Gearriveerd....Een Cassettedeck...

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

bart Luyckx
Berichten: 722
Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04

Re: Gearriveerd....Een Cassettedeck...

Bericht door bart Luyckx »

Ik had nog enkele doosjes met nieuwe sony metal cassettes liggen. Nooit gebruikt en nog in de blister.
Dat ze destijds 100Bfr betaald. Dus dacht ze te verkopen voor 2,5 euro.

Gingen die snel de deur uit zeg...
Enkele dagen eens nagekijken op het profiel van de koper. Die bood ze nu aan voor 25 euro.
Schandalig hoge prijzen maar blijkbaar toch nog een clientieel voor...
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Gearriveerd....Een Cassettedeck...

Bericht door ray5150 »

Ja, inderdaad. sinds de grote merken gestopt zijn met het maken van cassettes is de prijs behoorlijk omhoog gegaan.
25 euro is nu een vrij normale prijs voor een nieuwe metal als die nog in de seal zit.

Nog een interessant dingetje, ik ben momenteel bezig met onderhoud aan een Sony WM-D6C. dat is een walkman die ook kan opnemen.
https://walkmancentral.com/products/wm-d6c
Ik heb ook de originele doos er nog bij, met het stickertje erop met de verkoopprijs destijds : 999 gulden.
omgerekend naar euro's zou dat dus op 450 euro uitkomen.
Laatst eens op Ebay gekeken wat dat nu nog waard is. ik zie bedragen tussen de 500 en 1500 euro. :shock:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Gearriveerd....Een Cassettedeck...

Bericht door Henkjan »

ray5150 schreef:
...
25 euro is nu een vrij normale prijs voor een nieuwe metal als die nog in de seal zit.
..
:shock: nostalgie mag wat kosten blijkbaar
AntonZ
Berichten: 1343
Lid geworden op: di 06 jun 2006, 23:32

Re: Gearriveerd....Een Cassettedeck...

Bericht door AntonZ »

Mooi werk hoor Ray :goeie:
Toen werden dingen nog gemaakt om jarenlang mee te gaan, onderhoud te kunnen krijgen en dan weer mee kunnen. Als nu een DVD speler of surround receiver een defect krijgt, kan ie naar de milieustraat en koop je een nieuwe.

Henkjan schreef:
ray5150 schreef:
...
25 euro is nu een vrij normale prijs voor een nieuwe metal als die nog in de seal zit.
..
:shock: nostalgie mag wat kosten blijkbaar
Ik heb nog het Akai cassette deck uit mijn tienerjaren op zolder staan. Wordt dat de erfenis voor de kinderen 8) :lol:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Gearriveerd....Een Cassettedeck...

Bericht door ray5150 »

Mwa, de waarde hangt helemaal van het type af. sommige zijn hoogstens een paar tientjes waard, dat geldt zo'n beetje voor alle merken.
Met name de topmodellen brengen goed geld op. zoals deze bijvoorbeeld :



Deze is ook prachtig om te zien, Auto-reverse anno 1972 :

AntonZ
Berichten: 1343
Lid geworden op: di 06 jun 2006, 23:32

Re: Gearriveerd....Een Cassettedeck...

Bericht door AntonZ »

ray5150 schreef:
Mwa, de waarde hangt helemaal van het type af. sommige zijn hoogstens een paar tientjes waard, dat geldt zo'n beetje voor alle merken.
Mijn oudje is een Akai CS-M02. Eenvoudig twee koppen deck met een enkele capstan. Niet veel waard denk ik, wel leuk jeugdsentiment. Laatste keer dat ik hem echt gebruikt heb was toen onze oudste jaaaaaaren terug uit de familie een my-first-sony cassette spelertje kreeg. Toen heb ik wat cd's met verhaaltjes en kindermuziek op cassette gezet. Veel plezier mee gehad, die bandjes zijn helemaal grijs gedraaid.
Met name de topmodellen brengen goed geld op. zoals deze bijvoorbeeld :

Gaaf. Ik heb lang een Denon DR-M33 gehad. Drie koppen, dual capstan. Die was niet verkeerd.
Deze is ook prachtig om te zien, Auto-reverse anno 1972 :

Dat is een mooi stukje machinebouw :goeie:
Mr Tube
Berichten: 1473
Lid geworden op: ma 13 feb 2006, 21:27
Locatie: IJmuiden

Re: Gearriveerd....Een Cassettedeck...

Bericht door Mr Tube »

Een van de meest markante cassettedecks die ik ooit gehad heb was een Lenco C2003

https://www.gammaelectronics.xyz/audio_ ... lenco.html

niet fraai om te zien maar technisch echt perfect, het loopwerk was in typisch Lencostijl opgebouwd, robuust en met hoge precisie.
Twee AC motortjes van Pabst (buitenrotor) zoals je ook in de Revox recorders ziet maar dan wat kleiner. Een voor de capstan met een passieve ernaast als tweede vliegwiel en een AC motortje voor het spoelen.
Mr Tube
Berichten: 1473
Lid geworden op: ma 13 feb 2006, 21:27
Locatie: IJmuiden

Re: Gearriveerd....Een Cassettedeck...

Bericht door Mr Tube »

En nu nog steeds een Nak CR4 in bezit
Plaats reactie