Even voorstellen

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Robindw
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 24 dec 2021, 17:22

Even voorstellen

Bericht door Robindw »

Laat ik beginnen met: prettige kerstdagen!

Ik ben Robin, ten tijde van schrijven 32 jaar oud en woonachtig in omgeving Rotterdam. Zelfbouw audio is bij mij 4 jaar geleden begonnen met een Pass ACA klasse A versterker. Inmiddels ben ik er een aantal verder, First Watt 6, SIT 3, analoge crossover, Wayne line stage en zo voort. Als bron heb ik altijd een DDDAC gehad, waarop gebaseerd ik nu nog een DAC aan het "ontwerpen" ben.

Luidsprekers heb ik mij inmiddels ook aan gewaagd. Ik speel nu op Yuichi horns (67cm) met 15 inch woofers in twee weg.
Daarnaast heb ik MAOP11.2 breedband luidsprekers in kleine kasten. Hier moet ik erg aan wennen na de hoorns!

What's next: Troels Faital 3WC 10.

Aangenaam allen, ik hoop hier kennis en prettige ervaring op te doen en natuurlijk daarin mijn (beperkte) steentje bij te dragen.

Groeten,

Robin
Bijlagen
IMG_20211123_123101.jpg
IMG_20201110_142616.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door hannesie »

Uit "in de buurt van Rotterdam" is natuurlijk wel goed, ben dat zelf ook, dus welkom.

Voor wat betreft de Dac, is het altijd interessant naar mijn idee, kan er zelf aardig van genieten welke methodes er zijn/worden gebruikt.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Even voorstellen

Bericht door hardbats »

Welkom! Dat is een mooi setje speakers.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Even voorstellen

Bericht door Leeuwarden »

Robindw schreef: za 25 dec 2021, 16:38

What's next: Troels Faital 3WC 10.
Leuk, ik heb net spullen binnengekregen voor de 15.
Robindw
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 24 dec 2021, 17:22

Re: Even voorstellen

Bericht door Robindw »

Dank allemaal! Ik ben uiterst tevreden met de hoorns, eigenlijk wil ik niets anders meer. Helaas heb ik er binnenkort geen ruimte meer voor dus ga ik voor de kleinere versie met 12 inch woofers.

De dac en TVC zijn mijn eerstvolgende projecten:)
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Even voorstellen

Bericht door FR_Aad »

Welkom!
Die hoorns zijn leuk!!! :rock:

Aad
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Even voorstellen

Bericht door Pjotr »

Welkom Robin! Hoornspeakers altijd een avontuur O:)

hannesie schreef: za 25 dec 2021, 17:30
Uit "in de buurt van Rotterdam" is natuurlijk wel goed, ben dat zelf ook, dus welkom.

Voor wat betreft de Dac, is het altijd interessant naar mijn idee, kan er zelf aardig van genieten welke methodes er zijn/worden gebruikt.
Smullen maar: http://www.dddac.com/
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Henkjan »

da's al een mooie verzameling zeg.
Rob Dingen
Berichten: 618
Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
Locatie: Gerwen
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Rob Dingen »

Welke driver gebruik je op de Yuchi hoorn en welke woofer gebruik je?
Heb je op de hoorn een passief filter of gebruik je DSP?

Rob
Robindw
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 24 dec 2021, 17:22

Re: Even voorstellen

Bericht door Robindw »

Ik gebruik JBL 2450j drivers en een analoog Line level filter van Nelson Pass. Hiermee zijn verschillende hellingen van 6db tot 24db mogelijk. Het crossover bereik is aanpasbaar met condensatoren en trimpots.

Woofers zijn Faital 15PR400.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Even voorstellen

Bericht door Douwe84 »

Welkom Robin, leuke binnenkomer :)
Rob Dingen
Berichten: 618
Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
Locatie: Gerwen
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Rob Dingen »

Robindw schreef: zo 26 dec 2021, 17:06
Ik gebruik JBL 2450j drivers en een analoog Line level filter van Nelson Pass. Hiermee zijn verschillende hellingen van 6db tot 24db mogelijk. Het crossover bereik is aanpasbaar met condensatoren en trimpots.
Woofers zijn Faital 15PR400.
Mooi setje heb zelf ook een Yuchi hoorn gemaakt met een JBL 2446 en ben wat aan het testen met OB laag met Altec 515.
Heb pas een TAD-4001 gekocht die wil ik daarvoor gaan gebruiken.

Rob
Robindw
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 24 dec 2021, 17:22

Re: Even voorstellen

Bericht door Robindw »

Zelf gemaakt Rob?! Wow, heb jij een cnc machine tot jouw beschikking of puur de hand/bovenfrees?
Ik ben van plan om de kleinere zusjes ook zelf te maken, echter heb ik vrijwel geen ervaring met houtbewerken...
Eerst maar eens de plannen op ware grote uittekenen en dan proberen de freesmal te maken.

Dank allen voor de welkom berichten:)
Rob Dingen
Berichten: 618
Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
Locatie: Gerwen
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Rob Dingen »

Ja ik heb een CNC machine.
Maar met een goede mal en bovenfrees is ook goed te doen.

Rob
IMG_6242.jpeg
Plaats reactie