Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door OpaBert »

ray5150 schreef:
Voor mij hoef je niet te kijken. ik heb daar geen enkel belang bij...
Het ging mij erom of dat ding na te maken is als hij gewoon plat is of van felsranden of andere fratsen voorzien is.
Bedankt voor je belangstelling Ray , stel het op prijs O:)
ik geloof niet dat er rare dingen aanzitten
Maar ik weet het pas 100% zeker als ik het er af heb
Ik heb het nog niet gesloopt omdat zo het bij elkaar blijft zonder dat ik er moeite voor hoef te doen
Nog geen antwoord van keesfrees , misschien erg druk,
Zou mooi zijn als hij er een goed front voor zou kunnen maken :)
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door OWC »

Wat ik zou doen, is zo'n "RVS look" aluminium plaat nemen (let wel even op de richting, of geef dat bij de bestelling aan!!!)
, vervolgens alleen de opdruk laten laseren of silkscreenen.
Daarbij ook even netjes de positie van alle gaten ed laten laseren met een puntje en dan vervolgens zelf de gaten boren.
Dat is een stuk minder werk.

De rechthoekige gaatjes zijn met een vijltje wel mooi te krijgen.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door OpaBert »

One World Concepts schreef:
Wat ik zou doen, is zo'n "RVS look" aluminium plaat nemen (let wel even op de richting, of geef dat bij de bestelling aan!!!)
, vervolgens alleen de opdruk laten laseren of silkscreenen.
Daarbij ook even netjes de positie van alle gaten ed laten laseren met een puntje en dan vervolgens zelf de gaten boren.
Dat is een stuk minder werk.

De rechthoekige gaatjes zijn met een vijltje wel mooi te krijgen.
Ik wacht gewoon ff af wat freeskees mee komt
Ik kan alles cnc frezen de moeilijkheid zit in het opspannen
Omdat binnen een paar tiende te doen
Als ik met mn freesje niet precies op de linkeronder hoek sta dan kun je wel raden wat er gebeurd
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door OpaBert »

Frontplaat is plat
En plat gemaakt en de kap terug gebogen
En nog wat daar waar de kap is gebogen zit roest
Zo vlug na 2 weken zit daar geen roest op ik heb foto,s gekregen van veel eerder :twisted:
Bijlagen
19438938-27E1-4155-B2B4-BC53D9B465B7.jpeg
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door SARK »

Wat ik zo kan zien zijn de letters uitgefreesd of gerild (ze liggen iig dieper dan de voorzijde van de plaat zelf), je zou de frontplaat ook licht kunnen opschuren om de ergste zichtbare krassen weg te krijgen. Wel met een plank schuren om de diepliggende letters zoveel mogelijk met rust te laten. De optie om aan de linker en rechterzijde een mooie plank te plaatsen en de lelijke delen weg te zagen (of in de plank te laten vallen) lijkt m8j een zeer goed en betaalbaar alternatief voor het geval het maken van een nieuwe frontplaat toch wat pijnlijk is in de portemonnee.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door OpaBert »

SARK schreef:
Wat ik zo kan zien zijn de letters uitgefreesd of gerild (ze liggen iig dieper dan de voorzijde van de plaat zelf), je zou de frontplaat ook licht kunnen opschuren om de ergste zichtbare krassen weg te krijgen. Wel met een plank schuren om de diepliggende letters zoveel mogelijk met rust te laten. De optie om aan de linker en rechterzijde een mooie plank te plaatsen en de lelijke delen weg te zagen (of in de plank te laten vallen) lijkt m8j een zeer goed en betaalbaar alternatief voor het geval het maken van een nieuwe frontplaat toch wat pijnlijk is in de portemonnee.
Sark het aluminim is minsten een mm in gedeukt Dunner geworden
Ik hoop dat je dit kan zien op de foto
Die kap is met schuren spuiten met undercoating Dan krijg je ongeveer dezelfde structureel , Als je het niet al te dik overspuit.
en daarna overspuiten met een zelfde kleur weer als nieuw te maken
Bijlagen
4E1D626A-F69A-4267-8ED1-0CFA6346B012.jpeg
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8119
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door Kappa7 »

Dat is een vieze deuk en krijg je nooit meer mooi.
Aluminum rekt namelijk alleen maar en stuikt niet.
Dat wil zeggen het kan alleen maar langer en dunner worden maar niet meer terug gebogen zonder langer te worden.
Je houd dan allerlei extra materiaal over wat ergens heen moet, dat gaat dus golven.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door OpaBert »

Kappa7 schreef:
Dat is een vieze deuk en krijg je nooit meer mooi.
Aluminum rekt namelijk alleen maar en stuikt niet.
Dat wil zeggen het kan alleen maar langer en dunner worden maar niet meer terug gebogen zonder langer te worden.
Je houd dan allerlei extra materiaal over wat ergens heen moet, dat gaat dus golven.
Nee inderdaad George
Dat had ik na 1 minuut toen ik hem uitpakte gezien
Maar soms is zo iets op een foto minder erg
Alleen ik hoor niks van FreesKees :think:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8119
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door Kappa7 »

Geduld Bert, Geduld.
Kan soms even duren voor dat mensen tijd hebben.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door OpaBert »

Kappa7 schreef:
Geduld Bert, Geduld.
Kan soms even duren voor dat mensen tijd hebben.
Ik en geduld :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door OpaBert »

FreesKees heeft een mooie vervangende frontplaat gemaakt
Moet hem er nog op schroeven maar veel gedoe met tuin en andere dingen welke gedaan worden kom ik er niet aan toe
Maar ik ben erg lui daardoor :oops: vergget mn medicijnen waardoor ik opeens erg veel pijn krijg en naar de wc blijf gaan tot er opeens een lampje gaat branden Van heb ik mn medicijnen wel ingenomen :think: verder gaat alles goed :D
:bakkie:
Bijlagen
F85C92B0-B41D-47DB-BCB0-1BCB3060EA90.jpeg
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door douwebakker »

Dat is mooi gedaan Bert. Hier kun je mee verder.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door OpaBert »

douwebakker schreef:
Dat is mooi gedaan Bert. Hier kun je mee verder.
Mooi staaltje vakwerk van Kees :goeie:
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door SARK »

WOW!
Gebruikersavatar
PimDriessen
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door PimDriessen »

Dag Bert,
Dat is zeker vakwerk zeg.
Groet,
Pim
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door OpaBert »

PimDriessen schreef:
Dag Bert,
Dat is zeker vakwerk zeg.
Groet,
Pim
Ja heeee O:)
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15175
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door Barry2001 »

Mooier dan origineel :rock:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door OpaBert »

Barry2001 schreef:
Mooier dan origineel :rock:
Kijk dat is een mooi compliment voor Kees O:)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door ray5150 »

Dat ziet er zeker keurig netjes uit.
Echt vakwerk vsn Kees =D> #-o
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door OpaBert »

Vanavond het front wat kees gemaakt heeft er op geschroefd
Past Perfect Kees als je mee leest toevallig :goeie: :goedzo:
Passe 2 knoppen helemaal niet op de assen en een nokken plaatje teveel ( dat hoort bij de schakel knoppen )
Een hoort er ook niet bij Die zit op de treble
Wat ik me goed kan voorstellen de Volume knop hoort 2 halve knoppen achter elkaar te hebben zodat je een balans regeling hebt
Maar die hebben nooit op de juiste as gezeten en lagen daarom ook los in de doos :evil:
Weer een bewijs dat ik getild ben :(
De as diameter van de dubbele potmeter is 6.3 mm en dat nokje past bij geen van alles
Gelukkig heb ik een freesbankje .
De knop ingespannen .
Met een as van 6 mm in de spantang houder de Xen Y as uitgelijnd
Een freesje van 1/4 " er in en met wat snij olie er op heel voorzichtig het asgat groter gefreesd op 1/4 "
Gelukt Was benauwd dat de knop zou mee draaien .
Past nu zoals het hoort
Bijlagen
Heb ik over en past ook niet op de knoppen die er op zitten
Heb ik over en past ook niet op de knoppen die er op zitten
A4298756-731A-4F8A-8A9C-68CCF054CCC1.jpeg
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8119
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door Kappa7 »

Dat ziet er weer erg netjes uit Bert.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door OpaBert »

Kappa7 schreef:
Dat ziet er weer erg netjes uit Bert.
Wordt nog mooier hoor Die ene knop laat ik ook bij maken
En ik ga het onder de motorkap ook op knappen
Heb 2 draadjes vast gesoldeerd maar ik vind het heel erg eruit zien
Bij 230 volt staat er 6.7 volt op de gloeidraden
En de hoogspanning is ook te hoog
Sommige functies zijn weg gemodificeerd de schakelaars op het front voor de hoofdtelefoon werkt niet meer zoals het hoort
Een schakelaar op de achterkant is niet meer bedraad er hangen draden van de Ugt los onder in met een stukje plakband geïsoleerd
Dat kan beter
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door OpaBert »

Morgen knopje Draaien
Vanavond aan de Beamer prutsen kabeltjes met tywraps vast zetten Dan :oops: shit wat vergeten Alles weer door knippen
Weer nieuwe tywraps erom
Oh nu moet de beamer door het audiomeubel of de stekker Maar die zit al vast met de andere kabeltjes , knip knip knip knip knip weer nieuwe :oops: zo gaat het hier met tywraps heb een zakje van 100 Daar ben ik zo doorheen O:)
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door OpaBert »

OpaBert schreef:
... , knip knip knip knip knip weer nieuwe :oops: zo gaat het hier met tywraps heb een zakje van 100 Daar ben ik zo doorheen O:)
Hoe pakken jullie zo iets aan ?
Ik vergeet altijd wel iets :boos:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door Henkjan »

Plaats reactie