Lange termijn KT120 versterker
Moderator: Beheerdersteam
Re: Lange termijn KT120 versterker
Alle bevestigings materialen binnen. Zaterdag het RVS ophalen en dan kunnen we door.
Vandaag het RVS opgehaald.
Op een foutje na wat nog hersteld wordt ben ik heel tevreden!
En het lijkt zoals ik het voor ogen had, ook niet onbelangrijk
Op een foutje na wat nog hersteld wordt ben ik heel tevreden!
En het lijkt zoals ik het voor ogen had, ook niet onbelangrijk
Dat beloofd hel wat als ik dit zo zie.
Mooi en bijzondere vormgeving zo.
Mooi en bijzondere vormgeving zo.
Dat wordt een heel mooie kast op deze manier, ik heb ook naar dat type ontwerp gekeken maar vond het te arbeids intensief worden.
Dank! En het is zeker arbeids intensief. Ik heb ook al weer in de gaten dat ik het weer te precies wil doen dus het zal nog wel even duren voordat de kasten helemaal in elkaar zitten.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Te precies is geen foute eigenschap, en een deadline zit er ook niet op toch?
Te precies is wel heel onhandig als je met massief hout werkt. Maargoed we hebben inderdaad geen deadline dus alle tijd om alles op maat te maken en te passen voordat er geboord gaat worden. Maar ik hoopte de komende 2 weken toch wel wat te kunnen bereiken. Het zijn monoblokken dus 2x feest 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
M'n 300B monoblokken hebben een stalen topplaat, en stalen trafokappen. Die stalen trafokappen waren buiseinden die dichtgelast waren, moest even gladgemaakt worden. Ik ben nog naar een verhuur geweest toen om een bandschuurmachine te huren
heb de versterkers nog en heb ze ook nog wel eens periodes aangesloten. Kappen zijn uiteindelijk strak geworden, maar heb me heilig voorgenomen nooit maar dan ook nooit weer een versterker met ook maar iets van een stalen behuizing te gaan maken
maar jij hebt daar wat andere mogelijkheden geloof ik.
Kennis is macht, kennissen is nog machtiger. Zolang je mensen kent die dingen kunnen valt er altijd iets te regelen, en maar goed ook anders had ik deze versterkers nooit zo ontworpen.
Het is wel erg mooi hoor
Hoop alleen dat alle gaatjes er in zitten Want met de kast in elkaar een 3 mm gaatje boren wordt dan wel een klus En ook proberen dat hout schoon te houden
Hoop alleen dat alle gaatjes er in zitten Want met de kast in elkaar een 3 mm gaatje boren wordt dan wel een klus En ook proberen dat hout schoon te houden
Er begint langzaam wat vorm te komen.
Het is goed dat ik geen uren hoef te rekenen anders zijn ze niet te betalen straks
Het is goed dat ik geen uren hoef te rekenen anders zijn ze niet te betalen straks
Ik zie dat het rvs mat gestraald is? Ga je het nog spuiten of ga je het rvs polijsten?
Ik ga het RVS straks borstelen. Dus eerst netjes schuren en dan met een satineer borstel er op.
Hoi Bas we hebben het in een gesprek hier even over printen die je nog moest hebben je dacht 1 print voor de EM71 en nog wat
Ik heb hier het schema gevonden van Anne
Maar om gelazer te voorkomen met interactie tussen Autobias en opkomen gloeistroom en
De Auto bias begint met max negatief
Dan meet hij de stroom door de KT88 in de Kathode
En begint met regelen om die 50-60mA in te stellen
Tijdens die periode begint ook de KT120 in geleiding te komen .
Dat proces kan voor te hoge stromen zorgen in de eerste tijd .
Omdat de Autobias ontworpen is om langzaam bij te regelen .
Daarom is besloten het niet aan het toeval over te laten wat er gebeuren zal
Dus een Inschakel vertraging print erin
Omdat relais slecht hoge gelijkspanning kunnen afschakelen
Er ontstaat makkelijk een vlamboog(je)
Dus moeten we de wissel spanning afschakelen
Maar Anne kunnen we de 2 x 187Volt onderbreken ? En na 30 sec komt relais op en er komt spanning op de BY2000
Ik denk het wel maar misschien zie ik wat over het hoofd

2 prinen inschakel vertraging opgezocht
Alleen relais nog Worden met AC gevoed
Eerste Elco is 25 Volt 12 volt uit trafo is ruwweg 16 volt
Dus moet goed gaan
100x49 mm is de afmetingen print
40 mm x 90 is steek M3 gaatjes
Hoogte maat is relais hoogte + 12 mm afstandbussen mee inbegrepen
Ik heb hier het schema gevonden van Anne
Maar om gelazer te voorkomen met interactie tussen Autobias en opkomen gloeistroom en
De Auto bias begint met max negatief
Dan meet hij de stroom door de KT88 in de Kathode
En begint met regelen om die 50-60mA in te stellen
Tijdens die periode begint ook de KT120 in geleiding te komen .
Dat proces kan voor te hoge stromen zorgen in de eerste tijd .
Omdat de Autobias ontworpen is om langzaam bij te regelen .
Daarom is besloten het niet aan het toeval over te laten wat er gebeuren zal
Dus een Inschakel vertraging print erin
Omdat relais slecht hoge gelijkspanning kunnen afschakelen
Er ontstaat makkelijk een vlamboog(je)
Dus moeten we de wissel spanning afschakelen
Maar Anne kunnen we de 2 x 187Volt onderbreken ? En na 30 sec komt relais op en er komt spanning op de BY2000
Ik denk het wel maar misschien zie ik wat over het hoofd
2 prinen inschakel vertraging opgezocht
Alleen relais nog Worden met AC gevoed
Eerste Elco is 25 Volt 12 volt uit trafo is ruwweg 16 volt
Dus moet goed gaan
100x49 mm is de afmetingen print
40 mm x 90 is steek M3 gaatjes
Hoogte maat is relais hoogte + 12 mm afstandbussen mee inbegrepen
Klopt wel Bert, de twee bruine draden (volgens schema, hopelijk ook in 't echt) onderbreken.
Evt over de relaiskontakten twee weerstanden zetten (bijv 22k 2W) dan kunnen de elcos al een beetje laden, is de inschakelklap niet zo groot.
Anne
Ok dat komt mij bekend voor die 22K over de Contacten
En uiteraard gaan we ze echt onderbreken ( als we de draden op de juiste fastons solderen
Maar dat kan je wel aan me over laten
- RobertD
- Contacteer:
Ik heb bij zo'n inschakelrelais in mijn EL84 push pull ook een weerstand over die contacten gezet. Het schijnt voor de buizen niet zo goed te zijn om ze te laten gloeien zonder spanning op de anode. De elektronen moeten wel weggetrokken worden van de kathode ivm "vergiftiging".
Bas er is geen extra voedings print nodig
De inschakel vertraging print heeft eigen gelijkrichting dus komt aan de 12.6 Volt van de trafo
Dan de EM71 PC88
Zitten op de 2x 6.3 om nu voor 2 diodes en 1 elco en een 10 ohm weerstand een printje te maken
Ik zal eens kijken of ik iets heb met middentap dat met wat zagen ervoor te gebruiken id
Maar denk niet dat ik veel kans heb
Overigens de relais inschakel vertraging komen denk deze week nog wel binnen anders begin volgende week
De inschakel vertraging print heeft eigen gelijkrichting dus komt aan de 12.6 Volt van de trafo
Dan de EM71 PC88
Zitten op de 2x 6.3 om nu voor 2 diodes en 1 elco en een 10 ohm weerstand een printje te maken
Ik zal eens kijken of ik iets heb met middentap dat met wat zagen ervoor te gebruiken id
Maar denk niet dat ik veel kans heb
Overigens de relais inschakel vertraging komen denk deze week nog wel binnen anders begin volgende week
- Bijlagen
-
- 6FDE3DBA-CFCA-49BC-B8B4-C8F390348CCC.png (103.82 KiB) 195 keer bekeken
Bijna alles is al M4.
In de gezette platen zat een tekenfout, 1 achterkant had ik verpest met boren en de voorfronten zijn een nieuw idee ipv helemaal acryl.
In de gezette platen zat een tekenfout, 1 achterkant had ik verpest met boren en de voorfronten zijn een nieuw idee ipv helemaal acryl.
Wat ga je er mee doen?
Polijsten, spuiten of galvaniseren?
Polijsten, spuiten of galvaniseren?