Waarom is de mening van Walter nou weer trollen? Ik vind dit eerder trollen, hoe je reageert op een mede forumlid.
ik heb het een beetje gehad met die reacties;
'Een trol is een persoon die berichten plaatst in een internetomgeving om voorspelbare emotionele reacties uit te lokken als woede, irritatie, verdriet of scheldpartijen - ook wel flames genoemd in internetjargon,[1] opzettelijk verkeerde informatie geeft of zich doelbewust anders voordoet'
Het is geen mening meer, het is gewoon bewust uitlokken, iets wat ie graag doet om te kijken of er nog mensen bereid zijn tegen een ban aan te lopen. Dat zit er nog in uit de tijd dat bepaalde mensen dan gelijk rollend over straat gingen en da's jammer.
Voor sommigen onder ons is nu eenmaal het inspelen van condensatoren, stekkers, onderzetters en kabels, en aanverwanten de normaalste zaak van de wereld.
Dat is een gegeven. Over het nut daarvan en of het er wel of niet toe doet zijn al hele servers volgeschreven.
Maar om dat nu trollen te gaan noemen vind ik eerlijk gezegd een beetje ver gaan.
Het is nu eenmaal Walter. daar kun je dat soort uitspraken van verwachten, zal ik maar zeggen.
Maar goed, dat is ook maar mijn mening.
Ik zou voor die dikke gele toch een (paar) tiewrap(s) nemen ipv schilderstape. En: een matje akoestisch schuim op dat middenschot met gaten is een upgrade die ik niet zou overslaan.
Dank voor die tips! Het kleedje ligt er al in trouwens, omdat de speaker op zijn zijkant ligt heb ik die verwijderd, bij montage had ik de gaten weer netjes afgedekt.
De speakerdraden ga ik wellicht nog aanpassen. Nu stapje voor stapje verder met dit project. Bekabeling staat nog op het programma. Ik verwacht overigens niet dat dit veel verandert aan het geluid.
Ook het tweede filter heb ik nu netjes opgebouwd en weer terug geplaatst op zijn oorspronkelijke plek. Zie ook de tie-wrap rond de grote condensator.
20220212_120211.jpg
Ziet er prima en verzorgt uit en zit er degelijk in .
Uniek die originele printplaat van de Basis, nice .
Ik zie dat je ook een polystyreen condensator toepast
Sorry hoor, is niet plagerig bedoeld…
Geen probleem. Ik heb laten zitten wat ik aantrof als her in mijn ogen goed was. Daar valt het piepschuim ook onder... net als het afplaktape. Het heeft 30 jaar goed gezeten dat zal het dan de komende 30 jaar ook wel doen!
En, nu bijna een helf jaar later, tijd voor een korte review. De speakers zijn lekker ingespeeld. Ik ben er zelf heel erg blij mee. Zelfs mijn vriendin die heeeeel erg tegen zulke enorme speakers is, wil regelmatig muziek luisteren omdat het zo mooi klinkt.
Luister eens BOOM van Tiësto en de hele kamer wordt gevuld met indrukwekkend laag. Kippenvel telkens weer. Ik blijf dus genieten, geen aanpassingen meer het is meer dan goed!
Daarnaast zijn mijn twee Nad 216 THX versterkers heerlijk. Ze sturen de speakers overtuigend aan. De detaillering is geweldig. Eindelijk begrijp ik waarom goede speakers vier aansluitingen hebben.
Oh ja, ook heb ik nog een van mijn wensen vervuld. Ik heb afscheid genomen van mijn NAD 1000 voorversterker en ben overgestapt naar de 1300. Ik denk dat ik nu wel klaar ben....
Luister eens BOOM van Tiësto en de hele kamer wordt gevuld met indrukwekkend laag.
Nieuwsgierig als ik ben heb ik dat even opgezet. Na ongeveer een minuut had ik nog maar één enkele toonhoogte in het laag gehoord en bekroop mij het gevoel dat dat vóór het einde van de track niet meer zou veranderen.
Dat einde heb ik dus niet gehaald.
Probeer eens het album L'Age de l'absolutisme van MMMD (klassiek met eigentijdse twist), dat gaat ietsje lager.
Of als het gewoon veel moet zijn, de track Traust van Heilung (noorse neofolk)
Probeer Fink met Sort of Revolution maar eens . Het aanslaan van de basdrum moet gortdroog en donker en vol power klinken . Hierbij kan de versterker ook de zwakke schakel zijn .