Ik ben nu zoekende hoe ik een trigger aansluiting kan maken op de Hypex versterker module. In de handleiding zowel van de Hypex UCD400 modules alsook de SMPS400A400 voeding lees ik dat het mogelijk is om de versterker op standby te zetten.
Helaas werkt de standby precies omgekeerd ten opzichte van de trigger vanuit mijn receiver. Mijn receiver geeft een 12v signaal zodra deze wordt ingeschakeld.
De Hypex modules moeten een signaal hebben om op standby te gaan. Nu kwam ik hier op het forum al wat schema’s tegen over hoe zo’n trigger werkt. Helaas snap ik niet precies hoe ik zo’n module zou moeten maken.
Wie kan/wil me daar bij helpen?
Daarnaast is helaas 1 van de UCD400 modules defect. Ik heb nog garantie op versterker maar de Duitse webshop waar ik gekocht heb wil niet meewerken, ik heb nog wel een mailtje gestuurd naar Monacor International, daar heb ik nog geen reactie op.
Onderstaande reactie kreeg ik van Hypex support:
Helaas weet ik niet hoe ik 68R moet meten, volgens mij kan dit niet met een multimeter? Ik kan opzich wel solderen maar weet nu niet precies welke weerstand ik dan zou moeten vervangen. Mocht ik het met de garantie niet geregeld krijgen, dan zou ik toch graag de versterker repareren. Wie heeft tips?Deze modules zijn vaak eenvoudig te repareren door een weerstand (R78) te vervangen. Vanaf de buitenkant kun je tussen GND en de collector van T29 meten. Daar zou 68R moeten staan. Zie onderstaande afbeelding