3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Een dipool heeft weinig last van zijwand reflectie.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De praktijk toont hier toch aan dat dit geen echt probleem is, met de speakers zonder toe-in en zonder absorpie op de zijwand is net zo goed of beter als met toe-in en met absorptie.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Sounds in Delft kan ik nooit wat vinden, ook echt krappe looppaden daar niet echt ideaal.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat is is toch eigenlijk wel de mooiste tweak dan die je bedenken kunt: Geheel gratis een niet bestaand probleem opgelost
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nu ben ik wel benieuwd, wat gebeurd er als je het geluid uit een speaker laat komen, komt het dan uit de speaker of lijkt het meer van buiten de speaker te komen?
In dat geval is de zij reflectie erg aanwezig en waarschijnlijk ook de reden dat het geluid nu zo los van de speakers staat.
In dat geval is de zij reflectie erg aanwezig en waarschijnlijk ook de reden dat het geluid nu zo los van de speakers staat.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De speakers zijn geheel niet meer als bron van het geluid waarneembaar, het podium bouwt zich op in de gehele ruimte achter de speakers.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
helemaal top toch dan.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Weinig te klagen, beeld zou nog wel wat hoger mogen en soms meer naar voren mogen treden, misschien dat aanvullende VdH tweaks hiervoor kunnen zorgen.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ah zie je nu wil je toch door voor de koelkast 
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik zou zeggen rij even naar de Action en haal wat onderzetters gemaakt van kurk, en dan simpelweg stapelen naar de gewenste hoogte, kurk is immers een bekend en zeer gewaardeerde audiofiele tweak.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Wat kost die lamp eigenlijk?
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Met wat kurk kun je je wel drijvende houden op het forum. 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Maar uiteindelijk gaat het erom wat er onder de kurk zit!pvanlingen schreef: ↑za 13 nov 2021, 22:00Met wat kurk kun je je wel drijvende houden op het forum.![]()
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Beetje lamp kan wel wat betere foto’s opleveren.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ja hoor. Maar een linkje is makkelijker: viewtopic.php?p=2011740#p2011740
Maar iets zegt me dat Walt wat ontvankelijker is voor dit soort zaken.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hebben de speakers een Duitse afstemming? Anders wil iets meer midden wel eens helpen. Maar als het niet in de opname zit wordt het niks.
En de hoogte; moet je wat lager gaan zitten; zie ook het foto topic.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik heb ergens gelezen dat de plafond reflectie invloed kan hebben op de hoogte afbeelding. Zou de eerste reflectie dan gedempt moeten worden, of de akoestische panelen recht boven de luisterstoel?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
En Jeroen en Hans zijn geen Duitsers voor zover ik weet… 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Een lamp voor audio op gelijkstroom?
Laatst gewijzigd door hannesie op zo 14 nov 2021, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hoi Walt, je hebt in het verleden de werking van de Akiko sticks betwijfeld, en ik kan niet 123 teruglezen wat je eerste oordeel was over de Kemp-pluggen (ik dacht te lezen in de trant van; "schaadt het niet, dan baat het mogelijk wel"?).Walt schreef: ↑za 13 nov 2021, 9:31In plaats van tweaks speur ik nu op MP naar cd’s, heb nu een tweede album van Youn Sun Nah gevonden.
Alle Kemp pluggen en akiko sticks zijn trouwens weer uit de set, alleen de Furutech NCF booster zit er nog in. Ik wil nog een tweede setje VdH tijgerweerstanden voor de woofers, maar de maker TvW heeft die niet zo liggen en zou ook liever zien dat ik eerst de stap naar de audiolamp maak… maar dat is in de volledige meest recente uitvoering aardig geld geworden.
Waarom verwijder je deze tweaks en is dat definitief? Heb je nu een duidelijker oordeel?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Goede vraag, er is zeker niks defenitief, maar ik heb de set momenteel vereenvoudigd, de ingewikkelde streamer setup met vele kastjes en kabels vervangen door een simpele cd speler, het tweede stekkerblok weg en daarmee de kemp en Akiko.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dit geeft ook wel een leuke verschil, 150mm Akoterm achter het rack:
