de "Liionidas" open baffle.

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Henkjan »

breedbander en hoorn, is toch een bijzondere combi. zo "mi-fi" als t maar kan , maar wat kan t muzikaal zijn
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door jeroen_d »

Het wordt een instrument op zich. Niet mijn pakkie an, echt voor de liefhebbers.
Pinda13
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 18 dec 2017, 9:48

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Pinda13 »

leonidas schreef:
Hoi Wouter ,

Net werd er contact gezocht uit China.
De interesse voor dit ontwerp is groot.
Ben benieuwd of ze dit ook in productie gaan nemen.
Ik heb net mijn aantekeningen door gestuurd en ze gaan alvast beginnen met het "woodwork".
Later geef ik dan nog het definitieve contour door en zo.

Is iedere keer weer spannend maar blijkbaar spreekt mijn interpretatie van hun drivers hun erg aan en krijgen ze hier steeds meer vertrouwen in.

Voor dit geld is deze unit een "schlager" , ik weet zelf niet zo goed wat me overkomt en wordt met iedere cd enthousiaster.

mvgr. Leon.

Haha ik herken het! Die s6 is echt goed, heel natuurlijk. Zoals ik toen al zei, echt mooier dan de crystal 6! En ik speel (zelfs) zonder filter oid. De s6 zitten in het kleine broertje tov de grote behuizing van de s10. Dus de s10 in het klein en speelt heerlijk! Helemaal voor het geld! Ik heb afgelopen week de s6 en de s10 naast elkaar gehad om wederom goede vergelijking te doen en de s10 gaat wel een stuk verder qua ruimtelijkheid en kwaliteit. Is groter, maar speelt ook veel groter. Vooral ambient en de dark ambient geven ze meer kleine details. De s6 is daarentegen weer beter met de Dire straits muziek. De s6 is voor kleine ruimtes perfect, mist wel wat laag vind ik nu ik de s10 gewend ben. Maar voor de prijs is het absoluut natuurlijk en luistert heel aangenaam. Succes! Misschien koop ik als ze ontwerp af hebben ook wel de BLH formaat hier bij hun. Ik heb ook nog paartje fostex fe206en staan en erg gecharmeerd van de sound. Helaas is die 8", anders mooie gelegenheid om daar die s6 eens in te doen. Mssn ander frontje maken.. De oorspronkelijke behuizing van de s6 is namelijk baby klein en staat niet echt mooi in de ruimte. Ook door een BLH kan ik wel indenken dat de s6 net wat meer body krijgt wat hij net ff nodig heeft.
Bijlagen
IMG_20210921_142055_edit_1406889960986887.jpg
Rob de Roos
Berichten: 22
Lid geworden op: za 25 sep 2021, 18:57
Locatie: Hoogerheide

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Rob de Roos »

Vandaag even bij Leon op bezoek geweest en de div. Ontwerpen mogen beluisteren.
Na een hartelijk ontvangst met een kop goede koffie het eerste systeem beluisterd op de buizenversterker met 2A3 bezetting (4,5W).
De eerste speaker, de BLH Lii song Silver 6, opvallend systeem zeker voor de prijs.
Opvolgende de Liionidas eXotic, erg mooi systeem met een mooi laag fundament, mooi ruimte plaatje met een mooi midden gebied en opvallend muzikaal.
Daarna de Liionidas, wat een systeem, mooi vol laag fundament met weer de duidelijke Lii audio signatuur, zeer muzikaal en ruimtelijke afbeelding
Zet het plaatje zeer goed neer met een zeer natuurlijke muzikaliteit.
Als laatste de BOB (Baby open baffle) ook weer zeer verrassend met weer de duidelijke signatuur van de Lii audio full range driver.
Een klein open baffle systeem, wat rustiger op het mid/hoog maar o zo muzikaal en natuurlijkheid.

Al met al een zeer vruchtbare dag, die mij wel aan het denken zet om richting open baffle te gaan
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Leeuwarden »

Weet iemand of de fase pluggen eenvoudig los kunnen om ze zodoende een iets meer Europese kleurstelling te geven?
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door hardbats »

Fase pluggen zitten gelijmt tegenwoordig
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door wouter »

En goed ook! Die van de W-15 zit er ook niet opgedraaid idd want omdat ik de hele conus eruit heb liggen kon ik flink kracht zetten - muur vast.
De faseplug van de FAST-8 vind ik denk ik de meest lelijke keuze voor een fase plug OOIT ;-) Matcht ook niet met de W15 - ander materiaal, andere kleur... zo raar!
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door hardbats »

Nou is de Fast-8 er ook al met 2 verschillende fase pluggen. Een houten en zo'n "kristal"
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door hannesie »

Ik vind het sowieso niet smoelen met de kleuren en randen e.d. van die breedbanders, en ik zou ook de neiging hebben die plug er af te slopen voor een beter smoelwerk, en dan is het ook mogelijk het konus materiaal donker te maken.

Voor wat betreft de optische en kleur beleving een negatieve indruk, maar ja dat is voor sommige mensen met veel koper/goudkleurig niet het geval. :)
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door FR_Aad »

Het is en blijft Chinees :mrgreen:
Pinda13
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 18 dec 2017, 9:48

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Pinda13 »

Ik hoorde en zag een filmpje op YouTube dat ze een prototype van de silver hebben een 15" variant. Poahh :)
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door hardbats »

Klopt inderdaad. Met een Neodynium magneet.
TabCam
Berichten: 205
Lid geworden op: di 28 jan 2020, 14:18
Locatie: 't Oostn van Twente

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door TabCam »

hannesie schreef:
Ik vind het sowieso niet smoelen met de kleuren en randen e.d. van die breedbanders, en ik zou ook de neiging hebben die plug er af te slopen voor een beter smoelwerk, en dan is het ook mogelijk het konus materiaal donker te maken.

Voor wat betreft de optische en kleur beleving een negatieve indruk, maar ja dat is voor sommige mensen met veel koper/goudkleurig niet het geval. :)
Hangt ook af van de baffle-kleur en het blijft smaak. Heb de baffles van de Lii Audio Crystal-10 zwart gemaakt wat ik mooi vind contrasteren met het geel.
Bijlagen
7A33FEBB-1ECB-44B0-ADE0-5D1DCCD05EFC.jpeg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Shadow »

Dat zijn leuke torens :shock:
Andre_66
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 19 sep 2021, 20:45

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Andre_66 »

Leuk om te lezen dat je blij bent met de 2A3. Ik had m nooit weg gedaan als ik niet de kans had gehad om een andere te kopen in onderdelen. Alles zat erbij (alleen buizen aangeschaft/ NOS 5u4 en 6sl7 NOS en JJ 40 2A3) en hij speelt net zo mooi. Nu nog een mooi chassis bouwen.
Gr Andre
Bijlagen
De output trafos heb ik geupgrade naar 16xx van Hammond. 5kg/st. Deze Edcor gecombineerd met mijn 832a/EF95 project.
De output trafos heb ik geupgrade naar 16xx van Hammond. 5kg/st. Deze Edcor gecombineerd met mijn 832a/EF95 project.
Laatst gewijzigd door Andre_66 op do 07 okt 2021, 1:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Andre_66
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 19 sep 2021, 20:45

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Andre_66 »

Ik heb mijn Lii Audio F15 in back loaded hoorns 4530 JBL zitten en sinds kort toch maar solid state (Dateq) aangestuurd door een zelfbouw 12ax7 preamp.
Bas als je zin hebt om dat te horen... je bent welkom. Gaat volledig voorbij aan de buizen monos die ik erop had...
Bijlagen
image-15-07-2021_12-51-59-09.jpg
image-13-07-2021_18-56-03-14.jpg
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Lnsadnoh »

Ha Leon.
Bewonder jou creaties.
Had je geruime tijd geleden al eens benaderd via FB / Messenger voor een bezoek maar geen reactie (via het forum ging dat uiteraard niet).
Binnenkort start ik een draadje met F18's in liters.
Wellicht leuk eens af te spreken zodat ik ook eens jou creaties kan beluisteren?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Walt »

350 liter kasten toch? Is dat intern of extern volume? In beide gevallen indrukwekkend groot, afwerking in lijn met de ‘meubelstukken’ van de 15 inch alnico?
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Lnsadnoh »

Walt schreef:
350 liter kasten toch? Is dat intern of extern volume? In beide gevallen indrukwekkend groot, afwerking in lijn met de ‘meubelstukken’ van de 15 inch alnico?
Klopt Walt, 2x 350L netto.
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door leonidas »

Liionidas Fieke is goed ontvangen in China.
Ze hebben daar wat luistersessies gehad en waren erg te spreken.
Ziet er , in mijn ogen , erg goed uit.
Gemaakt van 20mm multiplex wat waarschijnlijk beter klinkt dan mdf.

mvgr. Leon.
Bijlagen
Liionidas fieke.jpg
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11060
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door richard »

Mooi toetertje.

Of multiplex beter klinkt is de vraag, het is naar mijn mening wel een mooier bouwmateriaal.

De Japanners bouwen (bouwden) hun Fostex hoorns ook met multiplex. Het zaagplan voor de panelen en de opbouw van de kasten is daarbij ook heel doordacht.
http://www.geocities.ws/dbr_audio/swan101a-nueva.html
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Lnsadnoh »

TabCam schreef: zo 03 okt 2021, 0:30
hannesie schreef:
Ik vind het sowieso niet smoelen met de kleuren en randen e.d. van die breedbanders, en ik zou ook de neiging hebben die plug er af te slopen voor een beter smoelwerk, en dan is het ook mogelijk het konus materiaal donker te maken.

Voor wat betreft de optische en kleur beleving een negatieve indruk, maar ja dat is voor sommige mensen met veel koper/goudkleurig niet het geval. :)
Hangt ook af van de baffle-kleur en het blijft smaak. Heb de baffles van de Lii Audio Crystal-10 zwart gemaakt wat ik mooi vind contrasteren met het geel.
Ook mooi had hier geweest de witte baffels dezelfde kleur als de conus van de Lii's.
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door leonidas »

Donderdag voor kerst kwam er een pallet binnen van Lii Audio.
Ik had gevraagd om mij eens een keer een set eXotics te sturen om mijn bezoekers de afwerkingskwaliteit te kunnen tonen.
Het bleek dat ze bij Lii mijn aanvraag enigzins hadden aangepast.
Wat er arriveerde was een set Liionidas OB extreme frames en een set Golden-S speakers.
Tijdens het uitpakken kwam ik hier pas achter en dat veroorzaakte een lichte paniek aanval.
In mijn luisterruimte zijn 2 grote systemen niet te plaatsen.
Toch maar de zaak verbouwd en de Goden-S aangesloten.

Moeten echt nog inspelen maar klinken veelbelovend.
Wat foto's om een indruk te geven.

Voorlopig gebruik ik de meegeleverde stands nog niet.
De kasten zijn lastig te hanteren en daarom heb ik ze op , met vilt beklede , ikea tafeltjes geplaatst zodat ze kunnen glijeden.

Over een tijdje wat meer indrukken

mvgr. Leon
Bijlagen
269852756_10215731892768745_67252654935525831_n.jpg
269935584_10215732749750169_3554115310164366177_n.jpg
pallet.jpg
s10 cab 2.jpg
s10 cab.jpg
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Walt »

Wow! Erg mooi!
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Lnsadnoh »

Jaaaa jaaaa kasten! Zag ze op FB al voorbij komen. :rock:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”