Daudio C1kit "net even anders"
Moderator: Beheerdersteam
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Ja, dat verbaasde mij ook wel, wellicht is door het mooie omhulsel de koeling niet zo best. Anderszijds zal hier ook veel meer vermogen lopen dan in de gemiddelde tweeter oplossing, de mid wordt vrij laag ingezet.
Misschien was het wel gewoon botte pech
Maar als de Mundorf's M-Resist er weer in zitten heb ik er alle vertrouwen in dat dit niet meer voor gaat komen
Maar als de Mundorf's M-Resist er weer in zitten heb ik er alle vertrouwen in dat dit niet meer voor gaat komen
Je zou eens uit kunnen rekenen welk vermogen die weerstand gezien kan hebben, maar uitgaande van een 8 ohm speaker met 2,7 ohm in serie is dat ongeveer 1/4 van het totale vermogen, dus als je richting de 40 watt bent gegaan gaat de weerstand naar 10 watt ongeveer. Nu is 40 watt aan midhoog wel kneiterhard…
Had er niet zon WA-quantum sticker op moeten zitten? Dan was ie wellicht heel gebleven 
Slim van je. Nu is het wel zo dat een gemiddelde huiskamertweeter gaat roken bij meer dan een 5 watt RMS continue. Dus dan gaan die weerstanden al bij een 1,25 watt stuk? Lijkt wel Chinese counterfeit....Walt schreef: ↑za 19 feb 2022, 9:13Je zou eens uit kunnen rekenen welk vermogen die weerstand gezien kan hebben, maar uitgaande van een 8 ohm speaker met 2,7 ohm in serie is dat ongeveer 1/4 van het totale vermogen, dus als je richting de 40 watt bent gegaan gaat de weerstand naar 10 watt ongeveer. Nu is 40 watt aan midhoog wel kneiterhard…
De 2,7 ohm zit voor het mid en hoog dacht ik, dus vermogen van de mid en tweeter samen, met een crossover op 400hz is dat een aardig deel van het vermogens spectrum.
Bij mijn weten is het mid/hoog filter 4 ohm, op het laag filter is dat nu dacht ik 2,7 ohm omdat deze het impedantie netwerkje niet meer deelt.
Als het midhoog 4 ohm is, dan pakt een 2.7 in serie een aanzienlijk deel van het totale vermogen.
Jeroen melde mij dat er inderdaad best wel wat vermogen door die weerstand zou gaan, helaas niet hoeveel.
Wat heb je het dan eigenlijk makkelijk als niet-audiofiel. voor 85 cent heb je een weerstand met datasheet die van je levensdagen niet meer stukgaat...
https://www.eoo-bv.nl/draadgewonden-9w- ... w-2-7.html
https://www.eoo-bv.nl/draadgewonden-9w- ... w-2-7.html
Ok, mid en tweet samen is anders. Maar de bulk zit bij muziek gemiddeld echt onder de 500 Hz. Ik vermoed zo dat die weerstand echt geen 10W kan hebben.
Het Rutte effect, hij ( Holco) heeft er geen actieve herinnering aan.

- pappaleo
- Contacteer:
Niemand die zich afvraagt of de weerstand wel echt doorgebrand is? Dan zou die oneindig meten. Hij is -zo lees ik tenminste- van 2R7 naar 17R gegaan.
Of hij zou moeten bestaan uit een kluitje kleine weerstanden parallel. Dus dan wordt het verzoek van Sander om hem eens te opereren weer actueel.
Of hij zou moeten bestaan uit een kluitje kleine weerstanden parallel. Dus dan wordt het verzoek van Sander om hem eens te opereren weer actueel.
Laatst gewijzigd door pappaleo op za 19 feb 2022, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Je gaf inderdaad aan dat bij 10W weerstanden deze wat warm werden, aangezien die Path Audio weerstanden niet hoger gaan als 10W gokte ik erop dat het wel los zou lopen maar schijnbaar is die 10W bij Path Audio een hele scherpe grens
Ik moet zeggen dat ik wel eens een oververhitte weerstand heb meegemaakt die er qua waarde flink naast zat en totaal niet meer overeen kwam met wat hij volgens de gekleurde ringetjes en het schema zou moeten hebben. dit was wel gewoon een 0.25 Watt weerstand die op een PCB zat, en dus niet zoals deze in luidspreker filter.pappaleo schreef: ↑za 19 feb 2022, 11:49Niemand die zich afvraagt of de weerstand wel echt doorgebrand is? Dan zou die oneindig meten. Hij is -zo lees ik tenminste- van 2R7 naar 17R gegaan.
Vandaag ff heen en weer geweest naar Hoogerheide om de M-Resist weerstanden op te halen bij mijn broer, klinkt weer helemaal top nu 
- SSassen
- Contacteer:
Zaag nu die defecte eens open? Of is dat te confronterend?
Zelfs voor de helft van het geld is het een dure weerstand. Tenzij iemand nu een 17ohm weerstand zoekt is ie toch niks meer waard lijkt me.
- Leeuwarden