Sanne - KT88 push-pull eindversterker project
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Van der Veen trafo’s? De nieuwe versies?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Degene die ik heb liggen, de VDV-GIT80, incl. de bijbehorende voedingstrafo, de VDV-POW80.
https://www.mennovanderveen.nl/cms/inde ... en-project
https://www.mennovanderveen.nl/cms/inde ... en-project
https://www.mennovanderveen.nl/cms/inde ... en-project
https://www.mennovanderveen.nl/cms/inde ... en-project
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Dat zijn de oude, zijn vervangen door ringkern met iets andere specs…
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Ach, dat zal weinig verschil geven, mits de specs voor de voedingstrafo gelijk zijn.
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Denk ik ook niet. Leuk, heb je al een schema?
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Heeft de winter ook nog een warme kantSSassen schreef:Zoals je weet heb ik alleen in de wintermaanden tijd voor de hobby, de rest van het jaar begraaf ik mijzelf onder m’n werk en activiteiten buiten de deur.
Anne
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
De GIT80 is een transformator die is gebouwd om te experimenteren. Wordt ook veel gebruikt voor de TubeSociety.
https://mennovanderveen.nl/cms/index.ph ... en-project
https://mennovanderveen.nl/cms/images/p ... ions-1.pdf
https://mennovanderveen.nl/cms/index.ph ... en-project
https://mennovanderveen.nl/cms/images/p ... ions-1.pdf
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Er zit in ieder geval 30 cm draad aan om aan te ssluiten
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Kijk en vergelijk…SSassen schreef:Ach, dat zal weinig verschil geven, mits de specs voor de voedingstrafo gelijk zijn.
https://mennovanderveen.nl/cms/images/p ... ations.pdf
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Zeker alleen telefonisch of via email aan prijzen te komen Zie de genoemde nummers niet bij Amplimo of bij Ringkern.nl
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Amplinmo en vd veen werken iet meer samen dus dat kan goed kloppen.
Ik geloof dat de vd Veen transformatoren nu uit het buitenland moeten komen.
Ik geloof dat de vd Veen transformatoren nu uit het buitenland moeten komen.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Ik had al gekeken, weinig nieuws onder de zon.Leeuwarden schreef:Kijk en vergelijk…SSassen schreef:Ach, dat zal weinig verschil geven, mits de specs voor de voedingstrafo gelijk zijn.
https://mennovanderveen.nl/cms/images/p ... ations.pdf
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Als het werkt, dan werkt het. Zou lullig zijn als je iets gaat maken met trafo’s die niet meer verkrijgbaar zijn en iemand wil het nabouwen…
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Het percentage forumleden dat hier dingen nabouwt it vrij klein, in mijn specifieke geval zeer klein, dus daardoor laat ik mij niet belemmeren, in tegendeel.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Och, je hebt toch wel een paar dingen gepubliceerd die navolging vonden…
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Och als het een nononsens ontwerp is en onderdelen geen snake oil of onderdelen met fabelachtige eigenschappenSSassen schreef:Het percentage forumleden dat hier dingen nabouwt it vrij klein, in mijn specifieke geval zeer klein, dus daardoor laat ik mij niet belemmeren, in tegendeel.
Dan bouw ik zo iets nog wel na
Maar ga geen condensatoren van 15€ per stuk gebruiken uit de sovjetrepubliek
Daar geloof ik niet zo in , het moet meetbaar beter zijn
Al die audio fragmenten op YouTube om een versterker te laten beoordelen vind ik larie
Hoe en waarmee wordt iets van muziek in een zolderkamer werkplaatsje vol met 19 racken met meet apparatuur en andere versterkers opgenomen en gedigitaliseerd en verstuurd
Vervolgens zit google ertussen zit en diverse digitale compressie gebruiken en dat moet dan een audio fragment opleveren waar je iets beter of minder beter kan horen
Daar ben ik allergisch voor
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Volgens mij weet je niet wie je voor je hebt OpaBert? 
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Ja dat weet ik donders goed Jij spart aardig met Anne Daarom heb ik hier geabonneerdSSassen schreef:Volgens mij weet je niet wie je voor je hebt OpaBert?
Jij zoekt het tot de laatste microvolt uit En Anne is ook niet dom
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Dan weet je ook dat ik wars ben van boutique onderdelen en meer van dat soort onzin, meetbare en reproduceerbare prestaties is waar ik altijd naar streef.
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Hiernog eenSSassen schreef:Dan weet je ook dat ik wars ben van boutique onderdelen en meer van dat soort onzin, meetbare en reproduceerbare prestaties is waar ik altijd naar streef.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Goed, even door m'n onderdelen voorraad gestruind en we hebben een aantal, vergelijkbare, opties. De VanderVeen trafo's zijn één optie, de andere optie is een Hammond 1650R uitgangstrafo en de 370HX voedingstrafo.
https://www.hammfg.com/files/parts/pdf/1650R.pdf
https://www.hammfg.com/electronics/tran ... lassic/300
https://www.hammfg.com/files/parts/pdf/1650R.pdf
https://www.hammfg.com/electronics/tran ... lassic/300
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Ik zou de voeding met een ringkern trafo ( vanwege het magnetisch veld ) doen en de UGT eventueel die 1650
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Nee, want die heb ik niet liggen en ik ga niet nog meer, dure, onderdelen bestellen, ik ga roeien met de riemen die ik heb!OpaBert schreef:Ik zou de voeding met een ringkern trafo ( vanwege het magnetisch veld ) doen en de UGT eventueel die 1650
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Na 28 pagina's: Plemp wat op een plank. Werkend dan....... 'Tis toch alleen maar voor de vermaeck begrijp ik 
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Ja, da's de bedoeling, zoiets als onderstaand zit natuurlijk in een middagje knutselen in elkaar.Pjotr schreef:Na 28 pagina's: Plemp wat op een plank. Werkend dan....... 'Tis toch alleen maar voor de vermaeck begrijp ik
