Forum steeds onbereikbaar?

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door Ah!buis »

Pjotr schreef:
Ah!buis schreef:
Hier werkt 't ook weer :D :goedzo:
Had op de snelkoppeling .index.html staan, kwam ik bij een indianenstam uit :o
Na veranderen in .index.php ging het goed. (chrome)
Anne
Och is er een verschil? Die zelfbouwers bouwen toch ook totempalen? :lol:
Ze zijn wel gemoderniseerd.
Uch.png
Geen totempaal te zien :(
Anne
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door peterl »

Geen totempaal te zien :(
Anne
Ik dacht dat die allemaal uitgemoord waren, of hebben ze toch nog uit de spirituele wereld een server geplaatst? Dat zal de moderne totempaal zijn Anne.
molekuul
Berichten: 507
Lid geworden op: wo 02 feb 2005, 15:31
Locatie: Goirle

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door molekuul »

Goed te zien dat het forum weer online is!
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 18:09
Locatie: den haag

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door Jerommel »

Het icoontje in de tab is alleen nog niet terug.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door ray5150 »

Ja, inderdaad.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door John P »

Bij mij wel. Misschien even je oude cookies weghalen?
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door Ah!buis »

Jerommel schreef:
Het icoontje in de tab is alleen nog niet terug.
Bij mij wel (chrome).
Anne
Bijlagen
tab.png
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 18:09
Locatie: den haag

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door Jerommel »

John P schreef:
Bij mij wel. Misschien even je oude cookies weghalen?
Bedankt voor de tip.
Gefixt.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door Ah!buis »

Nu ik terug ben blijkt het forum "opgefrist" ? en weer problemen.
Chrome komt met beveiligingsmelding na lang wachten, kun je naar een volgend blad waar je alsnog toelating geeft. En dan na weer lang wachten, daar isie dan :D
Ik heb in Chrome onder "Safe browsing" de optie "Geen beveiliging (niet aanbevolen)" gekozen, maar Chrome blijft moeilijk doen.
Nu had ik dit ook al met DIYaudio maar niet met ZBA oude stijl, nu bij beide :(
Kan ik nog iets ondernemen ?
Oh ja, Firefox doet niet moeilijk, maar IE wel.
Anne
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door Henkjan »

mss ff cache leegmaken
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door Pjotr »

Dat helpt met FF ook niet echt veel :roll: Forum is al dagen bij vlagen erg traag. Vanavond ook meerdere malen 5 - 10 sec geen uitzondering voordat het reageerde. Lijkt mij weinig met de cache te maken te hebben.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door Henkjan »

nee dat niet, maar die beveiligingsmelding zou die niet meer horen te geven
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door peterl »

Ik werk met opera en heb nergens last van, altijd snel.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door Kappa7 »

Met chrome ook geen problemen.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door Marp »

Als Peter https://forum.zelfbouwaudio.nl/forum/ door https://zelfbouwaudio.nl/forum/ vervangt, is zijn probleem voorbij. Het eerste adres is niet correct, en is waarschijnlijk in gebruik gebleven nadat enkele redirect-filters elkaar vorige week vrijdag in de weg zaten.

Het onjuiste adres wordt binnenkort definitief uitgeschakeld, en zal dan slechts nog resulteren in een foutmelding. Blijft de browser het adres terughalen, zoals ondermeer Henkjan ondervond, dan dient inderdaad even de cache te worden geleegd.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door Marp »

Ah!buis schreef: wo 01 dec 2021, 22:26
Nu ik terug ben blijkt het forum "opgefrist" ? en weer problemen.
Chrome komt met beveiligingsmelding na lang wachten, kun je naar een volgend blad waar je alsnog toelating geeft. En dan na weer lang wachten, daar isie dan :D
Ik heb in Chrome onder "Safe browsing" de optie "Geen beveiliging (niet aanbevolen)" gekozen, maar Chrome blijft moeilijk doen.
Nu had ik dit ook al met DIYaudio maar niet met ZBA oude stijl, nu bij beide :(
Kan ik nog iets ondernemen ?
Oh ja, Firefox doet niet moeilijk, maar IE wel.
Anne
Wat je zelf kunt doen, is geen browser van Google of Microsoft gebruiken. :rock:

Voor de beveiligde verbinding biedt de server meerdere protocollen aan, waaruit de browser kiest: van sterk gecodeerd voor recente browsers tot wat oudere codering voor browsers die dat niet aankunnen. Google en Microsoft willen afdwingen dat minder sterk gecodeerde protocollen verdwijnen, wat meer marktaandeel oplevert voor hun producten. Laat je niet gek maken door "geen beveiliging": ook een minder sterk gecodeerde verbinding is wel degelijk beveiligd.

Maar binnenkort stel ik de server wel zo in dat Chrome en IE worden gedwongen om enkel het sterkste protocol te gebruiken.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door Pjotr »

Hoe zit dat dan met FF? Over het algemeen gaat dat wel snel, prima. Maar zo af en toe zit je daarmee ook meerdere seconden te wachten.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door Ah!buis »

Zo, er einelijk toe gekomen om de cache van Chrome leeg te maken.
Gevolg, bij DIYaudio geen protest meer maar moet er steeds lang over denken of ie wel verbinding wil maken.
Maar voor ZBA geen verbetering :(
Anne
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door peterl »

Ah!buis schreef: wo 08 dec 2021, 22:04
Zo, er einelijk toe gekomen om de cache van Chrome leeg te maken.
Gevolg, bij DIYaudio geen protest meer maar moet er steeds lang over denken of ie wel verbinding wil maken.
Maar voor ZBA geen verbetering :(
Anne
Anne, heb je al een andere browser geprobeerd zoal Opera b.v.?
Daar heb ik geen enkel probleem mee.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door Pjotr »

Mwah, hier met FF af en toe hetzelfde hoor... Een ping met een willekeurige speedtest in FF is een paar ms.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door Kappa7 »

Wat mij opvalt is dat de pagina anders wordt opgebouwd.
Eest wordt het frame geladen en daarna de foto's.
Als je dan door wil naar je ongelezen berichten en het laden van de pagina is nog niet volledig afgerond dan duurt het even voor dat aan de nieuwe opdracht begonnen wordt.
Het laden moet eerst volledig afgemaakt worden en dat kan soms op pagina's met veel grote plaatjes wel even duren.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door Marp »

Pas dan even het adres in je browserbalk aan Peter. Je hebt gewoon last van 301-redirects i.c.m. een browser die met grote regelmaat zijn cache opnieuw vult met soms wel een stuk of 50 forumelementen/-bestanden per pagina.

Welke browser je gebruikt, speelt hierin geen rol. Zoals ik al zei, is dat adres binnenkort niet meer bruikbaar. Tot dan kan je het beste even naar de adresbalk kijken, wanneer je weer eens vertraging ervaart.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door Marp »

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door Pjotr »

Marp schreef: vr 10 dec 2021, 20:16
Pas dan even het adres in je browserbalk aan Peter. Je hebt gewoon last van 301-redirects i.c.m. een browser die met grote regelmaat zijn cache opnieuw vult met soms wel een stuk of 50 forumelementen/-bestanden per pagina.

Welke browser je gebruikt, speelt hierin geen rol. Zoals ik al zei, is dat adres binnenkort niet meer bruikbaar. Tot dan kan je het beste even naar de adresbalk kijken, wanneer je weer eens vertraging ervaart.
Welk adres bedoel je dan Mario? Dat staat nu default op https://forum.zelfbouwaudio.nl/forum/se ... d=newposts Het adres wat ik krijg als ik op Snelle links --> Nieuwe berichten klik. Maar daar zit het probleem niet zo. Het gebeurt willekeurig. Ook als ik een post beantwoord of een bestaande posting edit.

[Edit]
Kan dit er mee te maken hebben Mario: https://support.mozilla.org/nl/kb/track ... te-cookies ZBA verzamelt nogal wat van die cross-site-cookies zonder dat ik daar toestemming voor heb gegeven.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door Marp »

Het forum plaatst enkel 3 functionele cookies met zelfbouwaudio.nl in de naam. Alle andere cookies zijn afkomstig van de content van forumgebruikers (externe avatars, plaatjes en youtube).

Wat het adres betreft:
https://zelfbouwaudio.nl/forum/ is goed.
https://forum.zelfbouwaudio.nl/ is goed (brengt je automatisch op bovenstaand adres).
https://forum.zelfbouwaudio.nl/forum/ is niet goed, en binnenkort niet meer bereikbaar.
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”