Zba ca poging 2.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Zba ca poging 2.
Kennelijk zijn er verzamelaars van geweest en zijn ze van verschillende mensen opkocht o.z.i. Beetje slordig dat wel. Maak per PB ook rare dingen mee... Er wordt wat afgescharreld in diy land
Vaak worden alleen kale printen opgestuurd zonder bijbehorend schema en stuklijst... zoek het verder maar uit
(wat overigens hier niet het geval hoeft te zijn). Op zich is het verder geen probleem als de juiste waarden en correcte componenten er maar op zitten en het fatsoenlijk gesoldeerd is. Die extra DC protectie zit op zich helemaal niet in de weg. Die doet verder niks met het signaal. Is nog een overblijfsel van de eerste proto's.
Re: Zba ca poging 2.
Nou, de stapjes zijn erg klein, maar toch even een kleine update.
Re: Zba ca poging 2.
.
Mooi, zit er toch weer schot in. Wat langzaam groeit beklijft lang zeggen ze wel eens
Mooi, zit er toch weer schot in. Wat langzaam groeit beklijft lang zeggen ze wel eens
Zie er op dit moment überhaupt maar aan te komen. Levering pas weer eind dit jaar begin volgend jaar. Voor een genuine TI exemplaar betaal je nu $24,50 bij een brooker.
Re: Zba ca poging 2.
Net 4 ampjes te kort, maar waarschijnlijk morgen testen.
En dan nog even achter een maagdelijk achterkantje aan.
.
En input stekkertjes.
En dan nog even achter een maagdelijk achterkantje aan.
En input stekkertjes.
Re: Zba ca poging 2.
Check, Check, Dubbelcheck! Volgens mij mis ik nog een draadje vanaf de voeding... Ik zou sowieso de spanning op de voeding eerst controleren voordat je de CA print aansluit.
Re: Zba ca poging 2.
Klopt, daar had ik niet genoeg stekkertjes meer voor. Die moet ik morgen even click en collecten.
De spanning van de voeding had ik al gemeten. 2 x 34,6 volt, en 2 x 34,8 volt onbelast.
Ik wou nog zekeringen maken, maar de aluminiumfolie is ook op.
Re: Zba ca poging 2.
Nu kan ik om te testen, kiezen uit 2 zekeringswaardes.
Ik heb 250mA en 4A liggen. Kan ik de versterker testen met 250mA als ik hem niet helemaal openzet?
Die van 4A durf ik niet zo goed aan.
Ik heb 250mA en 4A liggen. Kan ik de versterker testen met 250mA als ik hem niet helemaal openzet?
Die van 4A durf ik niet zo goed aan.
Re: Zba ca poging 2.
Die van 4A nemen! Eigenlijk moeten er helemaal geen zekeringen in. Alleen in de netentree. Als er eentje piept komt de LM3886 "scheef" in de voeding te hangen. Groene ledje moet gaan branden en dan spanning checken op de uitgang. Moet een paar mV staan.
Re: Zba ca poging 2.
Mooi, hij werkt.
Maar, links brand de led mooi fel groen, en rechts
brandt hij nauwelijks en gelig.
Op de uitgangen meet ik links 2,6mV en rechts 7,8mV gelijkspanning.
Hij lijkt verder goed te werken. Heb maar 1 speaker om te testen, straks maar even echt aansluiten.
Maar, links brand de led mooi fel groen, en rechts
brandt hij nauwelijks en gelig.
Op de uitgangen meet ik links 2,6mV en rechts 7,8mV gelijkspanning.
Hij lijkt verder goed te werken. Heb maar 1 speaker om te testen, straks maar even echt aansluiten.
Re: Zba ca poging 2.
Ze moeten allebei mooi fel groen branden. Of de Led is veel te heet gestookt met solderen en brak. Of de + en - voedingsspanning voor de opamps is te laag. Meet die eens op. Die moet + en - 15V zijn binnen 0,5V.toetertje schreef: ↑wo 05 jan 2022, 14:54Mooi, hij werkt.![]()
Maar, links brand de led mooi fel groen, en rechts
brandt hij nauwelijks en gelig.
Op de uitgangen meet ik links 2,6mV en rechts 7,8mV gelijkspanning.
Hij lijkt verder goed te werken. Heb maar 1 speaker om te testen, straks maar even echt aansluiten.
Re: Zba ca poging 2.
Ja, ik zie ook bij 1 module 1206 weerstanden. Is ook niet de bedoeling. Zou even die spanningen opmeten en het hele schema eens afchecken. Kleuren kunnen lastig te zien zijn. Kun je het beste met een halogeen lampje bekijken.
Re: Zba ca poging 2.
Verschil in weerstand is wel duidelijk.
Ik weet niet waar ik bij de opamp moet zijn om te meten.
Ik weet niet waar ik bij de opamp moet zijn om te meten.
Re: Zba ca poging 2.
Heb je geen schema er bij gekregen dan? Daar staat het op! I.i.g. is pin4: -15V en pin7: +15V. Pas op dat je niet uitschiet of sluiting maakt. Je kunt het beste op de ceramische C'tjes meten naast de opamp. I.i.g. is de kleine offset spanning aan de uitgang een teken dat er niet iets ernstig stuk is.
Re: Zba ca poging 2.
Nee, helaas heb ik geen schema.
Volgens mij is degene die ze gesoldeerd heeft begonnen met de print,
waar de dc protectie wel op zit, en had hij daardoor niet genoeg weerstanden voor print 2.
De Bom voor de dc protectie had ik er nl. niet bij gedaan. Waarschijnlijk zijn de waardes van
de 1206 weerstanden, dezelfde als weerstanden op het dc protectie deel.
Volgens mij is degene die ze gesoldeerd heeft begonnen met de print,
waar de dc protectie wel op zit, en had hij daardoor niet genoeg weerstanden voor print 2.
De Bom voor de dc protectie had ik er nl. niet bij gedaan. Waarschijnlijk zijn de waardes van
de 1206 weerstanden, dezelfde als weerstanden op het dc protectie deel.
