Terug op het ZBAF

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Terug op het ZBAF

Bericht door Lnsadnoh »

Goedenmiddag allemaal.

Na een lange tijd in de bajes gezeten te hebben ben ik gelukkig weer terug op het forum!
Hierbij mijn excuses voor de af en toe veel te impulsieve opmerkingen op de door mij niet goed geïnterpreteerde reacties in draadjes.
Nieuwe rondes nieuwe kansen.

Moderators via m'n IP lukt het nog niet in te loggen.

Goed weekend iedereen. :goedzo:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Terug op het ZBAF

Bericht door Walt »

Welkom terug!

Ik zag een tijdje terug op marktplaats dat je meerdere recent gebouwde kasten te koop had, ben je aan iets nieuws begonnen wellicht?

Gr. Walter
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Terug op het ZBAF

Bericht door Shadow »

Welkom terug! Maak er wat moois van! :goedzo:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Terug op het ZBAF

Bericht door hardbats »

Ben benieuwd naar de F18 kasten :mrgreen:
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Terug op het ZBAF

Bericht door Lnsadnoh »

Walt schreef:
Welkom terug!

Ik zag een tijdje terug op marktplaats dat je meerdere recent gebouwde kasten te koop had, ben je aan iets nieuws begonnen wellicht?

Gr. Walter
Ha Walter. De Alnico's zijn hoogst waarschijnlijk dit weekend verkocht. Altijd in voor nieuwe projecten.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Terug op het ZBAF

Bericht door Lnsadnoh »

hardbats schreef:
Ben benieuwd naar de F18 kasten :mrgreen:
Werd zojuist gebeld door ook een forumlid in noord Brabant dat de F18' s bij hem thuis waren afgeleverd vanuit Spanje haha. Morgenochtend ga ik ze ophalen bij Marco :goedzo: .
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Terug op het ZBAF

Bericht door Lnsadnoh »

Shadow schreef:
Welkom terug! Maak er wat moois van! :goedzo:
Het blijft een leuke hobby :goedzo:
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Terug op het ZBAF

Bericht door SARK »

Fijn dat je er weer bent!
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Terug op het ZBAF

Bericht door Thomox »

Op naar mooie nieuwe projecten, smullen!
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Terug op het ZBAF

Bericht door Marp »

Hondasnl schreef:
Moderators via m'n IP lukt het nog niet in te loggen.
Welkom terug. Geef even dat IP-adres (check) aan een van ons door.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Terug op het ZBAF

Bericht door Leeuwarden »

Tip: nergens op reageren, niet lullen, gewoon bouwen. Want dat kan je!
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Terug op het ZBAF

Bericht door anonamemouse »

:rock: Welkom terug!
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Terug op het ZBAF

Bericht door Lnsadnoh »

:goedzo: Thx Menno. Zojuist terug thuis met de F18's in de kofferbak die in Wijk en Aalburg foutief waren geleverd vanuit Lii Spanje. Marco zeer bedankt voor de gastvrijheid de koffie en uiteraard de luistersessie!
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Terug op het ZBAF

Bericht door Lnsadnoh »

De F18's uit de verpakking gehaald en zien er erg fraai uit.
De bedoeling met deze drivers is een combinatie te maken met een veel kleinere full range driver die dan meer het midden en hoog gaat benadrukken.
Alles ongefilterd uiteraard en daarom dus weer experimenteren met meer of minder dempingsmateriaal.
Er straalt nu al een mooi rustig laag vanaf als ik voorzichtig tegen de conus tik, dus ik denk wel dat dat goed gaat komen qua laagweergave.
Heb zeer goede ervaringen met m'n huidige Super 15 Alnico's van Audio Nirvana die elk in 265 liter BR zitten en heerlijk diep rustig laag gaan en dat zelfs bij geringe volume uitsturing.
De F15's vond ik destijds wat minder klinken tov de Super 15 Alnico's.
De F18's gaan in een BR of gesloten kast van nu elk 350 ltr netto icm dus een veel kleinere full range.
Eerst in testkasten.
Bijlagen
DSC_0358.JPG
DSC_0360.JPG
DSC_0369.JPG
DSC_0373.JPG
DSC_0374.JPG
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Terug op het ZBAF

Bericht door Walt »

Hier mooi leesvoer over deze F18:

http://glowinthedarkaudio.com/lii-audio-f18.html
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Terug op het ZBAF

Bericht door hardbats »

Flinke set drivers hoor. Een van de weinige die ik nog niet heb gehoord van lii-audio. Ben benieuwd hoe deze het gaan doen!
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Terug op het ZBAF

Bericht door Lnsadnoh »

Walt schreef:
Hier mooi leesvoer over deze F18:

http://glowinthedarkaudio.com/lii-audio-f18.html
Ja dat is voor mij geen nieuws ;-).
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Terug op het ZBAF

Bericht door Lnsadnoh »

De CA-80's met de Super 15 Alnico's van Audio Nirvana (commonsense audio) zijn verkocht voor een nette 4K.
Ze zijn dat dubbel en dwars waard.
Ben erg benieuwd hoe de F18's zich gaan bewijzen in het aankomende project. :goedzo:
Bijlagen
Capture.JPG
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Terug op het ZBAF

Bericht door Lnsadnoh »

Heb nu 1 probleem en dat ze naar beneden moeten....
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Terug op het ZBAF

Bericht door ray5150 »

Namens mij ook welkom terug bij deze, Marcus.
Zie ik dat intussen die zilverkleurige Yamaha versterker plaats gemaakt heeft voor een Hegel ?
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Terug op het ZBAF

Bericht door Lnsadnoh »

ray5150 schreef:
Namens mij ook welkom terug bij deze, Marcus.
Zie ik dat intussen die zilverkleurige Yamaha versterker plaats gemaakt heeft voor een Hegel ?
Haaa Ray thx! De zilverkleurige Yamaha speelt nog steeds! Model 30 heb ik vervangen voor de H190. Een dijk van een versterker.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Terug op het ZBAF

Bericht door Douwe84 »

Welkom terug :)
Hondasnl schreef:
Heb nu 1 probleem en dat ze naar beneden moeten....
Na al die gewichtige speakers ben je sterk zat lijkt me toch :P
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Terug op het ZBAF

Bericht door richard »

Leuk om je weer te kunnen verwelkomen Marcus, ik heb van je voormalige bouwwerken genoten en zie dat je er weer vol tegenaan gaat.
En zo als je zelf zegt: "Nieuwe rondes nieuwe kansen."
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Terug op het ZBAF

Bericht door Lnsadnoh »

Douwe84 schreef:
Welkom terug :)
Hondasnl schreef:
Heb nu 1 probleem en dat ze naar beneden moeten....
Na al die gewichtige speakers ben je sterk zat lijkt me toch :P
:lol: ook al ben ik al de 50 gepasseerd kan ik soms wel een tilletje gebruiken.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Terug op het ZBAF

Bericht door Lnsadnoh »

richard schreef:
Leuk om je weer te kunnen verwelkomen Marcus, ik heb van je voormalige bouwwerken genoten en zie dat je er weer vol tegenaan gaat.
En zo als je zelf zegt: "Nieuwe rondes nieuwe kansen."
Ja het blijft verslavend steeds weer wat nieuws te maken :kwijl: .
Plaats reactie