Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door OpaBert »

Kappa7 schreef: zo 30 jan 2022, 10:40
Hier zie je toch dat de voeding bij vol vermogen 120 Watt aan warmte moet kunnen afvoeren.
Schermafbeelding 2022-01-30 103812.jpg
Ik vraag me af of daarvoor en koppeling aan de onderzijde voldoende is.
Zelf zou ik daar toch wel een koelprofiel zien aan de buitenzijde van de behuizing die de warmte gelijk naar buiten afvoert.
George dat is bij 1200 Watt ?.
Dat hoor ik in Oudenbosch dan :lol:
Dan bel ik bas , Denk om je koeling :rofl:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door hardbats »

Achterpaneel gegraveerd
20220131_082415.jpg
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door ray5150 »

Netjes.
Door Freeskees gedaan ?
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door hardbats »

Nee zelf gedaan op de lasersnijder
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door hardbats »

Nog even een boor 11.5mm kopen voor de speaker terminals en het gat voor de net entree er uit halen.
Vind het laser werk geslaagd, had niet gedacht dat het zo netjes zou werken op geanodiseerd alu.
Moet ook nog wel wat nieuwe schroefje kopen, ook voor de kast van modushop want dat is toch wel teleurstellend :roll:
20220131_170019.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door hannesie »

Gelijk dan ook een setje mooie zwarte schroefjes.... :kwijl:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door hardbats »

Natuurlijk worden het zwarte schroefjes :wink:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door hannesie »

Heb jij zelf een lasersnijder voor dit soort grapjes?


Is wel ergggg gaaf.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door hardbats »

Ik op het werk een leuk machine parkje met een hoop 3D printers en een lasersnijder. Dat geeft wel een leuke vrijheid om dingen te maken, dat zeker!
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door Zweitse »

hardbats schreef: ma 31 jan 2022, 19:43
Ik op het werk een leuk machine parkje met een hoop 3D printers en een lasersnijder. Dat geeft wel een leuke vrijheid om dingen te maken, dat zeker!
En hebben ze bij de Klu dan geen 11,5mm boor?
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door hardbats »

Er zal vast wel ergens een boor van die maat aanwezig zijn, of iets in een imperiale maat wat in de buurt komt maar aanschaffen is net zo makkelijk. Haal hem morgen op bij toolstation.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door OpaBert »

hardbats schreef: ma 31 jan 2022, 22:19
Er zal vast wel ergens een boor van die maat aanwezig zijn, of iets in een imperiale maat wat in de buurt komt maar aanschaffen is net zo makkelijk. Haal hem morgen op bij toolstation.
Die zit gewoon in mn boren Doos oplopend 0.5 1tot 13 mm
Maar je mag het natuurlijk kopen Bas
Kun je meteen je printen ophalen voor je inschakel vertraging 12 volt print heb ik niet alle info
Maar daar kom ik wel uit met wat info op internet maar niet deze week
Mn rug vertikt het
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door audiomanics »

hardbats schreef: ma 31 jan 2022, 19:43
Ik op het werk een leuk machine parkje met een hoop 3D printers en een lasersnijder. Dat geeft wel een leuke vrijheid om dingen te maken, dat zeker!
Wel een laser, maar geen CNC-frees?? :wink:
Kees
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door hardbats »

Nog niet maar dat staat wel op de planning :mrgreen:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door hardbats »

Het achterpaneel is klaar, alleen de schroefjes nog binnen krijgen voor de ingangen.
20220201_190204.jpg
Nu ben ik nog aan het kijken voor de indeling. De aan/uit knop in het midden en dan de indeling op deze manier?
20220201_194307.jpg
Of de aan/uit knop naar de zijkant en de SMPS midden tegen het voorpaneel monteren? Hoe ver moeten de versterkers bij de voeding vandaan blijven?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door SSassen »

Netjes hoor, fijn als je dat soort gereedschap tot je beschikking hebt!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door dre »

Mooi werk! 8)
Gebruikersavatar
Ouwebok
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 07 jan 2009, 18:22
Locatie: Amsterdam

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door Ouwebok »

hardbats schreef: di 01 feb 2022, 19:45
Hoe ver moeten de versterkers bij de voeding vandaan blijven?
Als je kijkt naar de commerciële Purifi versterkers (Nord, Audiophonics) dan hoeft dat niet erg ver te zijn:
https://www.audiosciencereview.com/foru ... own.10010/
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door Kappa7 »

Mooi geworden zeg
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door Barry2001 »

hardbats schreef: di 01 feb 2022, 19:45

Of de aan/uit knop naar de zijkant en de SMPS midden tegen het voorpaneel monteren? Hoe ver moeten de versterkers bij de voeding vandaan blijven?
Mooi geworden! =D> Algemene regel is dat de ingang van de versterker gevoelig is om wat op te pikken van de voeding, uitgang veel minder. Daar zou ik in eerste instantie van uit gaan.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door Pjotr »

Hoe dik is de bodem? Is ie van plaatstaal of Alu? De koeling van die Purify's zit aan de onderkant van de print. Ga je hem stevig laten stampen zou ik zeker daar zeker heatspreaders van dik alu plaat tussen zetten.

De voeding behoeft geen extra koeling, wel voldoende luchtcirculatie. Weet niet hoe het met de isolatie zit maar volgens mij moet je daarvoor de heatsink op de PCB vrij laten van de kast.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door hardbats »

De bodem is 2mm alu. Ik was van plan om de purifis op een "inner pierced base" te monteren zoals modushop het ding noemt. Dat is een stalen plaat met gaten die er voor zorgt dat de bekabeling enzo er onderdoor kan. Dit lijkt me ook goed voor de lucht stroom rond de versterkers.
Toen ik de versterker spelend had op het rvs plankje werd de voeding lauw na een paar uur spelen en het rvs rond de versterker modules was niet opgewarmd. Het lijkt dus wel mee te vallen met de warmteontwikkeling
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door Shadow »

Ik zei dus... :-"
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door Leeuwarden »

Wat is dat voor printje bij de aan/uit knop?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door ray5150 »

Lijkt me een trafo-gelijkrichter-afvlak elco, en 3-potige spanningsregelaar te zijn.
De vraag zou eerder moeten zijn : waar is die extra gelijkspanning voor benodigd ?
Plaats reactie