaat.
Eerste indruk is dat passief iig een goede match is met de Purifi amp, klinkt heel open, ruimtelijk, gedetailleerd en snel, actief neemt dat allemaal wat af maar met wat meer warmte, maar nog wat vroeg voor conclusies, zeker die SparkosLabs opamp vraagt wel wat inspeeltijd.
Er zit trouwens ook nog een HT input op, echt een breed inzetbaar apparaat.
Update, we zijn overgestapt naar bi-amping om toch wat meer mogelijkheden vwb het laag te krijgen.
De Hattor preamp (passief) stuurt nu mede een MiniDSP-SHD preamp aan waar nu de F18 subwoofer op staat en tevens het laag van de C1’s aanstuurt via de Purifi amp, deze config geeft de optie om tot zo’n 400hz DSP toe te passen waardoor het laag nu vanaf 20hz 0dB mooi gelijkmatig is.
Het mid / hoog van de C1’s draait nu vanaf de Hattor preamp rechtstreeks naar een 2e Benchmark AHB2 amp.
Kan wel zeggen dat het resultaat imho erg fraai geworden is
De Hattor preamp (passief) stuurt nu mede een MiniDSP-SHD preamp aan waar nu de F18 subwoofer op staat en tevens het laag van de C1’s aanstuurt via de Purifi amp, deze config geeft de optie om tot zo’n 400hz DSP toe te passen waardoor het laag nu vanaf 20hz 0dB mooi gelijkmatig is.
Het mid / hoog van de C1’s draait nu vanaf de Hattor preamp rechtstreeks naar een 2e Benchmark AHB2 amp.
Kan wel zeggen dat het resultaat imho erg fraai geworden is
Het is dan ook geen Ikea kwaliteit, maar oerdegelijke zelfbouw 
Lijkt me dat je met het laag wel over dsp en mid/hoog niet een tijdverschil te pakken hebt?
Dat zou je wel zeggen ja, maar ik hoor dat iig niet terug, wat ik wel hoor is een sterk verbeterd laag.
Ja dat geloof ik, voorzichtig met die woofers, denk dat de Purify ze licht kan laten geven...
Die woofers hebben een makkie nu, ze staan nu op >45hz LR24dB
En een grote spoel en groot magneet systeem, dus kunnen ook aardig wat vermogen aan.
Ik heb ze iig nog niet over hun nek gehad, en dat zegt best wel wat 
Het gemeten totaal resultaat vanaf de luisterplek bij verschillende volume standen.