Diy cinewall ingebouwde subwoofer
Moderator: Beheerdersteam
Diy cinewall ingebouwde subwoofer
Morning, allemaal de beste wensen. Ben bezig met de bouw van een nieuwe televisiekast en wil hier graag een subwoofer integreren. Weet alleen niet of dat kan. Vandaar dat ik even jullie advies nodig heb.
De zijpanelen worden een holle constructie van vuren en MDF. 44 mm vuren en 8 of 12 mm MDF. Wil de woofer in het onderste paneel integreren. Het geheel word om en nabij de 3 meter breed en 30cm diep. Ik heb nog 2 mivoc aw2000 units liggen. Die kunnen redelijk presteren in een kleine behuizing. Inbouwdiepte is 10 uit m'n hoofd. Stel ik zou in het midden het geheel groter maken zodat zo'n speaker erin past. Heeft zoiets dan kans van slagen?
Qua volume heb ik dan iets van 25 tot 30 liter. Dat zou dus voldoende moeten zijn. Echter het merendeel van de plaat zal dan qua hoogte maar 44mm zijn. Is dat een probleem? Het idee is om er een bass reflex behuizing van te maken. Wil dan een sleuf aan de onderkant frezen als poort.
Denken jullie dat zoiets kan? Of onbegonnen werk?
Gr sander
De zijpanelen worden een holle constructie van vuren en MDF. 44 mm vuren en 8 of 12 mm MDF. Wil de woofer in het onderste paneel integreren. Het geheel word om en nabij de 3 meter breed en 30cm diep. Ik heb nog 2 mivoc aw2000 units liggen. Die kunnen redelijk presteren in een kleine behuizing. Inbouwdiepte is 10 uit m'n hoofd. Stel ik zou in het midden het geheel groter maken zodat zo'n speaker erin past. Heeft zoiets dan kans van slagen?
Qua volume heb ik dan iets van 25 tot 30 liter. Dat zou dus voldoende moeten zijn. Echter het merendeel van de plaat zal dan qua hoogte maar 44mm zijn. Is dat een probleem? Het idee is om er een bass reflex behuizing van te maken. Wil dan een sleuf aan de onderkant frezen als poort.
Denken jullie dat zoiets kan? Of onbegonnen werk?
Gr sander
Re: Diy cinewall ingebouwde subwoofer
Hi,
Klinkt als een leuk project. Een subwoofer in meubel kan prima werken. Ik heb het zelf ook en hier op het forum is het ook vaker gedaan.
Heb je een tekening van je meubel/ iedeen? Dat helpt wel.
Klinkt als een leuk project. Een subwoofer in meubel kan prima werken. Ik heb het zelf ook en hier op het forum is het ook vaker gedaan.
Heb je een tekening van je meubel/ iedeen? Dat helpt wel.
Re: Diy cinewall ingebouwde subwoofer
Dank voor jullie reacties.
Heb even snel wat tekeningen gemaakt. Zie bijlagen
Een tekening van de kast als geheel. En het onderste paneel met de verdikking.
Heb even snel wat tekeningen gemaakt. Zie bijlagen
Een tekening van de kast als geheel. En het onderste paneel met de verdikking.
Re: Diy cinewall ingebouwde subwoofer
BTW. De woofer en poorten zitten aan de onderkant. Wijzen naar de vloer.
Re: Diy cinewall ingebouwde subwoofer
Duidelijk zo. Ga je een woofer gebruiken? De kans is groot dat dit in de kamer niet de beste locatie is dus de werking op de luisterplek kan tegenvallen. Afstand van de poort tot de vloer kan een ding zijn, dit kan de afstemming veranderen.
Zomaar 2 zaken waar ik aan denk, anderen hier kunnen daar in diepte veel meer over vertellen
Zomaar 2 zaken waar ik aan denk, anderen hier kunnen daar in diepte veel meer over vertellen
Re: Diy cinewall ingebouwde subwoofer
Jep. Heb een mivoc aw2000 liggen. Daar kun je best een hoop mee volgens mij. Wil hem aansturen met een losse mono versterker. Ga er vanuit dat als ik hem op het lfe kanaal van m'n receiver aansluit eea netjes gefilterd wordt. Ik heb nu 2 infinity's ovtr 1 in de kast liggen en dat werkt ook prima.
Zou ook nog kunnen overwegen om er een gesloten behuizing van te maken.
Zou ook nog kunnen overwegen om er een gesloten behuizing van te maken.
Re: Diy cinewall ingebouwde subwoofer
Als je het kastvolume kwijt kunt, zou ik voor basreflex gaan. Dat gaat harder dan gesloten. Met twee 8" basluidsprekers kom je anders misschien tekort.
Als je bereid bent om de inbouwdiepte te vergroten, zou je kunnen overwegen om de basluidsprekers tegenover elkaar te monteren. Dan worden er geen trillingen doorgegeven aan de rest van het tv-meubel. Losse delen gaan dan minder snel rammelen.
Als je bereid bent om de inbouwdiepte te vergroten, zou je kunnen overwegen om de basluidsprekers tegenover elkaar te monteren. Dan worden er geen trillingen doorgegeven aan de rest van het tv-meubel. Losse delen gaan dan minder snel rammelen.
Re: Diy cinewall ingebouwde subwoofer
zo:
- Bijlagen
-
- Bron https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/poll-do-you-use-a-subwoofer-explain-why-why-not.8706/page-6
- impuls%20compensation[1].jpg (7.38 KiB) 757 keer bekeken
Re: Diy cinewall ingebouwde subwoofer
Denk niet dat ik dat kwijt kan. Gaat anders ten koste van de laden. Misschien kijken naar een grote unit? 10inch kan ik ook wel kwijt...
