Hulp Metrum DAC

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

McScum

Hulp Metrum DAC

Bericht door McScum »

Heb hier 2 Metrum DAC bordjes liggen dat ik ooit hier op ZAF gekocht heb. Eerste keer dat ik die gehoord heb was ik verkocht aan NOS DAC.
Intussen al een paar jaar ook eigenaar van een Metrum HEX. Die is nu mijn main DAC geworden.

Een van die twee bordjes heb ik in een zelfgebouwde streamer gebruikt maar dus het is niet meer nodig.
Nu heb ik een DAC nodig voor mijn Bottlehead koptelefoon versterker en dacht om een van die 2 bordjes te gebruiken.
Toen kreeg ik een idee dat het misschien mogelijk zou zijn om die twee in parallel te gebruiken net als bij een HEX - een voor links en andere voor rechts.

Heb die HEX geopend en bordjes vergeleken…

HEX heeft dus 2 bordjes - bovenste op de foto is master en die is verbonden met onderste (slave).
Bordjes dat ik heb zijn identiek aan master bordjes (bovenste) van HEX.
Slave bordje lijkt precies dezelfde aan master bordje maar dan zonder Clock chip en nog een IC in Dig input circuit (dit is logisch denk ik want hij krijgt zijn input van master bord).
Verder zijn er nog 4 ic’s aanwezig dat niet op master bord te vinden zijn. Lijkt erop dat dit ADG721 zijn.
Verschil met HEX is ook dat het per bord gebalanceerd uit heeft en een zo’n bordje niet maar dat is zo om te zetten. Rest van de aansluitingen zijn vrij std.

Het lijkt er op dat ik deze twee bordjes zonder te veel problemen samen zou kunnen laten werken net als in HEX - een voor links andere voor rechts.
4 ADG721 IC’s erop solderen, kabel en pinnetjes tussen bordjes aansluiten en het zou moeten werken (Denk niet dat ik bij slave bord Clock chip en IC weg zou moeten halen- worden toch niet gebruikt).
Ik zie nergens echt fpga’s of vergelijkbaar iets wat geprogrammeerd zou moeten worden dus denk dat het echt hard wired is (of is dat toch die IC bij Dig input).

Nu komt het:
“Het lijkt er op” - om dit geen “Famous last words” te laten worden :) wil ik toch eerst hier vragen of iemand hier verstand van heeft en toevallig weet of dit zo zou kunnen werken.
Het zou echt zonde zijn om die 2 bordjes op te blazen maar zou ook zonde om ze niet samen te gebruiken als het niet kan.
Bijlagen
IMG_5238.jpg
IMG_5239.jpg
IMG_5240.jpg
IMG_5242.jpg
Metrum-Acoustics-Hex-binnenkant-helemaal-2.jpg
Plaats reactie