van der Heem 8619Voeding
Moderator: Beheerdersteam
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
van der Heem 8619Voeding
vrienden,
Op 28 augustus zag ik deze van der Heem voeding op Marktplaats. Ik was het snel eens over de prijs en de verkoper heeft het apparaat gelijk afgestuurd. Vandaag 16 oktober heb ik het pakket ontvangen. Het pakket was namelijk zoekgeraakt bij Postnl. Gelukkig ziet het er allemaal goed uit. Heb het nog niet verder kunnen testen want het ontbreekt nog even aan de juiste apparaatstekker maar ik ben er sowieso erg blij mee.
Douwe
Op 28 augustus zag ik deze van der Heem voeding op Marktplaats. Ik was het snel eens over de prijs en de verkoper heeft het apparaat gelijk afgestuurd. Vandaag 16 oktober heb ik het pakket ontvangen. Het pakket was namelijk zoekgeraakt bij Postnl. Gelukkig ziet het er allemaal goed uit. Heb het nog niet verder kunnen testen want het ontbreekt nog even aan de juiste apparaatstekker maar ik ben er sowieso erg blij mee.
Douwe
Re: van der Heem 8619Voeding
Mooi aanwinst! Gefeliciteerd! v.d.Heem maakte deze dingen voor eigen in huis lab gebruik en voor de productie/test lijnen van radio's en TV's. Gebouwd voor de eeuwigheid. Heb je ook het schema er bij?
Re: van der Heem 8619Voeding
Gefeliciteerd Douwe, , leuk man
ik ben ook weer een voeding rijker werkt niet meer maar daar was de prijs ook naar
Gratis
Ga het zeker weer werkend maken Schema en Bouwbeschrijving gevonden op internet
Lijkt me een leuk ding wat je daar hebt
ik ben ook weer een voeding rijker werkt niet meer maar daar was de prijs ook naar
Gratis
Ga het zeker weer werkend maken Schema en Bouwbeschrijving gevonden op internet
Lijkt me een leuk ding wat je daar hebt
Re: van der Heem 8619Voeding
Bij TU Delft ook veel in gebruik geweest. Zijn nog een paar aanwezig bij de studieverzameling. Eerst de trafo op 230v zetten!
Kijk ook hier eens: https://www.pa3esy.nl/meetinstrumenten/ ... t.html#tip
Kijk ook hier eens: https://www.pa3esy.nl/meetinstrumenten/ ... t.html#tip
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: van der Heem 8619Voeding
Dank je Peter. Ik had het schema op het internet gevonden.Pjotr schreef:Mooi aanwinst! Gefeliciteerd! v.d.Heem maakte deze dingen voor eigen in huis lab gebruik en voor de productie/test lijnen van radio's en TV's. Gebouwd voor de eeuwigheid. Heb je ook het schema er bij?
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: van der Heem 8619Voeding
Ook een mooi ding Bert. DE reparatie gaat je wel lukken. Zo ingewikkeld is het ook weer niet. Als de trafo nog maar goed is.OpaBert schreef:Gefeliciteerd Douwe, , leuk man![]()
ik ben ook weer een voeding rijker werkt niet meer maar daar was de prijs ook naar
Gratis
Ga het zeker weer werkend maken Schema en Bouwbeschrijving gevonden op internet
Lijkt me een leuk ding wat je daar hebt
Douwe
Re: van der Heem 8619Voeding
Ziet er nog er netjes en ook heel degelijk uit, Douwe.
Ik neem aan dat het ding zelf ook met buizen opgebouwd is.
Heeft ie het vervoer wel overleefd ?
Ik neem aan dat het ding zelf ook met buizen opgebouwd is.
Heeft ie het vervoer wel overleefd ?
Re: van der Heem 8619Voeding
in het linkje van Loek staat het schema Ray
Met die link van Loek gaat het helemaal goed komen! Nostalgische gevoelens: Mijn vader heeft van 1952 tot 1967 (toen v.d.Heem het loodje legde) daar op de ontwikkelafdeling gewerkt.
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: van der Heem 8619Voeding
Inderdaad buizen Ray. Nog een paar foto'sray5150 schreef:Ziet er nog er netjes en ook heel degelijk uit, Douwe.
Ik neem aan dat het ding zelf ook met buizen opgebouwd is.
Heeft ie het vervoer wel overleefd ?
Re: van der Heem 8619Voeding
De elco's zijn zo te zien al vervangen. Misschien nog even die selenium gelijkrichters aanpakken? Verder kunnen de Allen Bradley weerstanden wat verlopen zijn.
Overigens oppassen, bij de helft van die elco's staat een flinke spanning op de buitenkant. Vraag niet hoe ik daar achter ben gekomen...
Overigens oppassen, bij de helft van die elco's staat een flinke spanning op de buitenkant. Vraag niet hoe ik daar achter ben gekomen...
Re: van der Heem 8619Voeding
Dat ziet er nog net uit en zo te zien en ook met geteerde trafo's. Die lieten ze bij v.d.Heem een week in de hete teer staan totdat alle lucht er uit was. Doorslaan zullen deze niet snel. Maar wel i.d.d. op de 235V zetten! Doorbranden kan nog evengoed. Als je de brugcel vervangt neem dan wel snelle UF4007 dioden ipv de standaard 1N4007. En evengoed een 10nF 2kV schijfje over iedere diode. Scheelt een stuk in HF storing. Selenium gelijkrichters hebben daar inherent geen last van.
Re: van der Heem 8619Voeding
Douwe is dat met die dikkere pennen welke ook aan straalkachels zat in die tijd ?douwebakker schreef:vrienden,
Op 28 augustus zag ik deze van der Heem voeding op Marktplaats. Ik was het snel eens over de prijs en de verkoper heeft het apparaat gelijk afgestuurd. Vandaag 16 oktober heb ik het pakket ontvangen. Het pakket was namelijk zoekgeraakt bij Postnl. Gelukkig ziet het er allemaal goed uit. Heb het nog niet verder kunnen testen want het ontbreekt nog even aan de juiste apparaatstekker maar ik ben er sowieso erg blij mee.
DouweIMG_0107.jpgIMG_0108.jpg
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: van der Heem 8619Voeding
Ja Bert, inderdaad. Ze werden ook gebruikt bij snelkokers herinner ik me. Ik dacht dat ik er nog wel eentje had liggen, maar heb niets meer kunnen vinden.OpaBert schreef:Douwe is dat met die dikkere pennen welke ook aan straalkachels zat in die tijd ?douwebakker schreef:vrienden,
Op 28 augustus zag ik deze van der Heem voeding op Marktplaats. Ik was het snel eens over de prijs en de verkoper heeft het apparaat gelijk afgestuurd. Vandaag 16 oktober heb ik het pakket ontvangen. Het pakket was namelijk zoekgeraakt bij Postnl. Gelukkig ziet het er allemaal goed uit. Heb het nog niet verder kunnen testen want het ontbreekt nog even aan de juiste apparaatstekker maar ik ben er sowieso erg blij mee.
DouweIMG_0107.jpgIMG_0108.jpg
Re: van der Heem 8619Voeding
Ik weet welke stekker je moet hebben Vrouwtje met bussen in keramiek achterdeel is bakeliet
Laatst gewijzigd door OpaBert op za 16 okt 2021, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: van der Heem 8619Voeding
Ja precies.OpaBert schreef:Ik weet welke stekker je moet hebben Vrouwtje met bussen in keramiek achterdeel is bakeliet
Re: van der Heem 8619Voeding
Volgens mij wel ja, je ziet het chassisdeel vlakbij de trafo zitten op de foto.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar je die stekker vandaan zou moeten halen. het is zeker 30 jaar geleden dat ik er voor het laatst een zag.
Je zou een mail met foto van het chassisdeel naar Radio Twenthe kunnen sturen. https://www.radiotwenthe.nl/
Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar je die stekker vandaan zou moeten halen. het is zeker 30 jaar geleden dat ik er voor het laatst een zag.
Je zou een mail met foto van het chassisdeel naar Radio Twenthe kunnen sturen. https://www.radiotwenthe.nl/
Re: van der Heem 8619Voeding
Ja die ligt ook nergens meer op voorraaddouwebakker schreef:Ja precies.OpaBert schreef:Ik weet welke stekker je moet hebben Vrouwtje met bussen in keramiek achterdeel is bakeliet
Maar ik zal eens vragen bij onze handyman, is geen handyman winkel maar winkeltje zit er meer dan 50 jaar
Wie weet ?
Je zou zo,n computer chassis deel erin kunnen monteren
die vooroorlogse eruit en een plaatje met 2 boutjes vast zetten en daarop dat chassis deel
En die oude in de kast bewaren ,
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: van der Heem 8619Voeding
bij de kringloop met wat mazzel. moet je denk ik wel t apparaat er bij meenemen
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: van der Heem 8619Voeding
Zo ga ik het ook maar doen denk ik. Klusje voor morgen ochtend. Nu eerst een biertje.OpaBert schreef:Ja die ligt ook nergens meer op voorraaddouwebakker schreef:Ja precies.OpaBert schreef:Ik weet welke stekker je moet hebben Vrouwtje met bussen in keramiek achterdeel is bakeliet
Maar ik zal eens vragen bij onze handyman, is geen handyman winkel maar winkeltje zit er meer dan 50 jaar
Wie weet ?
Je zou zo,n computer chassis deel erin kunnen monteren
die vooroorlogse eruit en een plaatje met 2 boutjes vast zetten en daarop dat chassis deel
En die oude in de kast bewaren ,
Re: van der Heem 8619Voeding
Ik neem aan dat Bert een Euro chassisdeel male bedoeld ?
https://www.oeo-bv.nl/connectoren-snoer ... -male.html
https://www.oeo-bv.nl/connectoren-snoer ... -male.html
Re: van der Heem 8619Voeding
Ja klopt Rayray5150 schreef:Ik neem aan dat Bert een Euro chassisdeel male bedoeld ?
https://www.oeo-bv.nl/connectoren-snoer ... -male.html
0165 314 934
De Bont Elektro
Oudenbosch markt ...
Die zaak zit daar minstens 40 jaar Douwe
En ik heb er een email naar gestuurd ben benieuwd
Re: van der Heem 8619Voeding
Het is de zwaardere uitvoering van de "kachelstekker" en heeft een vierkante isolatiesteen. Die dingen mogen al heel lang niet meer en zijn dus illegaal. Evenals die gewone plat-ronde kachelstekkers. Neemt niet weg dat ik ze nog niet zo lang geleden op de Albert Cuypmarkt heb zien liggen. Dikke kans dat je ze op rommelmarkten of Radio Twenthe nog wel vinden kunt. De moderne variant er van is de IEC C19 of IEC C20.
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: van der Heem 8619Voeding
Doe maar niet te veel moeite Bert. Ik zet er wel een andere entré in.
Douwe
Douwe
Re: van der Heem 8619Voeding
Lijkt mij i.d.d. wel het meest praktische. Neem aan dat je hem ook gebruiken wilt 
