Probleem Visaton Atlas DSM MK2
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Probleem Visaton Atlas DSM MK2
ik snap de internals ook niet helemaal zo. is er geen 3D plaatje ergens?
Re: Probleem Visaton Atlas DSM MK2
Hartelijk dank voor je inzet en betrokkenheid Wouter. Dat waardeer ik zeer. Jou voorstel lijkt me het beste daar inderdaad die andere handelingen een hoop tijd kosten en zeer waarschijnlijk het probleem niet direct oplossen. Als jij kijkt of je hier langs kan komen ga ik de mogelijkheden bekijken om deze monsters, met schouderblessure van 3 hoog af zien te krijgen om ze naar jou Homebase toe te brengen. We spreken nog.wouter schreef:daarom heb ik maat even een plan gemaakt, want al die tips zijn aardig bedoeld maar gaan enkel tijd kosten en hooguit helpen constateren waar het probleem gezocht moet worden, niet hoe het opgelost kan worden.
Camiel heeft er best wat voor over om het opgelost te krijgen, en ondanks dat ik het uit huis niet aantrekkelijk vind denk ik dat ik komende maand bij hem langs ga. maar mocht iemand dit oppakken, dan graag.
Of is er iemand die mij kan helpen in de regio Rijnmond/Haaglanden/Noord West Brabant? Uiteraard tegen betaling.
Re: Probleem Visaton Atlas DSM MK2
aha, is dat dat eentje want ik telkens ziehannesie schreef:Ik heb je al een PB gestuurd gisteren.
Re: Probleem Visaton Atlas DSM MK2
Jij hebt hem blijkbaar ook al gevonden, hoef ik dat niet meer te doen. 
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Probleem Visaton Atlas DSM MK2
Als vervoeren niet lukt kom ik langs. Als iemand het gratis kan doen, spring bij want ik kan dit niet geheel gratis doen.
Het moet gewoon gefixt worden
Ik heb mijn voorwerk gedaan, om het qua tijd effectief aan te vliegen maar liever geef ik hem door aan iemand in de regio.
Het moet gewoon gefixt worden
Ik heb mijn voorwerk gedaan, om het qua tijd effectief aan te vliegen maar liever geef ik hem door aan iemand in de regio.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Probleem Visaton Atlas DSM MK2
Ik woon niet in de regio. Maar bij deze laat ik weten dat als de andere oplossingen niet lukken ik dan alsnog bereid ben om de luidsprekers geheel door te meten en de fout boven water te brengen. In mij geval is dat voor gratis en voor niets. Net zoals in het geval met de NAD versterker van een ander forum lid. Uiteraard dien ik wel materiaal kosten te rekenen, maar deze vallen in het algemeen mee.
Re: Probleem Visaton Atlas DSM MK2
Zo te lezen gaat het vast wel goed komen. Nog even en het wordt een ZBA happening in huize Camiel.
Re: Probleem Visaton Atlas DSM MK2
Haha, ja gezellig man.richard schreef:Zo te lezen gaat het vast wel goed komen. Nog even en het wordt een ZBA happening in huize Camiel.
Re: Probleem Visaton Atlas DSM MK2
Dank Olaf. Morgenochtend komt Hannesie langs. Ik houd je op de hoogte.Olaf Markus schreef:Ik woon niet in de regio. Maar bij deze laat ik weten dat als de andere oplossingen niet lukken ik dan alsnog bereid ben om de luidsprekers geheel door te meten en de fout boven water te brengen. In mij geval is dat voor gratis en voor niets. Net zoals in het geval met de NAD versterker van een ander forum lid. Uiteraard dien ik wel materiaal kosten te rekenen, maar deze vallen in het algemeen mee.
Re: Probleem Visaton Atlas DSM MK2
Yes, plan B in effect.wouter schreef:Als vervoeren niet lukt kom ik langs. Als iemand het gratis kan doen, spring bij want ik kan dit niet geheel gratis doen.
Het moet gewoon gefixt worden![]()
Ik heb mijn voorwerk gedaan, om het qua tijd effectief aan te vliegen maar liever geef ik hem door aan iemand in de regio.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Probleem Visaton Atlas DSM MK2
Dit gaat goed Camiel, precies wat we nodig hebben!
Helaas moet ik keuzes maken met de beperkte beschikbare tijd voor mijn bedrijfje Acoustic Alignment. Gratis klussen oppakken terwijl ik wachtende klanten heb kan ik me niet veroorloven, ik heb simpelweg de tijd niet (naast fulltime baan, jong gezin en klushuis). Tof als Hans of Olaf het voor elkaar krijgt (gratis), ik heb op afstand gedaan wat ik kon bedenken. De rest is met een zeer gereduceerd tikkende meter. Ik hoop op begrip daarvoor, het was wat ik op z'n minst kon aanbieden toen de concrete hulp hier nog niet echt op gang kwam.
Volgens mij komt het goed, en ik volg het graag in het topic
Helaas moet ik keuzes maken met de beperkte beschikbare tijd voor mijn bedrijfje Acoustic Alignment. Gratis klussen oppakken terwijl ik wachtende klanten heb kan ik me niet veroorloven, ik heb simpelweg de tijd niet (naast fulltime baan, jong gezin en klushuis). Tof als Hans of Olaf het voor elkaar krijgt (gratis), ik heb op afstand gedaan wat ik kon bedenken. De rest is met een zeer gereduceerd tikkende meter. Ik hoop op begrip daarvoor, het was wat ik op z'n minst kon aanbieden toen de concrete hulp hier nog niet echt op gang kwam.
Volgens mij komt het goed, en ik volg het graag in het topic
Re: Probleem Visaton Atlas DSM MK2
Wouter, je hoeft je niet te verontschuldigen. Ik weet dat toen ik net begon als zelfstandige er allemaal mensen kwamen die verwachten dat ik gratis zou werken omdat ik toch geen duur bureau had. Dat ik zelf ook geen rooie cent had werd even vergeten. Je moet gewoon je minimum uurloon verdedigen, anders is het hek van de dam.
Re: Probleem Visaton Atlas DSM MK2
Vandaag dus langs geweest bij Camiel, en daar de luidsprekers bekeken/beluisterd, en eens het verhaal over hoe en wat nog weer eens beluisterd. De Atlas is dan wel een kanjer in een relatief kleine kamer, het kan dan wel een grotere ruimte aan, maar het was zeker niet een belemmering om het geluid te observeren.
Na de eerste indruk eens even beluisterd met een app meting op de telefoon of daar al iets op viel, en dat dan herhaalt op de apart aangestuurde links en rechts aangesloten/losgekoppelde kasten. Daar was een beetje een reactie te zien van de ruimte, maar geen echte verschillen.
Nu moet ik wel zeggen dat Camiel duidelijk betere oren heeft dan ik.
Toen eens gekeken naar de filters, en daar geen gekke dingen ontdekt, foto van de linkse vergeleken met de rechtse of daar wat te zien was. Geen gekke dingen gezien, wat uiteraard ook al door Pa was geconstateerd.
Omdat er toch ook wel verschillen waren in het dempingsmateriaal, dat dus vergeleken en gelijk in volume terug gezet, en dat ook gedaan voor het midden/laag, de WS21, en ook daar zat zo goed als geen verschil in.
Ook via YouTube wat analyses gemaakt en kunnen beluisteren, via de Marantz pre amp.
https://www.youtube.com/watch?v=PAsMlDptjx8
Bij de midden dome was er wel een aansluiting die niet helemaal lekker zat en die had ook een lip waaraan gesoldeerd was en niet helemaal lekker zat, maar na het opnieuw bevestigen van die lip ook weer kunnen beluisteren.
Ik kreeg de indruk dat het grootste verschil zat in de 50mm dome, en dat hebben we toen los gemaakt en gewisseld met de andere kast. Na daar ook weer naar geluisterd te hebben, had Camiel niet de indruk dat we opgeschoten waren, hij hoorde het verschil nog steeds direct.
Door alles telkens in stapjes te doen en daarna te luisteren hebben we in ieder geval de zaak kunnen analyseren, en ook door dan nog wat met de opstelling te stoeien, meer minder to-in draaien enz. dan niet verder gekomen.
Bij het draaien van de luidsprekers is er wel heel goed een meer of minder precies beeld in het midden neer te zetten, maar de irritatie die Camiel ervaart is nog niet opgelost.
Ik had geen meet spullen behalve de telefoon met een aantal app 's en die kon in gebruiken voor een indruk, en daarna ook muziek kunnen draaien via Tidal die ik als betrouwbaar en herkenbaar had.
Bij deze dus een aangename middag gehad en veel kunnen delen over onze hobby.
Na de eerste indruk eens even beluisterd met een app meting op de telefoon of daar al iets op viel, en dat dan herhaalt op de apart aangestuurde links en rechts aangesloten/losgekoppelde kasten. Daar was een beetje een reactie te zien van de ruimte, maar geen echte verschillen.
Nu moet ik wel zeggen dat Camiel duidelijk betere oren heeft dan ik.
Toen eens gekeken naar de filters, en daar geen gekke dingen ontdekt, foto van de linkse vergeleken met de rechtse of daar wat te zien was. Geen gekke dingen gezien, wat uiteraard ook al door Pa was geconstateerd.
Omdat er toch ook wel verschillen waren in het dempingsmateriaal, dat dus vergeleken en gelijk in volume terug gezet, en dat ook gedaan voor het midden/laag, de WS21, en ook daar zat zo goed als geen verschil in.
Ook via YouTube wat analyses gemaakt en kunnen beluisteren, via de Marantz pre amp.
https://www.youtube.com/watch?v=PAsMlDptjx8
Bij de midden dome was er wel een aansluiting die niet helemaal lekker zat en die had ook een lip waaraan gesoldeerd was en niet helemaal lekker zat, maar na het opnieuw bevestigen van die lip ook weer kunnen beluisteren.
Ik kreeg de indruk dat het grootste verschil zat in de 50mm dome, en dat hebben we toen los gemaakt en gewisseld met de andere kast. Na daar ook weer naar geluisterd te hebben, had Camiel niet de indruk dat we opgeschoten waren, hij hoorde het verschil nog steeds direct.
Door alles telkens in stapjes te doen en daarna te luisteren hebben we in ieder geval de zaak kunnen analyseren, en ook door dan nog wat met de opstelling te stoeien, meer minder to-in draaien enz. dan niet verder gekomen.
Bij het draaien van de luidsprekers is er wel heel goed een meer of minder precies beeld in het midden neer te zetten, maar de irritatie die Camiel ervaart is nog niet opgelost.
Ik had geen meet spullen behalve de telefoon met een aantal app 's en die kon in gebruiken voor een indruk, en daarna ook muziek kunnen draaien via Tidal die ik als betrouwbaar en herkenbaar had.
Bij deze dus een aangename middag gehad en veel kunnen delen over onze hobby.
Laatst gewijzigd door hannesie op di 28 sep 2021, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Probleem Visaton Atlas DSM MK2
Jammer dat Camiel nog niet uit zijn irritatie is, maar leuk dat jullie toch een aangename middag hebben gehad.
Als ik bovenstaande lees komt de vraag wel boven drijven of het (al dan niet letterlijk) tussen de oren zit. Al zal het mee verhuizen van het probleem bij het van plaats wisselen van de speakers dat weer tegen spreken.
Als ik bovenstaande lees komt de vraag wel boven drijven of het (al dan niet letterlijk) tussen de oren zit. Al zal het mee verhuizen van het probleem bij het van plaats wisselen van de speakers dat weer tegen spreken.
Re: Probleem Visaton Atlas DSM MK2
Om uit te sluiten dat het in je eigen oren zit, je hoofd 180 graden draaien dus de andere kant opkijken terwijl je luistert.
Re: Probleem Visaton Atlas DSM MK2
De speakers zijn fysiek van plaats gewisseld. Het gat in geluid beweegt dan mee. En ik heet geen Linda BlairWalt schreef:Om uit te sluiten dat het in je eigen oren zit, je hoofd 180 graden draaien dus de andere kant opkijken terwijl je luistert.
Laatst gewijzigd door Camiel op di 28 sep 2021, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Probleem Visaton Atlas DSM MK2
100% zeker dat het in de speaker zit. Het probleem beweegt mee bij wisseling. 12 jaar lang het gat op rechts en nu 4 weken op links na het omwisselen.richard schreef:Jammer dat Camiel nog niet uit zijn irritatie is, maar leuk dat jullie toch een aangename middag hebben gehad.
Als ik bovenstaande lees komt de vraag wel boven drijven of het (al dan niet letterlijk) tussen de oren zit. Al zal het mee verhuizen van het probleem bij het van plaats wisselen van de speakers dat weer tegen spreken.
Re: Probleem Visaton Atlas DSM MK2
Download eens een frequentie sweep, om de probleem frequentie band te vinden.
Re: Probleem Visaton Atlas DSM MK2
Als je kijkt bij de link, dan zie je dat we een sample hebben gebruikt via YouTube hebben gebruikt.Walt schreef:Download eens een frequentie sweep, om de probleem frequentie band te vinden.
Eerst lezen chef !!
Re: Probleem Visaton Atlas DSM MK2
Nogmaals hartelijk dank voor je hulp Hans. Jij ook bedankt voor de gezellige middag. Ik heb het vermoeden dat de filters in deze zuil helemaal niet werken. Ik vind het verschil iets groter dan net niet in het midden. Precies wat je van een filter mag verwachten ontbreekt op deze speaker, aan diepgang en helderheid. Op alle 5 drivers tegelijk. Ik heb het plan de filters los te solderen en deze te laten nakijken door een expert. Dat lost ook direct het logistieke probleem op van het speakerformaat. Wat zeg je daarvan?hannesie schreef:Vandaag dus langs geweest bij Camiel, en daar de luidsprekers bekeken/beluisterd, en eens het verhaal over hoe en wat nog weer eens beluisterd. De Atlas is dan wel een kanjer in een relatief kleine kamer, het kan dan wel een grotere ruimte aan, maar het was zeker niet een belemmering om het geluid te observeren.
Na de eerste indruk eens even beluisterd met een app meting op de telefoon of daar al iets op viel, en dat dan herhaalt op de apart aangestuurde links en rechts aangesloten/losgekoppelde kasten. Daar was een beetje een reactie te zien van de ruimte, maar geen echte verschillen.
Nu moet ik wel zeggen dat Camiel duidelijk betere oren heeft dan ik.
Toen eens gekeken naar de filters, en daar geen gekke dingen ontdekt, foto van de linkse vergeleken met de rechtse of daar wat te zien was. Geen gekke dingen gezien, wat uiteraard ook al door Pa was geconstateerd.
Omdat er toch ook wel verschillen waren in het dempingsmateriaal, dat dus vergeleken en gelijk in volume terug gezet, en dat ook gedaan voor het midden/laag, de WS21, en ook daar zat zo goed als geen verschil in.
Ook via YouTube wat analyses gemaakt en kunnen beluisteren, via de Marantz pre amp.
https://www.youtube.com/watch?v=PAsMlDptjx8
Bij de midden dome was er wel een aansluiting die niet helemaal lekker zat en die had ook een lip waaraan gesoldeerd was en niet helemaal lekker zat, maar na het opnieuw bevestigen van die lip ook weer kunnen beluisteren.
Ik kreeg de indruk dat het grootste verschil zat in de 50mm dome, en dat hebben we toen los gemaakt en gewisseld met de andere kast. Na daar ook weer naar geluisterd te hebben, had Camiel niet de indruk dat we opgeschoten waren, hij hoorde het verschil nog steeds direct.
Door alles telkens in stapjes te doen en daarna te luisteren hebben we in ieder geval de zaak kunnen analyseren, en ook door dan nog wat met de opstelling te stoeien, meer minder to-in draaien enz. dan niet verder gekomen.
Bij het draaien van de luidsprekers is er wel heel goed een meer of minder precies beeld in het midden neer te zetten, maar de irritatie die Camiel ervaart is nog niet opgelost.
Ik had geen meet spullen behalve de telefoon met een aantal app 's en die kon in gebruiken voor een indruk, en daarna ook muziek kunnen draaien via Tidal die ik als betrouwbaar en herkenbaar had.
Bij deze dus een aangename middag gehad en veel kunnen delen over onze hobby.
Re: Probleem Visaton Atlas DSM MK2
In ieder geval een goede optie, ik zou deze jongens wel eens in een grote ruimte willen horen, en veel ruimte er om heen.
Ik heb het vermoeden dat een heel ander beeld geeft, niet dat het opgelost is, maar wel wat je verwacht in diepgang en helderheid.
Een meter uit de muur en achter jezelf ook wel ruimte om geen effect te hebben van de reflectie van je achterwand.
Ik heb het vermoeden dat een heel ander beeld geeft, niet dat het opgelost is, maar wel wat je verwacht in diepgang en helderheid.
Een meter uit de muur en achter jezelf ook wel ruimte om geen effect te hebben van de reflectie van je achterwand.
Re: Probleem Visaton Atlas DSM MK2
Niet werken is geen goede opmerking, dan had je een echt klote geluid gehad, er is in die zin wel wat ervaring, en durf ik dat wel over jouw luidsprekers te zeggen.
Maar er kan net wat meer balans komen, en dat konden we vandaag niet oplossen, maar dan kan het best wat anders kleins zijn.
Maar er kan net wat meer balans komen, en dat konden we vandaag niet oplossen, maar dan kan het best wat anders kleins zijn.
