Walt schreef:Dit is zo’n specifiek filter, ik zou vooral afgaan op ervaringen van andere Magnepan gebruikers, de meeste onder ons hier hebben ervaring met kleinere component waarden in een meer klassieke toepassing. Die ervaring is mogelijk niet representatief in jouw geval.
Ja, dat laatste denk ik ook.
Mijn probleem is dat er over het tweaken v dit model niet zoveel bekend is. Iig niet op het Net. Er staan er twee op de Maggie User Group. Zonder duidelijkheid te geven over de exacte inhoud vh filter.
In Nederland worden er sowieso niet veel Maggies verkocht door de belachelijke nieuwprijzen (meer dan 2x duurder in euro's dan in de VS in USD..)
Ik kwam erop om de mijne te verbeteren omdat een vroegere vriend ooit 3.3R's had met een enorm, gemodificeerd filter erachter. Die klonken prachtig bij hem aan zn Krell FPB300. Ik vond ze persoonlijk mooier klinken dan de door hem daarna gekochte, heel veel duurdere, Magnepan 20.1's.
Ik hoopte op dit forum wat tips te krijgen.
Zoals je merkte ben ik al een tijdje bezig met eea uit te zoeken.
Ik zal iig proberen te achterhalen wat de inwendige weerstand is van de spoelen, zodat het nieuwe filter ook in dat opzicht binnen de lijntjes kleurt. Die lage weerstand vd uitgezochte Iron Coil Disk spoelen voor de laagunit zal vlgs de internetguru's iig een betere respons moeten geven, maar wat er dan weer met de daarbij benodigde aanpassing vd inwendige weerstand vd bijbehorende C's dient te gebeuren... ik moet dat nog uitzoeken