Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Heeft jouw besturings systeem geen printscreen mogelijkheid ? 
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Maar het gaat mij om de onderste.
Klopt het hoe ik het heb aangesloten?
Wat moet ik doen met de VDD en VSS van de cd40147?
Wil met de bovenste regeling van 12v naar 5v om de cd5411 te voeden.
Klopt het hoe ik het heb aangesloten?
Wat moet ik doen met de VDD en VSS van de cd40147?
Wil met de bovenste regeling van 12v naar 5v om de cd5411 te voeden.
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Hé, dat zijn maar vier ingangen, je zei toch een uitlezing tot vijfXanadu1234 schreef: ↑wo 12 jan 2022, 21:23Het relais bord het ik nu zo gedaan.
Bedankt voor de hulp Barry
Anne
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Anne
Ik twijfel nog of ik naar 5 ingangen ga. Maar het principe blijft toch het zelfde toch ? Bedankt voor de hulp.
Vdd is als ik het goed begrijp de voeding en VSS weer aarde .
Ik twijfel nog of ik naar 5 ingangen ga. Maar het principe blijft toch het zelfde toch ? Bedankt voor de hulp.
Vdd is als ik het goed begrijp de voeding en VSS weer aarde .
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Als je naar blz 3 van de datasheet kijkt, dan zie je daar de pin assignment.
De buitenste cijfers zijn de ingangsnummers; wanneer pin 1 hoog wordt dan zal de code voor 4 er uit komen, bij 2 wordt het 5, enz
je moet dus voor waarde 1 naar pin 11, voor waarde 2 naar pin 12, voor waarde 3 naar pin 13 en voor waarde 4 naar pin 1.
Je mag deze IC's gerust op 12 V laten lopen, wel serieweerstanden naar display eventueel aanpassen.
En die IC moet net als de 4511 ook VSS op pin 8 en VDD op pin 16.
Je kunt hier dus tot 9 ingangen maken
de 4511 kan van 0-9 laten zien op je display.
De buitenste cijfers zijn de ingangsnummers; wanneer pin 1 hoog wordt dan zal de code voor 4 er uit komen, bij 2 wordt het 5, enz
je moet dus voor waarde 1 naar pin 11, voor waarde 2 naar pin 12, voor waarde 3 naar pin 13 en voor waarde 4 naar pin 1.
Je mag deze IC's gerust op 12 V laten lopen, wel serieweerstanden naar display eventueel aanpassen.
En die IC moet net als de 4511 ook VSS op pin 8 en VDD op pin 16.
Je kunt hier dus tot 9 ingangen maken
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Wdd
Bedankt voor de info datasheet bekijken is wel handig.
Maar hierbij weer de foto.
Die LT, BI en de LE moet die ook op de 12v worden aangesloten ?
Ben erg blij met de hulp
Bedankt voor de info datasheet bekijken is wel handig.
Maar hierbij weer de foto.
Die LT, BI en de LE moet die ook op de 12v worden aangesloten ?
Ben erg blij met de hulp
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Of de juiste verbindingen zijn gelegd tussen de componenten is makkelijker af te lezen van een schema dan van een layout.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Ray
Het probleem is dat ik dit niet heb in sprint layout.
Daarom kan ik dat niet delen.
Moet even kijken hoe ik dat wel kan doen.
Peter
Het probleem is dat ik dit niet heb in sprint layout.
Daarom kan ik dat niet delen.
Moet even kijken hoe ik dat wel kan doen.
Peter
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Oh, ik heb geen kennis van Sprint. doe veel met Eagle.
Bij de meeste PCB- programma's teken je eerst het schema. daarna pas de layout.
Heeft als voordeel dat je een foutmelding krijgt als je verkeerde verbindingen legt.
Direct layout tekenen kan wel, maar heeft als groot risico dat je die foutmeldingen niet krijgt.
Ik ben er in ieder geval geen voorstander van.
Bij de meeste PCB- programma's teken je eerst het schema. daarna pas de layout.
Heeft als voordeel dat je een foutmelding krijgt als je verkeerde verbindingen legt.
Direct layout tekenen kan wel, maar heeft als groot risico dat je die foutmeldingen niet krijgt.
Ik ben er in ieder geval geen voorstander van.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Snap ik helemaal ik ben begonnen als amateur in sprint layout zal eens kijken of ze ook een ander programma hebben om schema’s te maken.
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Mocht 't niet lukken met de Cmos IC's (pasop statische lading gevoelig) dan is er nog de eenvoudige oplossing. Bij elke selektie de juiste segmenten laten oplichten met dezelfde spanning van het desbetreffende relais.
Geprobeerd het zo duidelijk mogelijk te tekenen
Anne
Geprobeerd het zo duidelijk mogelijk te tekenen
Anne
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Wdd
Ik heb hem aangepast zoals ik denk dat het hoort
Mijn dank is groot.
Peter
Ik heb hem aangepast zoals ik denk dat het hoort
Mijn dank is groot.
Peter
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Anne
Als het me niet lukt dan ga ik zeker naar jouw idee kijken.
Maar ik geef niet snel op en dit moet te doen zijn.
Peter
Als het me niet lukt dan ga ik zeker naar jouw idee kijken.
Maar ik geef niet snel op en dit moet te doen zijn.
Peter
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Voor je begint te etsen, kijk je best even of de 47147 nog beschikbaar is (ik zie hem niet bij EOO)
Anders is de 4532 die Anne aangaf volgens dit schema te gebruiken:
Anders is de 4532 die Anne aangaf volgens dit schema te gebruiken:
Laatst gewijzigd door wdd op do 13 jan 2022, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Niet vergeten pin 2,3 en 4 aan 8 (Vss) te verbinden. Cmos ingangen mogen niet zwevend gelaten.
Anne
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Heb alle aarde aangesloten zoals gezegd en de display toegevoegd op het boardje.
Peter
Peter
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Nu alle hoeken netjes op 45 graden zetten.
Zo te zien word het een dubbelzijdig bordje ?
Zo te zien word het een dubbelzijdig bordje ?
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Ja het word een dubbelzijdig boardje 4 lagen.
Zal de hoeken aanpassen.
Zal de hoeken aanpassen.
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
4 lagen nog wel maar liefst.
Ik maakte zoiets in het verleden op een stukje gaatjesprint. enkelzijdig natuurlijk.
Ik maakte zoiets in het verleden op een stukje gaatjesprint. enkelzijdig natuurlijk.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Ray5150
Ik ook gedaan hoor alleen dit is leuk om te doen en
Solderen daarna is echt makkelijk. En het geheel is lekker overzichtelijk. Maar dat is mijn mening. PCB boardjes maken is tegenwoordig best te doen.
Peter
Ik ook gedaan hoor alleen dit is leuk om te doen en
Solderen daarna is echt makkelijk. En het geheel is lekker overzichtelijk. Maar dat is mijn mening. PCB boardjes maken is tegenwoordig best te doen.
Peter
Laatst gewijzigd door Xanadu1234 op vr 14 jan 2022, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Hopelijk zijn de hoeken nu beter ik blijf dit lastig vinden. Het blijft lastig om dit overall netjes te doen.
Ik zie soms ook niet of recht naar een andere lijn wel oké is of niet.
Peter
Ik zie soms ook niet of recht naar een andere lijn wel oké is of niet.
Peter
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Je werkt toch met een raster ? dat is al een uitstekend hulpmiddel.
Neem nou die groene lijn rechtsonder tussen die 2 condensatoren, dat kan toch veel strakker ?
Neem nou die groene lijn rechtsonder tussen die 2 condensatoren, dat kan toch veel strakker ?
