Is idd n trippel. Van dezelfde brouwerij heb je ook nog "de vurige non" en "de weisse heise" prima te drinken hoor.PA4URK schreef:Effe off topic, maarre... Is die lekker Peter, die Blonde Snol? Dat is ene tripel hè?
Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Moderator: Beheerdersteam
Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Lekker zeg, ik ben een echte liefhebber van speciaalbieren. Deze heb ik nog niet gehad, zit nu op ruim 325 verschillende volgens m'n Bier-app
Met beide gloeien met een 100 ohm aan massa zou de brom weg moeten zijn. Anders moet je het toch ergens anders zoeken, misschien in het voorversterkergedeelte zoals al geopperd is.
Met beide gloeien met een 100 ohm aan massa zou de brom weg moeten zijn. Anders moet je het toch ergens anders zoeken, misschien in het voorversterkergedeelte zoals al geopperd is.
Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Weer wat verder.
Met behulp van de twee 100 ohm weerstanden is de brom zo goed als weg.
Echter is er wel n duidelijke brom wanneer er geen signaal op de ingang staat, is hier nog n oplossing voor?
Met behulp van de twee 100 ohm weerstanden is de brom zo goed als weg.
Echter is er wel n duidelijke brom wanneer er geen signaal op de ingang staat, is hier nog n oplossing voor?
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
is dat wanneer er geen apparaat op aangesloten is, of alleen wanneer de muziek weg is?
Zit er een volumepotmeter in?
Je zou kunnen overwegen R1 iets kleiner te nemen, ik vind 1MOhm best veel. Probeer eens de halve waarde (zal 470k zijn).
Heb je pootje 2 en 7 van de EF86 aan massa?
Zit er een volumepotmeter in?
Je zou kunnen overwegen R1 iets kleiner te nemen, ik vind 1MOhm best veel. Probeer eens de halve waarde (zal 470k zijn).
Heb je pootje 2 en 7 van de EF86 aan massa?
Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Als er geen signaal aanwezig is gebeurt dat wel vaker.
Is de brom er ook als je met je hand bij de EF86 komt?
Is de brom er ook als je met je hand bij de EF86 komt?
Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Die ingang afsluiten met een weerstand in een Tulp plugjePeter 53 schreef:Weer wat verder.
Met behulp van de twee 100 ohm weerstanden is de brom zo goed als weg.
Echter is er wel n duidelijke brom wanneer er geen signaal op de ingang staat, is hier nog n oplossing voor?
Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Dat heeft mijn RS1003 versterker ook, als er geen bron is aangesloten geeft hij ook een duidelijk hoorbare brom. Opa Bert heeft de juiste oplossing, een tulpplug met ingebouwde weerstand doet wonderen =D>Echter is er wel n duidelijke brom wanneer er geen signaal op de ingang staat, is hier nog n oplossing voor?
Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Zit je nou met mn voeten te spelen ReinPA4URK schreef:Dat heeft mijn RS1003 versterker ook, als er geen bron is aangesloten geeft hij ook een duidelijk hoorbare brom. Opa Bert heeft de juiste oplossing, een tulpplug met ingebouwde weerstand doet wonderen =D>Echter is er wel n duidelijke brom wanneer er geen signaal op de ingang staat, is hier nog n oplossing voor?
Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Het gebeurt alleen als de muziek weg is, er zit geen volume pot in, de beide versterker zijn als monoblok opgebouwd.
Pootje 2 en 7 liggen aan massa.
Het met de hand in de buurt komen van de EF86 maakt niet uit.
Kan ik de waarde van R1 onbeperkt verlagen? Ik neem aan dat je hierdoor de gevoeligheid verlaagt.
Doordat ze als monoblok zijn opgebouwd zit er geen bronkeuzeschakelaar in, dus de de tip van Bert om de ingang af te sluiten gaat hier niet op helaas.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Pootje 2 en 7 liggen aan massa.
Het met de hand in de buurt komen van de EF86 maakt niet uit.
Kan ik de waarde van R1 onbeperkt verlagen? Ik neem aan dat je hierdoor de gevoeligheid verlaagt.
Doordat ze als monoblok zijn opgebouwd zit er geen bronkeuzeschakelaar in, dus de de tip van Bert om de ingang af te sluiten gaat hier niet op helaas.
Alvast bedankt voor het meedenken.
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Als je bron enigszins laagohmig uit gaat <10K is het geen enkel probleem om 100K over de ingang te zetten.
Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Vanochtend nog even de waarde van R1 aangeapast tot 100K maar maakt geen verschil..
