Rpi plex mediaserver vraagje
Moderator: Beheerdersteam
Rpi plex mediaserver vraagje
Ik heb dus een Rpi 3 voorzien van plex mediaserver. In de Pi zit een usbstick met de content.
Dit werkt eigenlijk best heel mooi. Alleen nu had ik verwacht, dat ik via de laptop de usb stick
in de Pi wel kon benaderen om content toe te voegen. Helaas lukt dit niet, weet iemand een manier?
Dit werkt eigenlijk best heel mooi. Alleen nu had ik verwacht, dat ik via de laptop de usb stick
in de Pi wel kon benaderen om content toe te voegen. Helaas lukt dit niet, weet iemand een manier?
Re: Rpi plex mediaserver vraagje
Even een beetje googelen.......
Misschien heb je hier wat aan.
https://creactiveit.dk/the-perfect-chea ... pberry-pi/
Misschien heb je hier wat aan.
https://creactiveit.dk/the-perfect-chea ... pberry-pi/
Re: Rpi plex mediaserver vraagje
Ben totaal al 8 uur hiervoor aan het googlen en youtuben grapjas.democles schreef: ↑di 18 jan 2022, 15:11Even een beetje googelen.......
Misschien heb je hier wat aan.
https://creactiveit.dk/the-perfect-chea ... pberry-pi/
Maar, bij deze loop ik vast bij de samba configfile.
Re: Rpi plex mediaserver vraagje
Heb samba dus geinstalleerd, en ik zie de share nu ook in mijn netwerk.
Maar, als ik daar inlog, zegt hij dat ik geen toegang heb.
Maar, als ik daar inlog, zegt hij dat ik geen toegang heb.
Re: Rpi plex mediaserver vraagje
Ik vind het niet zo leuk, heeft al zoveel moeite gekost. Jouw verhaal ook doorgelezen, maar nog geen oplossing gevonden.
Heeft ondertussen ook al 2 sd kaartjes gekost.
Heeft ondertussen ook al 2 sd kaartjes gekost.
Re: Rpi plex mediaserver vraagje
Dat lost low level format tool wel op
https://hddguru.com/software/HDD-LLF-Lo ... rmat-Tool/
https://hddguru.com/software/HDD-LLF-Lo ... rmat-Tool/
Re: Rpi plex mediaserver vraagje
Top, dankjewel daar ga ik eens naar kijken.FR_Aad schreef: ↑di 18 jan 2022, 19:03Dat lost low level format tool wel op
https://hddguru.com/software/HDD-LLF-Lo ... rmat-Tool/
Re: Rpi plex mediaserver vraagje
Als ik met remote desktop inlog op de Pi, dan krijg ik niet de desktop, maar een ventster zoals putty.
Re: Rpi plex mediaserver vraagje
Dit heeft helaas niet geholpen.toetertje schreef: ↑di 18 jan 2022, 19:08Top, dankjewel daar ga ik eens naar kijken.FR_Aad schreef: ↑di 18 jan 2022, 19:03Dat lost low level format tool wel op
https://hddguru.com/software/HDD-LLF-Lo ... rmat-Tool/
Re: Rpi plex mediaserver vraagje
Heb een snelle format gedaan, en volledige format.
Beide rond ie 100% af. Maar als ik dan het kaartje bekijk, is er niets veranderd.
De 2 partities staan er nog op, met gegevens. Ik kan er dan ook niets mee doen,
omdat hij aangeeft eerst geformateerd te moeten worden.
Het schijnt wel onder linux te kunnen, maar daar heb ik eerst nog een ander conflict mee.
Re: Rpi plex mediaserver vraagje
Uit mijn hoofd
De quick format met verwijder MBR en partities moet genoeg zijn. Daarna in Windows formatteren.
De quick format met verwijder MBR en partities moet genoeg zijn. Daarna in Windows formatteren.
Re: Rpi plex mediaserver vraagje
Even met Schijfbeheer in windows kijken of de partities nog kloppen anders alle partities verwijderen en een nieuw volume aanmaken en opnieuw formateren.
Pas op alleen de partities van je sd verwijderen en niet van de andere schijven!
Pas op alleen de partities van je sd verwijderen en niet van de andere schijven!
Re: Rpi plex mediaserver vraagje
Helaas, dat lukt allemaal niet. Ook niet met een partitie manager.
Alles op het kaartje ziet er goed uit, maar de Pi start er niet mee op.
Als ik zoek op corrupt kaartje door rpi, dan wordt er aangegeven dat
dat alleen op te lossen is via linux. Daar ga ik mij nog in verdiepen.
En anders kost het een paar tientjes, das ook niet zo erg.
Ik vind het vervelender, dat ik samba niet aan de gang krijg.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Rpi plex mediaserver vraagje
ja. en als dat eenmaal draait is remote beheren van t ding een heel stuk makkelijker
check voor de zekerheid ff de bron: https://varhowto.com/install-webmin-raspberry-pi/google schreef:How to Install Webmin on pi?
Set up Webmin Debian repo
sudo su.
vim /etc/apt/sources.list.
apt update.
cd /tmp wget https://download.webmin.com/jcameron-key.asc apt-key add jcameron-key.asc.
apt-get install webmin apt --fix-broken install apt-get install webmin.
