Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
Moderator: Beheerdersteam
Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
Dank je Joram. Denk dat de CA het op het midden en hoog van de C1 het nog wel eens fraaier zou kunnen doen dan de Purifi. Maar voor het laag no way. Die discussie nu toch wel gevoerd inmiddels.
Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
De Purifi is in mijn beleving net zo goed, alleen krachtiger en (veel) duurder.
Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
Purifi is ook veel complexer. Gaat daar wat stuk heb je ook een groter probleem. Je zit met beide kwalitatief op de grens wat mogelijk is. Binnen hun vermogensbereik zal het gelijk op gaan.
Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
Nee, maar wil wel de optie hebben om dat te kunnen.
Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
Oef, dus die gaat nu tot 2 Ohm (range?) in de lage regionen?
Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
Lijkt me inderdaad het beste advies.
Wat ik afgelopen keer op de DAE heb gehoord was dat met de Lyngdorf echt heel erg goed.
Van wat ik van Jeroen heb begrepen heeft hij de multisub handmatig geconfigureerd en niet de RoomPerfect zijn ding heeft laten doen.
wat mij betreft zeker een aanrader maar dan dus wel handmatig goed inregelen.
Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
Roomperfect werkt niet met DBA waarbij de achterste sub 25ms later en in tegenfase begint te spelen, vandaar dat dit sowieso geen optie was in Veldhoven bij de gebruikte opstelling. Het programma weet zich geen raad met de resulterende impulsrespons.
In een normale situatie met een sub in het midden of 2 subs in stereo achter de speakers kom je op het originele concept uit van Lyngdorf en kan je prima RoomPerfect gebruiken. Dan nog steeds is handmatig beter, als je weet wat je meet.
Het fijne van Roomperfect is dat het laag gecorrigeerd wordt maar de speaker in principe hetzelfde blijft klinken. Aan ruimtelijkheid en beleving raak je niets kwijt. Dit wil bij Dirac toch nogal eens een probleem zijn.
Verder heb ik gemerkt dat Roomperfect beter niet gebruikt kan worden als een open baffle relatief dicht op de achterwand staat. Bij een echt vrije opstelling gaat het goed.
In een normale situatie met een sub in het midden of 2 subs in stereo achter de speakers kom je op het originele concept uit van Lyngdorf en kan je prima RoomPerfect gebruiken. Dan nog steeds is handmatig beter, als je weet wat je meet.
Het fijne van Roomperfect is dat het laag gecorrigeerd wordt maar de speaker in principe hetzelfde blijft klinken. Aan ruimtelijkheid en beleving raak je niets kwijt. Dit wil bij Dirac toch nogal eens een probleem zijn.
Verder heb ik gemerkt dat Roomperfect beter niet gebruikt kan worden als een open baffle relatief dicht op de achterwand staat. Bij een echt vrije opstelling gaat het goed.
Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
Klinkt allemaal heel goed. Morgen ben ik vrij, misschien rijd ik wel even naar een HiFi Klubben zaak. Iemand ervaring met die keten? Nog veel verschil tussen diverse winkels? Of iemand een advies voor een andere winkel?
Ik woon in Twente, liefst max 100 km enkele reis
Ik woon in Twente, liefst max 100 km enkele reis
Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
Maak nou een afspraak om bij Daudio te gaan luisteren...die hebben jouw speakers ook nog es staan...Thomox schreef: ↑do 11 nov 2021, 21:07Klinkt allemaal heel goed. Morgen ben ik vrij, misschien rijd ik wel even naar een HiFi Klubben zaak. Iemand ervaring met die keten? Nog veel verschil tussen diverse winkels? Of iemand een advies voor een andere winkel?
Ik woon in Twente, liefst max 100 km enkele reis![]()
Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
+10Shadow schreef: ↑do 11 nov 2021, 21:09Maak nou een afspraak om bij Daudio te gaan luisteren...die hebben jouw speakers ook nog es staan...Thomox schreef: ↑do 11 nov 2021, 21:07Klinkt allemaal heel goed. Morgen ben ik vrij, misschien rijd ik wel even naar een HiFi Klubben zaak. Iemand ervaring met die keten? Nog veel verschil tussen diverse winkels? Of iemand een advies voor een andere winkel?
Ik woon in Twente, liefst max 100 km enkele reis![]()
Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
Plus de tips die Jeroen hier deelt krijg je dan ook nog es gedemonstreerd 
Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
Ik heb een luisterafspraak staan via Jeroen bij Hans voor de versterker, dat komt helemaal goed
dank jullie wel voor het goedbedoelde advies.
Verder, heeft iemand nog tips mbt mijn huidige indeling mbt de luidsprekers? De C1's staan 85cm vanuit de achterwand en de tussenafstand is 230cm (hart-hart is dus 262cm). de afstand vanuit de bank naar de C1's is 260cm, haaks gemeten tov de luidspreker, exact in het midden is 310cm. ze staan haaks, geen toe-in dus, dat leek het best te klinken. De subs staan direct tegen de achterwand, met de conus uiteraard naar voren gericht (conus 55cm vanuit muur). Zie bijgevoegde tekening van de huidige indeling.
blauw aan de achterwand is een rocksono solid paneel van 10 cm dik, welke ook nog eens 10cm van de muur hangt (230x110cm). Blauw is een wollen kleed van 3.3x2.4m. De groende rondjes zijn de C1's, de groene vierkantjes zijn de subs. De rode rechthoek is een audiomeubel met daarop een 58" TV.
Verder, heeft iemand nog tips mbt mijn huidige indeling mbt de luidsprekers? De C1's staan 85cm vanuit de achterwand en de tussenafstand is 230cm (hart-hart is dus 262cm). de afstand vanuit de bank naar de C1's is 260cm, haaks gemeten tov de luidspreker, exact in het midden is 310cm. ze staan haaks, geen toe-in dus, dat leek het best te klinken. De subs staan direct tegen de achterwand, met de conus uiteraard naar voren gericht (conus 55cm vanuit muur). Zie bijgevoegde tekening van de huidige indeling.
blauw aan de achterwand is een rocksono solid paneel van 10 cm dik, welke ook nog eens 10cm van de muur hangt (230x110cm). Blauw is een wollen kleed van 3.3x2.4m. De groende rondjes zijn de C1's, de groene vierkantjes zijn de subs. De rode rechthoek is een audiomeubel met daarop een 58" TV.
Laatst gewijzigd door Thomox op zo 14 nov 2021, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
Speakers verder van de wand pakt vaak nog beter uit qua diepte en ruimtelijkheid, van 85cm naar bijv. 110cm kan alweer een leuke stap zijn.
Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
Voor zo meteen één van de subs naar achter verhuizen.
Die heb je dan nodig voor het corrigeren van eventuele staande golven
Die heb je dan nodig voor het corrigeren van eventuele staande golven
Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
Oké, ga ik proberen! Kom je daarbij niet automatisch te dicht op de luidsprekers te zitten?
Het probleem is dat mijn subs niet draadloos zijn, dus dan moet de signaaldraad over het looppad, dat gaat 'm niet worden. Als het draadloos kan is dat uiteraard een oplossing. Ik begreep van Jeroen dat hij draadloze subs had, maar ik ben het merk van de amplifier vergeten.....
@ Jeroen, zou je dat nog eens willen delen?
Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
Er zijn wel opties om je sub draadloos aan te sturen, hier een link maar er zullen er best meer zijn.
https://nl.marmitek.com/products/subwoo ... 1945939140
https://nl.marmitek.com/products/subwoo ... 1945939140
Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
Hoe zit dat dan met latency? Zie daar 12,5ms voor staan. dat altijd nog ongeveer 4m weglengte vertraging.
Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
Deze wordt zo'n beetje als beste getest
https://wooferguy.com/best-wireless-subwoofer-kits/
https://www.youtube.com/watch?v=lsQJ9Ll0ubY
https://wooferguy.com/best-wireless-subwoofer-kits/
https://www.youtube.com/watch?v=lsQJ9Ll0ubY
Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
Foei! Hoe durf je! Marmitek rommel ..holco schreef: ↑ma 15 nov 2021, 16:59Er zijn wel opties om je sub draadloos aan te sturen, hier een link maar er zullen er best meer zijn.
https://nl.marmitek.com/products/subwoo ... 1945939140
Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
Hmm.. iemand ervaring met het SVS SoundPath Wireless Audio setje? Ziet er wel goed uit
