Ik gebruik alleen Spotify en dat werkt voor mij prima.rikpost schreef: ↑za 22 jan 2022, 18:09Goed nieuws hopelijk is het een beetje stabielZweitse schreef: ↑za 22 jan 2022, 18:06Na wat zoekwerk op het WWW is het met onderstaande stappen toch gelukt op Volumio draaiende te krijgen op de Pi4.
Flash a working (or latest) image of Raspberry Pi OS onto your micro sd card.
Go into the boot partition on the sd card with your file explorer on any computer.
Copy all the .elf and .dat files you see and save them onto your computer.
Flash the Volumio image you want to use back onto the micro sd card.
Replace Volumio’s .elf and .dat files with the ones you saved previously.
Bij mij is het inmiddels niets dan ellende met volumio en TIDAL connect zelfde gezeur als met de rp3 .![]()
Volumio op Raspberry Pi 4
Moderator: Beheerdersteam
Re: Volumio op Raspberry Pi 4
Hopelijk blijft het goed werken !
Ik snap ook niet waarom het een tijd wel goed speelt en vervolgens dezelfde problemen weer de kop op steken .
Wanneer je dan gaat speuren naar oplossingen ben ik niet de enige .
Jammer want ik vind de Tidal app geweldig werken , maar ik ga toch weet LMS er op knallen .
Die draait op de Touch nog steeds probleemloos maar ik vind de r pi toch net even iets lekkerder klinken .
Ik snap ook niet waarom het een tijd wel goed speelt en vervolgens dezelfde problemen weer de kop op steken .
Jammer want ik vind de Tidal app geweldig werken , maar ik ga toch weet LMS er op knallen .
Die draait op de Touch nog steeds probleemloos maar ik vind de r pi toch net even iets lekkerder klinken .
Ik heb drie streamers waarvan nu één op een Raspberry Pi4 en heb alleen met deze problemen met het installeren van Volumio. De andere twee draaien al een geruime tijd zonder problemen op Volumio.rikpost schreef: ↑za 22 jan 2022, 19:07Hopelijk blijft het goed werken !
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ik heb al meer gedoe gehoord over de combo Tidal en Volumio
je kan toch ook een Squeezelite player maken op de RPi? dan heb je wel de betere klank maar met LMSrikpost schreef: ↑za 22 jan 2022, 19:07Hopelijk blijft het goed werken !
Ik bedoel eigenlijk picoplayer LMS draait gewoon op de pc .
zijn er nog voordelen met Squeezelight ?
zijn er nog voordelen met Squeezelight ?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
is picoplayer ook niet gewoon een distro met squeezelite? net als bv max2play?
Ik vind zelf de Tidal app ook het prettigst werken, maar Tidal connect is wel een dingetje hoor.
Tenminste, het connecten dan. Ik wilde ook van het gezeur af zijn, en heb toen een node n130 gekocht.
Deze geinstalleerd, en werkte gelijk perfect. Tot dat ik een paar uur later weer muziek wilde draaien.
De Tidal app, kon de Node niet vinden. Deze was wel online, en kon hem met andere apps gewoon gebruiken.
Na een beetje googlen, blijkt dat een heel bekend probleem te zijn. Maar, dat lees je natuurlijk niet in de reviews.
Tenminste, het connecten dan. Ik wilde ook van het gezeur af zijn, en heb toen een node n130 gekocht.
Deze geinstalleerd, en werkte gelijk perfect. Tot dat ik een paar uur later weer muziek wilde draaien.
De Tidal app, kon de Node niet vinden. Deze was wel online, en kon hem met andere apps gewoon gebruiken.
Na een beetje googlen, blijkt dat een heel bekend probleem te zijn. Maar, dat lees je natuurlijk niet in de reviews.
Heeft het misschien te maken met de nieuwe abonnementen voor het gebruik van Tidal op Volumio?
Nou ja waar de een problemen mee heeft heeft de ander volgens mij Visé versa .
Toch weer terug naar de LP
Toch weer terug naar de LP
Wanneer je iets luistert wat vroeger origineel analoog is opgenomen zelfs beter .
Oud werk wat later gedigitaliseerd is klikt minder nieuwe platen tegenover digitaal wint het digitale bestand het wat mij betreft met helderheid ruimte en laag .
Maar nipt ! en dat sinds de cd na 40 jaar innovatie .
Toevallig een tijdje terug allemaal getest en vergeleken bij een maat van me met een belachelijk prijzige set .
Leuk om tot de conclusie te komen dat we niet echt bijster veel zijn opgeschoten .
Uiteraard is dit zoals ik er weer bij vermeld mijn eigen persoonlijke ervaring .
Oud werk wat later gedigitaliseerd is klikt minder nieuwe platen tegenover digitaal wint het digitale bestand het wat mij betreft met helderheid ruimte en laag .
Maar nipt ! en dat sinds de cd na 40 jaar innovatie .
Toevallig een tijdje terug allemaal getest en vergeleken bij een maat van me met een belachelijk prijzige set .
Leuk om tot de conclusie te komen dat we niet echt bijster veel zijn opgeschoten .
Uiteraard is dit zoals ik er weer bij vermeld mijn eigen persoonlijke ervaring .
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
wisselt sterk per album is mijn ervaring. soms is de mastering gewoon beter van de LP. (laatste van Leonard Cohen bijvoorbeeld), maar sommige oude LP's zijn veel minder dan de reissues op CD (out of the blue bv)
Ja dat zou natuurlijk in sommige gevallen ook nog kunnen en wanneer ze dan de mastertapes nog hebben kan er nu toch iets moois van gemaakt worden .
Maar je hebt natuurlijk gelijk ,er zijn nog al wat variabele .
Maar je hebt natuurlijk gelijk ,er zijn nog al wat variabele .
Goed met picoplayer er op installeren kwam ik er achter dat de spdif kabel niet lekker in de voorversterker zat .
Domme ikke
Speelt dus nu weer perfect met TIDAL en Volumio .
Domme ikke
Speelt dus nu weer perfect met TIDAL en Volumio .
ik gebruik nu ook Qobuz. Vanuit de app zelf streamen, lukt natuurlijk weer niet,
dus gebruik ik Mconnect. Als ik nu Qobuz via Mc naar mijn receiver en/ of tv stream,
dan blijft Qobuz doorspelen met muziek wat lijkt op wat er speelde. Dit vind ik
een handige functie.
Maar, als ik het stream naar waar het eigenlijk moet, de Rpi met moode, dan krijg ik
dat niet voor elkaar. Dan gaat hij niet verder met autoplay. Weet iemand daar iets op?