Rpi plex mediaserver vraagje

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door toetertje »

Ik heb dus een Rpi 3 voorzien van plex mediaserver. In de Pi zit een usbstick met de content.
Dit werkt eigenlijk best heel mooi. Alleen nu had ik verwacht, dat ik via de laptop de usb stick
in de Pi wel kon benaderen om content toe te voegen. Helaas lukt dit niet, weet iemand een manier?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door Henkjan »

hoe benader je 'm dan?
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door toetertje »

Henkjan schreef: di 18 jan 2022, 12:32
hoe benader je 'm dan?
Via plex webpage, of dashboard, om veranderingen aan te brengen.
Bubbleupnp voor het afspelen.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door hsmeets »

Samba installeren kan niet met Plex?
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door toetertje »

hsmeets schreef: di 18 jan 2022, 13:06
Samba installeren kan niet met Plex?
Geen idee, dit is nogal nieuw voor mij.
Een image op een kaartje zetten gaat nog net.
Heb gisteren dit wel geinstalleerd met Putty, maar dat is alleen gelukt
omdat ik de regels kon knippen en plakken. :-$
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door democles »

Even een beetje googelen.......
Misschien heb je hier wat aan.

https://creactiveit.dk/the-perfect-chea ... pberry-pi/
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door toetertje »

democles schreef: di 18 jan 2022, 15:11
Even een beetje googelen.......
Misschien heb je hier wat aan.

https://creactiveit.dk/the-perfect-chea ... pberry-pi/
Ben totaal al 8 uur hiervoor aan het googlen en youtuben grapjas. :)

Maar, bij deze loop ik vast bij de samba configfile.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door toetertje »

Heb samba dus geinstalleerd, en ik zie de share nu ook in mijn netwerk.
Maar, als ik daar inlog, zegt hij dat ik geen toegang heb.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door Henkjan »

toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door toetertje »

Ik vind het niet zo leuk, heeft al zoveel moeite gekost. Jouw verhaal ook doorgelezen, maar nog geen oplossing gevonden.
Heeft ondertussen ook al 2 sd kaartjes gekost. :boos:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door FR_Aad »

Eet die Pi kaartjes?
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door toetertje »

FR_Aad schreef: di 18 jan 2022, 18:53
Eet die Pi kaartjes?
Nou, dat dan net niet, maar corrupteerd ze.
Tijdens de installatie liep de Pi vast. Dan kun je alleen nog maar de
stroom eraf gooien. En dan start hij niet meer op, en is het kaartje onbruikbaar. :-&
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door FR_Aad »

Dat lost low level format tool wel op
https://hddguru.com/software/HDD-LLF-Lo ... rmat-Tool/
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door toetertje »

FR_Aad schreef: di 18 jan 2022, 19:03
Dat lost low level format tool wel op
https://hddguru.com/software/HDD-LLF-Lo ... rmat-Tool/
Top, dankjewel daar ga ik eens naar kijken.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door toetertje »

Als ik met remote desktop inlog op de Pi, dan krijg ik niet de desktop, maar een ventster zoals putty.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door Henkjan »

is webmin er niet op te zetten?
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door toetertje »

Henkjan schreef: di 18 jan 2022, 19:32
is webmin er niet op te zetten?
Dat moet op de Pi dan?
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door toetertje »

toetertje schreef: di 18 jan 2022, 19:08
FR_Aad schreef: di 18 jan 2022, 19:03
Dat lost low level format tool wel op
https://hddguru.com/software/HDD-LLF-Lo ... rmat-Tool/
Top, dankjewel daar ga ik eens naar kijken.
Dit heeft helaas niet geholpen.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door FR_Aad »

MBR gewist?
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door toetertje »

FR_Aad schreef: di 18 jan 2022, 21:36
MBR gewist?
Heb een snelle format gedaan, en volledige format.
Beide rond ie 100% af. Maar als ik dan het kaartje bekijk, is er niets veranderd.
De 2 partities staan er nog op, met gegevens. Ik kan er dan ook niets mee doen,
omdat hij aangeeft eerst geformateerd te moeten worden.

Het schijnt wel onder linux te kunnen, maar daar heb ik eerst nog een ander conflict mee. :hide:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door FR_Aad »

Uit mijn hoofd
De quick format met verwijder MBR en partities moet genoeg zijn. Daarna in Windows formatteren.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door toetertje »

FR_Aad schreef: di 18 jan 2022, 22:25
Uit mijn hoofd
De quick format met verwijder MBR en partities moet genoeg zijn. Daarna in Windows formatteren.
Dat heb ik geprobeerd, eerste deel gaat goed.
Maar als ik hem dan wil formateren in windows, geeft ie aan dat ie het formateren niet kan voltooien.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door Kappa7 »

Even met Schijfbeheer in windows kijken of de partities nog kloppen anders alle partities verwijderen en een nieuw volume aanmaken en opnieuw formateren.
Pas op alleen de partities van je sd verwijderen en niet van de andere schijven!
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door toetertje »

Kappa7 schreef: di 18 jan 2022, 22:53
Even met Schijfbeheer in windows kijken of de partities nog kloppen anders alle partities verwijderen en een nieuw volume aanmaken en opnieuw formateren.
Pas op alleen de partities van je sd verwijderen en niet van de andere schijven!
Helaas, dat lukt allemaal niet. Ook niet met een partitie manager.
Alles op het kaartje ziet er goed uit, maar de Pi start er niet mee op.
Als ik zoek op corrupt kaartje door rpi, dan wordt er aangegeven dat
dat alleen op te lossen is via linux. Daar ga ik mij nog in verdiepen.
En anders kost het een paar tientjes, das ook niet zo erg.

Ik vind het vervelender, dat ik samba niet aan de gang krijg. :roll:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door Henkjan »

toetertje schreef: di 18 jan 2022, 19:45
Henkjan schreef: di 18 jan 2022, 19:32
is webmin er niet op te zetten?
Dat moet op de Pi dan?
ja. en als dat eenmaal draait is remote beheren van t ding een heel stuk makkelijker

google schreef:
How to Install Webmin on pi?
Set up Webmin Debian repo
sudo su.
vim /etc/apt/sources.list.
apt update.
cd /tmp wget https://download.webmin.com/jcameron-key.asc apt-key add jcameron-key.asc.
apt-get install webmin apt --fix-broken install apt-get install webmin.
check voor de zekerheid ff de bron: https://varhowto.com/install-webmin-raspberry-pi/
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”