de "Liionidas" open baffle.
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: de "Liionidas" open baffle.
breedbander en hoorn, is toch een bijzondere combi. zo "mi-fi" als t maar kan , maar wat kan t muzikaal zijn
Re: de "Liionidas" open baffle.
Het wordt een instrument op zich. Niet mijn pakkie an, echt voor de liefhebbers.
Re: de "Liionidas" open baffle.
leonidas schreef:Hoi Wouter ,
Net werd er contact gezocht uit China.
De interesse voor dit ontwerp is groot.
Ben benieuwd of ze dit ook in productie gaan nemen.
Ik heb net mijn aantekeningen door gestuurd en ze gaan alvast beginnen met het "woodwork".
Later geef ik dan nog het definitieve contour door en zo.
Is iedere keer weer spannend maar blijkbaar spreekt mijn interpretatie van hun drivers hun erg aan en krijgen ze hier steeds meer vertrouwen in.
Voor dit geld is deze unit een "schlager" , ik weet zelf niet zo goed wat me overkomt en wordt met iedere cd enthousiaster.
mvgr. Leon.
Haha ik herken het! Die s6 is echt goed, heel natuurlijk. Zoals ik toen al zei, echt mooier dan de crystal 6! En ik speel (zelfs) zonder filter oid. De s6 zitten in het kleine broertje tov de grote behuizing van de s10. Dus de s10 in het klein en speelt heerlijk! Helemaal voor het geld! Ik heb afgelopen week de s6 en de s10 naast elkaar gehad om wederom goede vergelijking te doen en de s10 gaat wel een stuk verder qua ruimtelijkheid en kwaliteit. Is groter, maar speelt ook veel groter. Vooral ambient en de dark ambient geven ze meer kleine details. De s6 is daarentegen weer beter met de Dire straits muziek. De s6 is voor kleine ruimtes perfect, mist wel wat laag vind ik nu ik de s10 gewend ben. Maar voor de prijs is het absoluut natuurlijk en luistert heel aangenaam. Succes! Misschien koop ik als ze ontwerp af hebben ook wel de BLH formaat hier bij hun. Ik heb ook nog paartje fostex fe206en staan en erg gecharmeerd van de sound. Helaas is die 8", anders mooie gelegenheid om daar die s6 eens in te doen. Mssn ander frontje maken.. De oorspronkelijke behuizing van de s6 is namelijk baby klein en staat niet echt mooi in de ruimte. Ook door een BLH kan ik wel indenken dat de s6 net wat meer body krijgt wat hij net ff nodig heeft.
-
Rob de Roos
- Berichten: 22
- Lid geworden op: za 25 sep 2021, 18:57
- Locatie: Hoogerheide
Re: de "Liionidas" open baffle.
Vandaag even bij Leon op bezoek geweest en de div. Ontwerpen mogen beluisteren.
Na een hartelijk ontvangst met een kop goede koffie het eerste systeem beluisterd op de buizenversterker met 2A3 bezetting (4,5W).
De eerste speaker, de BLH Lii song Silver 6, opvallend systeem zeker voor de prijs.
Opvolgende de Liionidas eXotic, erg mooi systeem met een mooi laag fundament, mooi ruimte plaatje met een mooi midden gebied en opvallend muzikaal.
Daarna de Liionidas, wat een systeem, mooi vol laag fundament met weer de duidelijke Lii audio signatuur, zeer muzikaal en ruimtelijke afbeelding
Zet het plaatje zeer goed neer met een zeer natuurlijke muzikaliteit.
Als laatste de BOB (Baby open baffle) ook weer zeer verrassend met weer de duidelijke signatuur van de Lii audio full range driver.
Een klein open baffle systeem, wat rustiger op het mid/hoog maar o zo muzikaal en natuurlijkheid.
Al met al een zeer vruchtbare dag, die mij wel aan het denken zet om richting open baffle te gaan
Na een hartelijk ontvangst met een kop goede koffie het eerste systeem beluisterd op de buizenversterker met 2A3 bezetting (4,5W).
De eerste speaker, de BLH Lii song Silver 6, opvallend systeem zeker voor de prijs.
Opvolgende de Liionidas eXotic, erg mooi systeem met een mooi laag fundament, mooi ruimte plaatje met een mooi midden gebied en opvallend muzikaal.
Daarna de Liionidas, wat een systeem, mooi vol laag fundament met weer de duidelijke Lii audio signatuur, zeer muzikaal en ruimtelijke afbeelding
Zet het plaatje zeer goed neer met een zeer natuurlijke muzikaliteit.
Als laatste de BOB (Baby open baffle) ook weer zeer verrassend met weer de duidelijke signatuur van de Lii audio full range driver.
Een klein open baffle systeem, wat rustiger op het mid/hoog maar o zo muzikaal en natuurlijkheid.
Al met al een zeer vruchtbare dag, die mij wel aan het denken zet om richting open baffle te gaan
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: de "Liionidas" open baffle.
Weet iemand of de fase pluggen eenvoudig los kunnen om ze zodoende een iets meer Europese kleurstelling te geven?
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: de "Liionidas" open baffle.
En goed ook! Die van de W-15 zit er ook niet opgedraaid idd want omdat ik de hele conus eruit heb liggen kon ik flink kracht zetten - muur vast.
De faseplug van de FAST-8 vind ik denk ik de meest lelijke keuze voor een fase plug OOIT
Matcht ook niet met de W15 - ander materiaal, andere kleur... zo raar!
De faseplug van de FAST-8 vind ik denk ik de meest lelijke keuze voor een fase plug OOIT
Re: de "Liionidas" open baffle.
Nou is de Fast-8 er ook al met 2 verschillende fase pluggen. Een houten en zo'n "kristal"
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ik vind het sowieso niet smoelen met de kleuren en randen e.d. van die breedbanders, en ik zou ook de neiging hebben die plug er af te slopen voor een beter smoelwerk, en dan is het ook mogelijk het konus materiaal donker te maken.
Voor wat betreft de optische en kleur beleving een negatieve indruk, maar ja dat is voor sommige mensen met veel koper/goudkleurig niet het geval.
Voor wat betreft de optische en kleur beleving een negatieve indruk, maar ja dat is voor sommige mensen met veel koper/goudkleurig niet het geval.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ik hoorde en zag een filmpje op YouTube dat ze een prototype van de silver hebben een 15" variant. Poahh 
Re: de "Liionidas" open baffle.
Hangt ook af van de baffle-kleur en het blijft smaak. Heb de baffles van de Lii Audio Crystal-10 zwart gemaakt wat ik mooi vind contrasteren met het geel.hannesie schreef:Ik vind het sowieso niet smoelen met de kleuren en randen e.d. van die breedbanders, en ik zou ook de neiging hebben die plug er af te slopen voor een beter smoelwerk, en dan is het ook mogelijk het konus materiaal donker te maken.
Voor wat betreft de optische en kleur beleving een negatieve indruk, maar ja dat is voor sommige mensen met veel koper/goudkleurig niet het geval.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Leuk om te lezen dat je blij bent met de 2A3. Ik had m nooit weg gedaan als ik niet de kans had gehad om een andere te kopen in onderdelen. Alles zat erbij (alleen buizen aangeschaft/ NOS 5u4 en 6sl7 NOS en JJ 40 2A3) en hij speelt net zo mooi. Nu nog een mooi chassis bouwen.
Gr Andre
Gr Andre
- Bijlagen
Laatst gewijzigd door Andre_66 op do 07 okt 2021, 1:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ik heb mijn Lii Audio F15 in back loaded hoorns 4530 JBL zitten en sinds kort toch maar solid state (Dateq) aangestuurd door een zelfbouw 12ax7 preamp.
Bas als je zin hebt om dat te horen... je bent welkom. Gaat volledig voorbij aan de buizen monos die ik erop had...
Bas als je zin hebt om dat te horen... je bent welkom. Gaat volledig voorbij aan de buizen monos die ik erop had...
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ha Leon.
Bewonder jou creaties.
Had je geruime tijd geleden al eens benaderd via FB / Messenger voor een bezoek maar geen reactie (via het forum ging dat uiteraard niet).
Binnenkort start ik een draadje met F18's in liters.
Wellicht leuk eens af te spreken zodat ik ook eens jou creaties kan beluisteren?
Bewonder jou creaties.
Had je geruime tijd geleden al eens benaderd via FB / Messenger voor een bezoek maar geen reactie (via het forum ging dat uiteraard niet).
Binnenkort start ik een draadje met F18's in liters.
Wellicht leuk eens af te spreken zodat ik ook eens jou creaties kan beluisteren?
Re: de "Liionidas" open baffle.
350 liter kasten toch? Is dat intern of extern volume? In beide gevallen indrukwekkend groot, afwerking in lijn met de ‘meubelstukken’ van de 15 inch alnico?
Re: de "Liionidas" open baffle.
Klopt Walt, 2x 350L netto.Walt schreef:350 liter kasten toch? Is dat intern of extern volume? In beide gevallen indrukwekkend groot, afwerking in lijn met de ‘meubelstukken’ van de 15 inch alnico?
Re: de "Liionidas" open baffle.
Liionidas Fieke is goed ontvangen in China.
Ze hebben daar wat luistersessies gehad en waren erg te spreken.
Ziet er , in mijn ogen , erg goed uit.
Gemaakt van 20mm multiplex wat waarschijnlijk beter klinkt dan mdf.
mvgr. Leon.
Ze hebben daar wat luistersessies gehad en waren erg te spreken.
Ziet er , in mijn ogen , erg goed uit.
Gemaakt van 20mm multiplex wat waarschijnlijk beter klinkt dan mdf.
mvgr. Leon.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Mooi toetertje.
Of multiplex beter klinkt is de vraag, het is naar mijn mening wel een mooier bouwmateriaal.
De Japanners bouwen (bouwden) hun Fostex hoorns ook met multiplex. Het zaagplan voor de panelen en de opbouw van de kasten is daarbij ook heel doordacht.
http://www.geocities.ws/dbr_audio/swan101a-nueva.html
Of multiplex beter klinkt is de vraag, het is naar mijn mening wel een mooier bouwmateriaal.
De Japanners bouwen (bouwden) hun Fostex hoorns ook met multiplex. Het zaagplan voor de panelen en de opbouw van de kasten is daarbij ook heel doordacht.
http://www.geocities.ws/dbr_audio/swan101a-nueva.html
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ook mooi had hier geweest de witte baffels dezelfde kleur als de conus van de Lii's.TabCam schreef: ↑zo 03 okt 2021, 0:30Hangt ook af van de baffle-kleur en het blijft smaak. Heb de baffles van de Lii Audio Crystal-10 zwart gemaakt wat ik mooi vind contrasteren met het geel.hannesie schreef:Ik vind het sowieso niet smoelen met de kleuren en randen e.d. van die breedbanders, en ik zou ook de neiging hebben die plug er af te slopen voor een beter smoelwerk, en dan is het ook mogelijk het konus materiaal donker te maken.
Voor wat betreft de optische en kleur beleving een negatieve indruk, maar ja dat is voor sommige mensen met veel koper/goudkleurig niet het geval.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Donderdag voor kerst kwam er een pallet binnen van Lii Audio.
Ik had gevraagd om mij eens een keer een set eXotics te sturen om mijn bezoekers de afwerkingskwaliteit te kunnen tonen.
Het bleek dat ze bij Lii mijn aanvraag enigzins hadden aangepast.
Wat er arriveerde was een set Liionidas OB extreme frames en een set Golden-S speakers.
Tijdens het uitpakken kwam ik hier pas achter en dat veroorzaakte een lichte paniek aanval.
In mijn luisterruimte zijn 2 grote systemen niet te plaatsen.
Toch maar de zaak verbouwd en de Goden-S aangesloten.
Moeten echt nog inspelen maar klinken veelbelovend.
Wat foto's om een indruk te geven.
Voorlopig gebruik ik de meegeleverde stands nog niet.
De kasten zijn lastig te hanteren en daarom heb ik ze op , met vilt beklede , ikea tafeltjes geplaatst zodat ze kunnen glijeden.
Over een tijdje wat meer indrukken
mvgr. Leon
Ik had gevraagd om mij eens een keer een set eXotics te sturen om mijn bezoekers de afwerkingskwaliteit te kunnen tonen.
Het bleek dat ze bij Lii mijn aanvraag enigzins hadden aangepast.
Wat er arriveerde was een set Liionidas OB extreme frames en een set Golden-S speakers.
Tijdens het uitpakken kwam ik hier pas achter en dat veroorzaakte een lichte paniek aanval.
In mijn luisterruimte zijn 2 grote systemen niet te plaatsen.
Toch maar de zaak verbouwd en de Goden-S aangesloten.
Moeten echt nog inspelen maar klinken veelbelovend.
Wat foto's om een indruk te geven.
Voorlopig gebruik ik de meegeleverde stands nog niet.
De kasten zijn lastig te hanteren en daarom heb ik ze op , met vilt beklede , ikea tafeltjes geplaatst zodat ze kunnen glijeden.
Over een tijdje wat meer indrukken
mvgr. Leon
