Roon
Moderator: Beheerdersteam
Re: Roon
Net een server gebouwd voor iemand, en dan gebruik gemaakt van de software van Roon, feitelijk bedoeld voor een NUC, maar het werkt dus ook op een Intel board, en dan kun je er een 2 TB in bouwen en verder geen bewegende delen in het totaal, en de muziek op een interne SSD schijf.
Direct benaderbaar via de SMB opzet dus de \\ROCK\Data\Storage\InternalStorage En hij ziet het ook wel staan.
Direct benaderbaar via de SMB opzet dus de \\ROCK\Data\Storage\InternalStorage En hij ziet het ook wel staan.
Re: Roon
F1TV direct, maar ik hoor het commentaar van jongens van Ziggo.
Het werkt perfect, geen reclame tussendoor, geen geneuzel van die Duitsers die alles zo nodig denken te moeten vertalen, en dat met een Chromecast van €35 euro en het glasvezelnetwerk van de KPN.
In plaats van de andere dingen die je zonder Corona doet dan een leuke uitgave € 63 voor het F1 abo en € 35 voor Chromecast.
En nu weer terug naar ROON.
Het werkt perfect, geen reclame tussendoor, geen geneuzel van die Duitsers die alles zo nodig denken te moeten vertalen, en dat met een Chromecast van €35 euro en het glasvezelnetwerk van de KPN.
In plaats van de andere dingen die je zonder Corona doet dan een leuke uitgave € 63 voor het F1 abo en € 35 voor Chromecast.
En nu weer terug naar ROON.
Re: Roon
Nu dan afgelopen week een keer alle units/spelers ( ROON Bridge ) die ik onder ROON had draaien ineens weg, vandaag dan weer een update voor de Linux versie van de Core.
Er was al eerder een update specifiek voor Linux geweest, maar ook weer dat vanavond er weer gezocht moest worden naar de speler die in de DAC zit, dat is dan wel wennen.
Zijn er meer mensen die het probleem herkennen? De plus 2 zit in de kast bij de Soekris.
Er was al eerder een update specifiek voor Linux geweest, maar ook weer dat vanavond er weer gezocht moest worden naar de speler die in de DAC zit, dat is dan wel wennen.
Zijn er meer mensen die het probleem herkennen? De plus 2 zit in de kast bij de Soekris.
Re: Roon
Na een herstart moet dat hier ook met Daphile en de Xmos interface.
Met de Amanero gaat dat wel goed.
Zou wel eens een Linux ding kunnen zijn.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Roon
Weet iemand of Roon werkt met Yamaha streamers als end point, die je normaal gesproken met MusicCast bedient? Als ik op https://roonlabs.com/partners kijk zie ik het er niet bij staan, maar bij diverse advertenties van Yamaha streaming producten zie ik wel 'Roon Ready' staan.
Nu kan ik een Free Trial nemen om het te proberen, maar moet daar wel een Credit Card nummer invoeren. Kan alsnog, maar als iemand al weet dat het niet werkt hoef ik dit niet te proberen.
Nu kan ik een Free Trial nemen om het te proberen, maar moet daar wel een Credit Card nummer invoeren. Kan alsnog, maar als iemand al weet dat het niet werkt hoef ik dit niet te proberen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Roon
ik zie Yamaha hier niet tussenstaan
https://roonlabs.com/partners
en Roon is wel bezig het meer dicht te timmeren hoor ik zo, dat er echt een certified product nodig is
https://roonlabs.com/partners
en Roon is wel bezig het meer dicht te timmeren hoor ik zo, dat er echt een certified product nodig is
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Roon
Ja pcies, daar staat íe niet tussen. Maar als ik bv hier kijk zie ik wel Roon support: https://www.iear.nl/product/yamaha-wx-c50/
Maar ik heb twijfels of dit zo is. Als ik bij Yamaha zelf kijk zie ik het ook niet staan: https://nl.yamaha.com/nl/products/audio ... index.html
Maar ik heb twijfels of dit zo is. Als ik bij Yamaha zelf kijk zie ik het ook niet staan: https://nl.yamaha.com/nl/products/audio ... index.html
Re: Roon
Het lijkt mij niet eenvoudig, het is bedoelt als een eigen systeem, maar er zitten wat gaatjes in met een beperking.
Je hebt een optisch in, en daar moet je dan gebruik van maken, via de "beperking van 24/96", wat zou moeten werken, De meeste mensen sluiten daar de TV op aan, denk ik.
Tweede is dan via Airplay, is ook beperkt, Apple is niet zo erg bij met dit soort dingen.
Jammer dat je niet in de buurt woont, konden we dat uitvogelen.
Een Squeeezebox Touch er tussen werkt ook wel waarschijnlijk en dan de optisch uit benutten.
Je hebt een optisch in, en daar moet je dan gebruik van maken, via de "beperking van 24/96", wat zou moeten werken, De meeste mensen sluiten daar de TV op aan, denk ik.
Tweede is dan via Airplay, is ook beperkt, Apple is niet zo erg bij met dit soort dingen.
Jammer dat je niet in de buurt woont, konden we dat uitvogelen.
Laatst gewijzigd door hannesie op do 25 nov 2021, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dynky
- Ook commercieel actief
- Berichten: 363
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 23:16
- Locatie: Antwerpen
Re: Roon
Ik denk niet dat dit gaat werken, op de Roonlabs community is er ook niets over te vinden...althans, geen melding van een werkende combinatie, wel wat vragen van Yamaha eigenaars om het te implementeren.
Airplay is idd wel een omweg die zal werken, met de bekende beperkingen vwb resolutie
Airplay is idd wel een omweg die zal werken, met de bekende beperkingen vwb resolutie
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Roon
Als ik wat verder zoek zie ik dat Roon werk met RAAT, en Yamaha met UPnP/DNLA. 2 dingen die niet met elkaar praten. Airplay lees ik ook als oplossing, maar dat wil je niet, in elk geval niet in de woonkamer.
Ik gebruik nu 3 WXC's, woonkamer, mijn werkkamer en die van m'n vriendin. De werkkamers zou eventueel dan met Airplay kunnen, voor de woonkamer is dit geen optie. Misschien is daar dan een upgrade een idee naar een andere streamer, eens over nadenken.
Ik gebruik nu 3 WXC's, woonkamer, mijn werkkamer en die van m'n vriendin. De werkkamers zou eventueel dan met Airplay kunnen, voor de woonkamer is dit geen optie. Misschien is daar dan een upgrade een idee naar een andere streamer, eens over nadenken.
Zat even even dubbel.Dynky schreef: ↑do 25 nov 2021, 11:00Ik denk niet dat dit gaat werken, op de Roonlabs community is er ook niets over te vinden...althans, geen melding van een werkende combinatie, wel wat vragen van Yamaha eigenaars om het te implementeren.
Airplay is idd wel een omweg die zal werken, met de bekende beperkingen vwb resolutie
Re: Roon
De optisch uit van de Touch verbinden met de optisch in van de WXC, en dan ziet Roon wel de Touch, en stuurt daar de file naar toe.
Vervolgens kun je dan de Touch koppelen door de Squeezbox te ondersteunen bij de instelling, dan kan je daarna je eigen speler bouwen.
Bij mij is het dan niet ingeschakeld, ik kan hier met verschillende systemen draaien, als ik dat wil.
Vervolgens kun je dan de Touch koppelen door de Squeezbox te ondersteunen bij de instelling, dan kan je daarna je eigen speler bouwen.
Bij mij is het dan niet ingeschakeld, ik kan hier met verschillende systemen draaien, als ik dat wil.
