Gearriveerd....Een Cassettedeck...
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
-
bart Luyckx
- Berichten: 722
- Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04
Re: Gearriveerd....Een Cassettedeck...
Ik had nog enkele doosjes met nieuwe sony metal cassettes liggen. Nooit gebruikt en nog in de blister.
Dat ze destijds 100Bfr betaald. Dus dacht ze te verkopen voor 2,5 euro.
Gingen die snel de deur uit zeg...
Enkele dagen eens nagekijken op het profiel van de koper. Die bood ze nu aan voor 25 euro.
Schandalig hoge prijzen maar blijkbaar toch nog een clientieel voor...
Dat ze destijds 100Bfr betaald. Dus dacht ze te verkopen voor 2,5 euro.
Gingen die snel de deur uit zeg...
Enkele dagen eens nagekijken op het profiel van de koper. Die bood ze nu aan voor 25 euro.
Schandalig hoge prijzen maar blijkbaar toch nog een clientieel voor...
Re: Gearriveerd....Een Cassettedeck...
Ja, inderdaad. sinds de grote merken gestopt zijn met het maken van cassettes is de prijs behoorlijk omhoog gegaan.
25 euro is nu een vrij normale prijs voor een nieuwe metal als die nog in de seal zit.
Nog een interessant dingetje, ik ben momenteel bezig met onderhoud aan een Sony WM-D6C. dat is een walkman die ook kan opnemen.
https://walkmancentral.com/products/wm-d6c
Ik heb ook de originele doos er nog bij, met het stickertje erop met de verkoopprijs destijds : 999 gulden.
omgerekend naar euro's zou dat dus op 450 euro uitkomen.
Laatst eens op Ebay gekeken wat dat nu nog waard is. ik zie bedragen tussen de 500 en 1500 euro.
25 euro is nu een vrij normale prijs voor een nieuwe metal als die nog in de seal zit.
Nog een interessant dingetje, ik ben momenteel bezig met onderhoud aan een Sony WM-D6C. dat is een walkman die ook kan opnemen.
https://walkmancentral.com/products/wm-d6c
Ik heb ook de originele doos er nog bij, met het stickertje erop met de verkoopprijs destijds : 999 gulden.
omgerekend naar euro's zou dat dus op 450 euro uitkomen.
Laatst eens op Ebay gekeken wat dat nu nog waard is. ik zie bedragen tussen de 500 en 1500 euro.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Gearriveerd....Een Cassettedeck...
ray5150 schreef:...
25 euro is nu een vrij normale prijs voor een nieuwe metal als die nog in de seal zit.
..
Re: Gearriveerd....Een Cassettedeck...
Mooi werk hoor Ray
Toen werden dingen nog gemaakt om jarenlang mee te gaan, onderhoud te kunnen krijgen en dan weer mee kunnen. Als nu een DVD speler of surround receiver een defect krijgt, kan ie naar de milieustraat en koop je een nieuwe.

Toen werden dingen nog gemaakt om jarenlang mee te gaan, onderhoud te kunnen krijgen en dan weer mee kunnen. Als nu een DVD speler of surround receiver een defect krijgt, kan ie naar de milieustraat en koop je een nieuwe.
Ik heb nog het Akai cassette deck uit mijn tienerjaren op zolder staan. Wordt dat de erfenis voor de kinderenHenkjan schreef:ray5150 schreef:...
25 euro is nu een vrij normale prijs voor een nieuwe metal als die nog in de seal zit.
..nostalgie mag wat kosten blijkbaar
Re: Gearriveerd....Een Cassettedeck...
Mwa, de waarde hangt helemaal van het type af. sommige zijn hoogstens een paar tientjes waard, dat geldt zo'n beetje voor alle merken.
Met name de topmodellen brengen goed geld op. zoals deze bijvoorbeeld :
Deze is ook prachtig om te zien, Auto-reverse anno 1972 :
Met name de topmodellen brengen goed geld op. zoals deze bijvoorbeeld :
Deze is ook prachtig om te zien, Auto-reverse anno 1972 :
Re: Gearriveerd....Een Cassettedeck...
Mijn oudje is een Akai CS-M02. Eenvoudig twee koppen deck met een enkele capstan. Niet veel waard denk ik, wel leuk jeugdsentiment. Laatste keer dat ik hem echt gebruikt heb was toen onze oudste jaaaaaaren terug uit de familie een my-first-sony cassette spelertje kreeg. Toen heb ik wat cd's met verhaaltjes en kindermuziek op cassette gezet. Veel plezier mee gehad, die bandjes zijn helemaal grijs gedraaid.ray5150 schreef:Mwa, de waarde hangt helemaal van het type af. sommige zijn hoogstens een paar tientjes waard, dat geldt zo'n beetje voor alle merken.
Gaaf. Ik heb lang een Denon DR-M33 gehad. Drie koppen, dual capstan. Die was niet verkeerd.Met name de topmodellen brengen goed geld op. zoals deze bijvoorbeeld :
Dat is een mooi stukje machinebouwDeze is ook prachtig om te zien, Auto-reverse anno 1972 :
Re: Gearriveerd....Een Cassettedeck...
Een van de meest markante cassettedecks die ik ooit gehad heb was een Lenco C2003
https://www.gammaelectronics.xyz/audio_ ... lenco.html
niet fraai om te zien maar technisch echt perfect, het loopwerk was in typisch Lencostijl opgebouwd, robuust en met hoge precisie.
Twee AC motortjes van Pabst (buitenrotor) zoals je ook in de Revox recorders ziet maar dan wat kleiner. Een voor de capstan met een passieve ernaast als tweede vliegwiel en een AC motortje voor het spoelen.
https://www.gammaelectronics.xyz/audio_ ... lenco.html
niet fraai om te zien maar technisch echt perfect, het loopwerk was in typisch Lencostijl opgebouwd, robuust en met hoge precisie.
Twee AC motortjes van Pabst (buitenrotor) zoals je ook in de Revox recorders ziet maar dan wat kleiner. Een voor de capstan met een passieve ernaast als tweede vliegwiel en een AC motortje voor het spoelen.
