Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door Pjotr »

Dank je Joram. Denk dat de CA het op het midden en hoog van de C1 het nog wel eens fraaier zou kunnen doen dan de Purifi. Maar voor het laag no way. Die discussie nu toch wel gevoerd inmiddels.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door Shadow »

De Purifi is in mijn beleving net zo goed, alleen krachtiger en (veel) duurder.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door Pjotr »

Purifi is ook veel complexer. Gaat daar wat stuk heb je ook een groter probleem. Je zit met beide kwalitatief op de grens wat mogelijk is. Binnen hun vermogensbereik zal het gelijk op gaan.
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door Thomox »

holco schreef: wo 10 nov 2021, 21:57
Vergeet nog te melden dat bij mijn C1's het laag filter gescheiden is van het mid/hoog filter en dat de impedantiecorrectie nu enkel op het mid/hoog staat.
Hmm.. Het laag stuur je dus via een aparte eindtrap aan?
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1710
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door holco »

Nee, maar wil wel de optie hebben om dat te kunnen.
Thomox schreef: do 11 nov 2021, 16:53
holco schreef: wo 10 nov 2021, 21:57
Vergeet nog te melden dat bij mijn C1's het laag filter gescheiden is van het mid/hoog filter en dat de impedantiecorrectie nu enkel op het mid/hoog staat.
Hmm.. Het laag stuur je dus via een aparte eindtrap aan?
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door Thomox »

Oef, dus die gaat nu tot 2 Ohm (range?) in de lage regionen?
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1710
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door holco »

Plus dat ik nu het mid/hoog wat kan verzwakken zodat er iets meer laag aandeel is.
holco schreef: do 11 nov 2021, 16:56
Nee, maar wil wel de optie hebben om dat te kunnen.
Thomox schreef: do 11 nov 2021, 16:53
holco schreef: wo 10 nov 2021, 21:57
Vergeet nog te melden dat bij mijn C1's het laag filter gescheiden is van het mid/hoog filter en dat de impedantiecorrectie nu enkel op het mid/hoog staat.
Hmm.. Het laag stuur je dus via een aparte eindtrap aan?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door Shadow »

holco schreef: wo 10 nov 2021, 21:57
Vergeet nog te melden dat bij mijn C1's het laag filter gescheiden is van het mid/hoog filter en dat de impedantiecorrectie nu enkel op het mid/hoog staat.
Weet niet of dat wel kan?
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door Kappa7 »

Shadow schreef: di 09 nov 2021, 22:44
Praat eens met Jeroen van Daudio, volgens mij verkoopt hij ook Lyngdorf...
Lijkt me inderdaad het beste advies.
Wat ik afgelopen keer op de DAE heb gehoord was dat met de Lyngdorf echt heel erg goed.
Van wat ik van Jeroen heb begrepen heeft hij de multisub handmatig geconfigureerd en niet de RoomPerfect zijn ding heeft laten doen.
wat mij betreft zeker een aanrader maar dan dus wel handmatig goed inregelen.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door jeroen_d »

Roomperfect werkt niet met DBA waarbij de achterste sub 25ms later en in tegenfase begint te spelen, vandaar dat dit sowieso geen optie was in Veldhoven bij de gebruikte opstelling. Het programma weet zich geen raad met de resulterende impulsrespons.

In een normale situatie met een sub in het midden of 2 subs in stereo achter de speakers kom je op het originele concept uit van Lyngdorf en kan je prima RoomPerfect gebruiken. Dan nog steeds is handmatig beter, als je weet wat je meet.
Het fijne van Roomperfect is dat het laag gecorrigeerd wordt maar de speaker in principe hetzelfde blijft klinken. Aan ruimtelijkheid en beleving raak je niets kwijt. Dit wil bij Dirac toch nogal eens een probleem zijn.
Verder heb ik gemerkt dat Roomperfect beter niet gebruikt kan worden als een open baffle relatief dicht op de achterwand staat. Bij een echt vrije opstelling gaat het goed.
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door Thomox »

Klinkt allemaal heel goed. Morgen ben ik vrij, misschien rijd ik wel even naar een HiFi Klubben zaak. Iemand ervaring met die keten? Nog veel verschil tussen diverse winkels? Of iemand een advies voor een andere winkel?

Ik woon in Twente, liefst max 100 km enkele reis :mrgreen:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door Shadow »

Thomox schreef: do 11 nov 2021, 21:07
Klinkt allemaal heel goed. Morgen ben ik vrij, misschien rijd ik wel even naar een HiFi Klubben zaak. Iemand ervaring met die keten? Nog veel verschil tussen diverse winkels? Of iemand een advies voor een andere winkel?

Ik woon in Twente, liefst max 100 km enkele reis :mrgreen:
Maak nou een afspraak om bij Daudio te gaan luisteren...die hebben jouw speakers ook nog es staan...
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door Kappa7 »

Shadow schreef: do 11 nov 2021, 21:09
Thomox schreef: do 11 nov 2021, 21:07
Klinkt allemaal heel goed. Morgen ben ik vrij, misschien rijd ik wel even naar een HiFi Klubben zaak. Iemand ervaring met die keten? Nog veel verschil tussen diverse winkels? Of iemand een advies voor een andere winkel?

Ik woon in Twente, liefst max 100 km enkele reis :mrgreen:
Maak nou een afspraak om bij Daudio te gaan luisteren...die hebben jouw speakers ook nog es staan...
+10
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door Shadow »

Plus de tips die Jeroen hier deelt krijg je dan ook nog es gedemonstreerd :wink:
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door Thomox »

Ik heb een luisterafspraak staan via Jeroen bij Hans voor de versterker, dat komt helemaal goed :goedzo: dank jullie wel voor het goedbedoelde advies.

Verder, heeft iemand nog tips mbt mijn huidige indeling mbt de luidsprekers? De C1's staan 85cm vanuit de achterwand en de tussenafstand is 230cm (hart-hart is dus 262cm). de afstand vanuit de bank naar de C1's is 260cm, haaks gemeten tov de luidspreker, exact in het midden is 310cm. ze staan haaks, geen toe-in dus, dat leek het best te klinken. De subs staan direct tegen de achterwand, met de conus uiteraard naar voren gericht (conus 55cm vanuit muur). Zie bijgevoegde tekening van de huidige indeling.

blauw aan de achterwand is een rocksono solid paneel van 10 cm dik, welke ook nog eens 10cm van de muur hangt (230x110cm). Blauw is een wollen kleed van 3.3x2.4m. De groende rondjes zijn de C1's, de groene vierkantjes zijn de subs. De rode rechthoek is een audiomeubel met daarop een 58" TV.
Bijlagen
Plattegrond huis.jpg
Laatst gewijzigd door Thomox op zo 14 nov 2021, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door Walt »

Speakers verder van de wand pakt vaak nog beter uit qua diepte en ruimtelijkheid, van 85cm naar bijv. 110cm kan alweer een leuke stap zijn.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door Kappa7 »

Voor zo meteen één van de subs naar achter verhuizen.
Die heb je dan nodig voor het corrigeren van eventuele staande golven
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door Thomox »

Walt schreef: zo 14 nov 2021, 20:47
Speakers verder van de wand pakt vaak nog beter uit qua diepte en ruimtelijkheid, van 85cm naar bijv. 110cm kan alweer een leuke stap zijn.
Oké, ga ik proberen! Kom je daarbij niet automatisch te dicht op de luidsprekers te zitten?
Kappa7 schreef: zo 14 nov 2021, 23:38
Voor zo meteen één van de subs naar achter verhuizen.
Die heb je dan nodig voor het corrigeren van eventuele staande golven
Het probleem is dat mijn subs niet draadloos zijn, dus dan moet de signaaldraad over het looppad, dat gaat 'm niet worden. Als het draadloos kan is dat uiteraard een oplossing. Ik begreep van Jeroen dat hij draadloze subs had, maar ik ben het merk van de amplifier vergeten.....

@ Jeroen, zou je dat nog eens willen delen?
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1710
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door holco »

Er zijn wel opties om je sub draadloos aan te sturen, hier een link maar er zullen er best meer zijn.

https://nl.marmitek.com/products/subwoo ... 1945939140
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door Pjotr »

Hoe zit dat dan met latency? Zie daar 12,5ms voor staan. dat altijd nog ongeveer 4m weglengte vertraging.
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door Thomox »

Pjotr schreef: ma 15 nov 2021, 17:22
Hoe zit dat dan met latency? Zie daar 12,5ms voor staan. dat altijd nog ongeveer 4m weglengte vertraging.
Hi Peter,

Klopt, maar in de DBA gedachte staat de achterste sub geinverteerd en met ongeveer 20ms vertraging te spelen, dus dat zou geen issue moeten zijn.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1710
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door holco »

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door Pjotr »

Thomox schreef: ma 15 nov 2021, 17:27
Pjotr schreef: ma 15 nov 2021, 17:22
Hoe zit dat dan met latency? Zie daar 12,5ms voor staan. dat altijd nog ongeveer 4m weglengte vertraging.
Hi Peter,

Klopt, maar in de DBA gedachte staat de achterste sub geinverteerd en met ongeveer 20ms vertraging te spelen, dus dat zou geen issue moeten zijn.
Ok duidelijk. 12,5ms is op zich al wel weinig. Menig draadloze digitale kwaliteits HP is meer. Gaat al gauw naar de 25ms - 40ms
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door SSassen »

holco schreef: ma 15 nov 2021, 16:59
Er zijn wel opties om je sub draadloos aan te sturen, hier een link maar er zullen er best meer zijn.

https://nl.marmitek.com/products/subwoo ... 1945939140
Foei! Hoe durf je! Marmitek rommel ..
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door Thomox »

Hmm.. iemand ervaring met het SVS SoundPath Wireless Audio setje? Ziet er wel goed uit
Plaats reactie