Hoi Rein Anne,
Anne ik hoop dat de lichamelijke ongemakken toch snel overgaan , en je weer beter voelt
Des te meer bedankt dat je er tijd voor hebt vrijgemaakt
We hebben vanavond niet heel erg veel gedaan , ook even elkaar wat afgetast

! Wat schrijf ik nu weer
Niet lichamelijk voor er rare gedachten komen
Andre heeft alles op een plank getimmert en het gaat hier en daar beetje onoverzichtelijk voor een nieuweling
Andre weet de Weg in zijn versterker
We hebben vanavond een paar dingen geconstateerd Dat het Bromt en het versterkt
Bij een was er een zener half kapot hoe dat kan geen idee maar er staat 150 Volt op de behuizing Maar de spanning erover was maar 50 Volt
Misschien verkeerd bedrukt ?
En totaal 169 Volt in plaats van 250 Volt
Afijn we heb wat nieuwe 5 Watt zeners met Andre erin gezet die ik in voorraad heb en met 250 volt aan zeners staat er nu 275 Volt over de zeners
Dat is misschien wat hoog En misschien de 15K Ohm verhogen Anne ? Dat de zenerstroom omlaag gaat
De Kathode weerstand was 530 ohm Stom ik heb de spanning niet gemeten Andre merkte op dat dat 390 ohm moest zijn
Maar direct de waarde naar 400 ohm gebracht ik had geen 390 ohm
Ik heb de spanning gemeten op de kathode en dat was 26 Volt er liep dus 65 mA
De Anode spanning is in bedrijf 414 Volt
Daarmee moest het ongeveer werken
Ingangssignaal toegevoegd tot zichtbare vervorming Het liep aan de onderkant eerder vast als boven op 5,6 volt
5,6 Volt over 8 ohm = 4 Watt
Anne je blijft me verbazen