Even voorstellen
Moderator: Beheerdersteam
Even voorstellen
Laat ik beginnen met: prettige kerstdagen!
Ik ben Robin, ten tijde van schrijven 32 jaar oud en woonachtig in omgeving Rotterdam. Zelfbouw audio is bij mij 4 jaar geleden begonnen met een Pass ACA klasse A versterker. Inmiddels ben ik er een aantal verder, First Watt 6, SIT 3, analoge crossover, Wayne line stage en zo voort. Als bron heb ik altijd een DDDAC gehad, waarop gebaseerd ik nu nog een DAC aan het "ontwerpen" ben.
Luidsprekers heb ik mij inmiddels ook aan gewaagd. Ik speel nu op Yuichi horns (67cm) met 15 inch woofers in twee weg.
Daarnaast heb ik MAOP11.2 breedband luidsprekers in kleine kasten. Hier moet ik erg aan wennen na de hoorns!
What's next: Troels Faital 3WC 10.
Aangenaam allen, ik hoop hier kennis en prettige ervaring op te doen en natuurlijk daarin mijn (beperkte) steentje bij te dragen.
Groeten,
Robin
Ik ben Robin, ten tijde van schrijven 32 jaar oud en woonachtig in omgeving Rotterdam. Zelfbouw audio is bij mij 4 jaar geleden begonnen met een Pass ACA klasse A versterker. Inmiddels ben ik er een aantal verder, First Watt 6, SIT 3, analoge crossover, Wayne line stage en zo voort. Als bron heb ik altijd een DDDAC gehad, waarop gebaseerd ik nu nog een DAC aan het "ontwerpen" ben.
Luidsprekers heb ik mij inmiddels ook aan gewaagd. Ik speel nu op Yuichi horns (67cm) met 15 inch woofers in twee weg.
Daarnaast heb ik MAOP11.2 breedband luidsprekers in kleine kasten. Hier moet ik erg aan wennen na de hoorns!
What's next: Troels Faital 3WC 10.
Aangenaam allen, ik hoop hier kennis en prettige ervaring op te doen en natuurlijk daarin mijn (beperkte) steentje bij te dragen.
Groeten,
Robin
Re: Even voorstellen
Uit "in de buurt van Rotterdam" is natuurlijk wel goed, ben dat zelf ook, dus welkom.
Voor wat betreft de Dac, is het altijd interessant naar mijn idee, kan er zelf aardig van genieten welke methodes er zijn/worden gebruikt.
Voor wat betreft de Dac, is het altijd interessant naar mijn idee, kan er zelf aardig van genieten welke methodes er zijn/worden gebruikt.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Even voorstellen
Dank allemaal! Ik ben uiterst tevreden met de hoorns, eigenlijk wil ik niets anders meer. Helaas heb ik er binnenkort geen ruimte meer voor dus ga ik voor de kleinere versie met 12 inch woofers.
De dac en TVC zijn mijn eerstvolgende projecten:)
De dac en TVC zijn mijn eerstvolgende projecten:)
Re: Even voorstellen
-
Rob Dingen
- Berichten: 618
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
- Locatie: Gerwen
- Contacteer:
Re: Even voorstellen
Welke driver gebruik je op de Yuchi hoorn en welke woofer gebruik je?
Heb je op de hoorn een passief filter of gebruik je DSP?
Rob
Heb je op de hoorn een passief filter of gebruik je DSP?
Rob
Re: Even voorstellen
Ik gebruik JBL 2450j drivers en een analoog Line level filter van Nelson Pass. Hiermee zijn verschillende hellingen van 6db tot 24db mogelijk. Het crossover bereik is aanpasbaar met condensatoren en trimpots.
Woofers zijn Faital 15PR400.
Woofers zijn Faital 15PR400.
-
Rob Dingen
- Berichten: 618
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
- Locatie: Gerwen
- Contacteer:
Re: Even voorstellen
Mooi setje heb zelf ook een Yuchi hoorn gemaakt met een JBL 2446 en ben wat aan het testen met OB laag met Altec 515.
Heb pas een TAD-4001 gekocht die wil ik daarvoor gaan gebruiken.
Rob
Re: Even voorstellen
Zelf gemaakt Rob?! Wow, heb jij een cnc machine tot jouw beschikking of puur de hand/bovenfrees?
Ik ben van plan om de kleinere zusjes ook zelf te maken, echter heb ik vrijwel geen ervaring met houtbewerken...
Eerst maar eens de plannen op ware grote uittekenen en dan proberen de freesmal te maken.
Dank allen voor de welkom berichten:)
Ik ben van plan om de kleinere zusjes ook zelf te maken, echter heb ik vrijwel geen ervaring met houtbewerken...
Eerst maar eens de plannen op ware grote uittekenen en dan proberen de freesmal te maken.
Dank allen voor de welkom berichten:)
-
Rob Dingen
- Berichten: 618
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
- Locatie: Gerwen
- Contacteer:
Re: Even voorstellen
Ja ik heb een CNC machine.
Maar met een goede mal en bovenfrees is ook goed te doen.
Rob
Maar met een goede mal en bovenfrees is ook goed te doen.
Rob
