Oh sorry, ja die reactie was voor jou bedoeldVermond schreef: ↑zo 19 dec 2021, 18:19Hallo OWC, is die vraag voor mij bedoeld, of voor Satefan?
Ik moet zeggen, ik ben hartstikke blij met deze nieuwe metingen. Ik heb weer een hoop geleerd, en ga het asap afmaken met metingen voor de hoogdriver. In de tussentijd wil ik eens nadenken over hoe mijn 'target' curves eruit zouden gaan zien.
Die burst decay plot, is dat om te zien wanneer de eerste reflecties zich melden?
De burst decay is hetzelfde idee als een waterfall.
Bij een burstdecay zet je echter alles in periodes weer.
Op die manier kun je over hele freq resp veel beter zien wanneer er inderdaad reflecties en andere narigheden zijn.
Uiteraard werkt dat enkel met een nearfield meting (dichtbij)
In ARTA is het handig om bij nearfield metingen op single channel, 64k sequence length en center impulse te doen.
Op die manier kun je gelijk de vervorming meenemen. (met F12)
In absolute zin zegt die niet veel, maar vooral voor de tweeter geeft dat wel een goede impressie wanneer deze veel gaat vervormen.
Was het idee om het filter passief te gaan maken?
In dit geval zul je namelijk ook nog wel een impedantie meting moeten doen.
Wat zijn de afmetingen van de kast?
edit: Hoe dan ook, de problemen in de vorige metingen waren dus idd reflecties, waarschijnlijk van de muur achter de speaker oid.
edit2: ik zie net ook dat de COAX vrij diep ligt, met randen rondom.
Daarvan komen ook direct reflecties. Sterker nog, als ik zo de maten even schat, komen die reflecties wel heel mooi overeen met die 670Hz
edit3:
Helaas zit er een fout in the T/S parameters in de datasheet.
De Sd, BL en Mms kloppen niet.