3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
@Wouter:
Overgang tussen de woofers en mid is aktief, passief alleen tussen mid en hoog. Al vele jaren niet meer aan gesoldeerd, die overgang is gewoon goed nu.
Overgang tussen de woofers en mid is aktief, passief alleen tussen mid en hoog. Al vele jaren niet meer aan gesoldeerd, die overgang is gewoon goed nu.
Maar hoe bevalt de Furutech?
Goede vraag, in het Gigawatt stekkerblok (mooi!) waar de set op zit, hoorde ik weinig tot geen effect. Moet gezegd worden dat hier al een Kemp SNS zit als klein parallel filter. Na beetje schuiven zit de Furutech NCF nu in de wandcontact doos waar de hele set op zit. Ik moet nog beter luisteren, maar iets meer hoogte afbeelding en spraakverstaanbaarheid vielen me op.
Wat voor mij een beetje onbekende factor is, achterin het kamertje zit een tweede wanddoos. Hier zit het Kemp stekkerblok met daarin de rest van de kemp pluggen en akiko sticks (en de router) ik heb het idee dat dit ook verbetering geeft op de set, hoewel het een andere wanddoos is, maar elektrisch gezien misschien wel hetzelfde netwerk om het zo te zeggen.
Op den duur is het al ‘goed’ natuurlijk, dan zullen verdere tweaks relatief steeds minder effect sorteren. Voor de stroom heb ik ook nog 4 Akiko universal tuning sticks op de powercords zitten, en audiomaat M-bags onder het blok en de lange hoofdaanvoer, al die effectjes tellen op.
Groetjes Walter
Wat voor mij een beetje onbekende factor is, achterin het kamertje zit een tweede wanddoos. Hier zit het Kemp stekkerblok met daarin de rest van de kemp pluggen en akiko sticks (en de router) ik heb het idee dat dit ook verbetering geeft op de set, hoewel het een andere wanddoos is, maar elektrisch gezien misschien wel hetzelfde netwerk om het zo te zeggen.
Op den duur is het al ‘goed’ natuurlijk, dan zullen verdere tweaks relatief steeds minder effect sorteren. Voor de stroom heb ik ook nog 4 Akiko universal tuning sticks op de powercords zitten, en audiomaat M-bags onder het blok en de lange hoofdaanvoer, al die effectjes tellen op.
Groetjes Walter
Laatst gewijzigd door Walt op zo 12 sep 2021, 10:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Zoveel mogelijk er uit halen met zo min mogelijk tweaks toch?
Ja dat dacht ik vorige week, maar bijvoorbeeld die kemp dingen doen iets positief en lijken de rest niet tegen te werken, waarom zou je ze dan niet gebruiken.
Van die Kemp stekkers zag ik laatst een krat vol bij de kringloop. 1€ per stuk. Stond alleen geen Kemp op en waarschijnlijk werken ze daarom ook niet.
Je mag wel een keer een QA plug lenen als je wilt, kun je zelf testen of het wat doet.
- Leeuwarden
Nou Peter, dat zou ik me geen twee keer laten zeggen!Walt schreef:Je mag wel een keer een QA plug lenen als je wilt, kun je zelf testen of het wat doet.
Ik ben trouwens ook nog aan het testen met de Bybee Quantum Enchancer plaatjes (jaja, ook die zijn er nog) als room acoustic devices, ik zag dat het nieuwe type iqse v2 ook zo gebruikt kan worden:
https://tweekgeek.blogspot.com/2017/09/ ... se-as.html
https://tweekgeek.blogspot.com/2017/09/ ... se-as.html
Laatst gewijzigd door Walt op zo 12 sep 2021, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Denk je dat zo'n Kemp condensator met Kemp stempel over het lichtnet het beter doet dan zo'n condensator zonder Kemp stempel? Zie ik toch meer in zo'n Kemp piramide met een glazen deurtje. Dat heeft nog enige charme.Leeuwarden schreef:Nou Peter, dat zou ik me geen twee keer laten zeggen!Walt schreef:Je mag wel een keer een QA plug lenen als je wilt, kun je zelf testen of het wat doet.
Ik bouw mijn spullen zodanig dat ze ongevoelig voor lichtnet en andere invloeden van buitenaf zijn. Beïnvloeding door Kemp stekkers gaat dan niet werken.
Aanbod blijft staan, stuur maar PB als je hem wilt ophalen, kan ook voor andere leden.
De QA plug is trouwens geen condensator, maar meer complex:
De QA plug is trouwens geen condensator, maar meer complex:
- Bijlagen
-
- FF401B62-E60B-483C-B95C-A1DE05778B96.png (79.48 KiB) 234 keer bekeken
Mijn schone stroom komt bij Vattenfall uit de centrale, hoef ik er ook geen rommel uit te halen.
Toch?
Misschien dat je de luisterkamer helemaal EMP proof moet maken zodat er helemaal geen elektromagnetische straling naar binnen kan komen.
Toch?
Misschien dat je de luisterkamer helemaal EMP proof moet maken zodat er helemaal geen elektromagnetische straling naar binnen kan komen.
Ik heb eigenlijk altijd begrepen van mensen die een set hebben met vd Heiden invloeden dat het tweaken geen zin meer heeft.
De structuur informatie die je set moet kunnen doorgeven heeft al die tweaks niet meer nodig en werken vaak tegen.
De structuur informatie die je set moet kunnen doorgeven heeft al die tweaks niet meer nodig en werken vaak tegen.
Jawel, maar die zie ik toch ook druk in de weer met Gehakt tegels en Zoezie en audiolampen en melden daarvan enorme verbeteringen.
W.m.b. heeft Peter Belt het goed samengevat: Het is niet het middel wat het werk doet maar het idee
Het idee moet je wel activeren dan en dat kan simpel met een paperclip, krokodillenbekje, en stukje holografisch pakpapier tot aan een vilstift waar mee je op je apparaat schrijft "Klikt een stuk beter". Spullen die we eigenlijk allemaal al wel ergens in huis hebben.
W.m.b. heeft Peter Belt het goed samengevat: Het is niet het middel wat het werk doet maar het idee
Het idee moet je wel activeren dan en dat kan simpel met een paperclip, krokodillenbekje, en stukje holografisch pakpapier tot aan een vilstift waar mee je op je apparaat schrijft "Klikt een stuk beter". Spullen die we eigenlijk allemaal al wel ergens in huis hebben.
De Van der Heide adapten lijken alleen open te staan voor hun eigen vindingen, ik kan me niet overal in vinden, bijv. zilver zou slecht zijn en koper goed, maar als ik dat test met speakerkabel of interlinks, dan hoor ik het omgekeerde (wel zilver met goud) tevens als ik de kemp pluggen weghaal wordt het niet beter. Waar ik het wel mee eens ben, is dat het vele tweaken en wisselen onrust geeft, wat de beleving niet ten goede zal komen. Tevreden zijn met wat je hebt en daarvan genieten. Persoonlijk blijf ik zo in cirkels gaan, want ik heb altijd het idee dat het nog beter moet kunnen. Misschien toch nog eens met akoestiek verder gaan, dit geeft de meest duidelijke verschillen.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Vooral dat laatste is erg belangrijk en geeft ook rust in de audionervosa.
En dat is belangrijk. Je moet het idee niet opjagen met steeds weer een nieuwe activator. Dan wordt het nerveus en weet het niet meer wat het doen moet.
- Leeuwarden
Pjotr schreef:Denk je dat zo'n Kemp condensator met Kemp stempel over het lichtnet het beter doet dan zo'n condensator zonder Kemp stempel? Zie ik toch meer in zo'n Kemp piramide met een glazen deurtje. Dat heeft nog enige charme.Leeuwarden schreef:Nou Peter, dat zou ik me geen twee keer laten zeggen!Walt schreef:Je mag wel een keer een QA plug lenen als je wilt, kun je zelf testen of het wat doet.
Ik bouw mijn spullen zodanig dat ze ongevoelig voor lichtnet en andere invloeden van buitenaf zijn. Beïnvloeding door Kemp stekkers gaat dan niet werken.
Niet zo serieus Peter
Ben eigenlijk wel tevreden. Hoeft voor mij niet zo. Maar jij mag hem wel gaan halen bij WaltLeeuwarden schreef:Niet zo serieus PeterIk zou hem gewoon ophalen, je leven zal nooit meer hetzelfde zijn!
B.t.w. Walt zijn leven van steeds op zoek naar andere tweaks verandert er totaal niet door krijg ik de indruk.
- Leeuwarden
No way! Ik krijg dezelfde schone stroom als Richard
Tweaks are for freaks
Tweaks are for freaks
Wel afkraken maar niet zelf gratis proberen!..

Er geen behoefte aan hebben is niet hetzelfde als afkraken Walt
Bovendien willen niet alle Hollanders alles hebben wat gratis is 
En niet weten wat je eigenlijk wil, vergelijk met de realiteit is een optie, ga eens naar een concert, als het weer mag, dan heb je mogelijk vergelijkingsmateriaal, i.p.v. een kamertje met fake results.
Nou ja, voor wie die Kemp QA plug wel wil testen, even een PB sturen om op te halen.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
En de rest?