Hypex: kwaliteit / ervaringen?

Actieve filters, DSP, MFB / servo controlled.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Hypex: kwaliteit / ervaringen?

Bericht door Leeuwarden »

All things must Pass…
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Hypex: kwaliteit / ervaringen?

Bericht door Walt »

Dat was echt bizar inderdaad, die werd in zijn geheel heet maar dat ding was ongeveer 50x50x30cm…
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Hypex: kwaliteit / ervaringen?

Bericht door Leeuwarden »

Wel eens gemeten hoe warm/heet (doorstrepen wat niet gewenst is) dat ding werd?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Hypex: kwaliteit / ervaringen?

Bericht door Walt »

Koelblokken kon je kort aanraken voordat het onaangenaam werd, is dan ongeveer 65 graden dacht ik.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Hypex: kwaliteit / ervaringen?

Bericht door Leeuwarden »

Yep.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Hypex: kwaliteit / ervaringen?

Bericht door pappaleo »

Zelfs 45 °C hou je niet heel lang vast, hoor.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Hypex: kwaliteit / ervaringen?

Bericht door Walt »

In het geval van de Pass een paar seconden, was echt letterlijk een kacheltje. Hij klonk wel goed, misschien niet heel neutraal en absoluut niet analytisch maar wel een warme deken van geluid.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Hypex: kwaliteit / ervaringen?

Bericht door AatV »

Dus eigenlijk een elektrische deken. :wink:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Hypex: kwaliteit / ervaringen?

Bericht door Leeuwarden »

Slaapt beroerd zo’n ding op je koude lijf…
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex: kwaliteit / ervaringen?

Bericht door Pjotr »

Leeuwarden schreef:
Slaapt beroerd zo’n ding op je koude lijf…
Je hebt ze toch ook weg gedaan?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Hypex: kwaliteit / ervaringen?

Bericht door Leeuwarden »

Om die reden inderdaad….
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Hypex: kwaliteit / ervaringen?

Bericht door Leeuwarden »

Achteraf gezien had ik graag al mijn zelfbouwsels willen houden maar dat is financieel en ruimte technisch er nooit van gekomen. Aan de andere kant zou ik dan wel heel veel UCD monoblokjes hebben…
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex: kwaliteit / ervaringen?

Bericht door Pjotr »

Hoezo heel veel UcD blokjes? Na eentje weet je toch wel dat het niks is :lol:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Hypex: kwaliteit / ervaringen?

Bericht door Leeuwarden »

Ik moest even wat variaties proberen. Heb nu nog een Ncore staan. Overweeg om die ook weg te doen..
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex: kwaliteit / ervaringen?

Bericht door Pjotr »

Wat moet je daar ook mee als je Holtons hebt? :| Zeg eens eerlijk, hoe vind je die NCore ivgl. met de Holtons?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Hypex: kwaliteit / ervaringen?

Bericht door Leeuwarden »

Holton’s zijn in mijn optiek veel muzikaler. Ncores zijn wat dat betreft veel kaler, analytischer in hun weergave.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex: kwaliteit / ervaringen?

Bericht door Pjotr »

Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen. Zelfde ervaring hier met de UcD HG en de CA-amp. Al vind ik "Analytisch" eigenlijk zo'n softie term, alsof analytisch per definitie fout is. Dat mag best als je met analytisch bedoelt dat hij alle echte detail in de muziek laat horen.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Hypex: kwaliteit / ervaringen?

Bericht door Leeuwarden »

Analytisch is voor mij dat de details teveel worden geaccentueerd zonder muzikaal te zijn. Er zijn veel mensen die daar van houden. Ook ik heb dat erg mooi gevonden. Mijn smaak gaat steeds meer op de muzikalere kant van het spectrum hangen. Het mag allemaal wel wat ‘ronder’ klinken zonder de ‘waarheid’ te verliezen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex: kwaliteit / ervaringen?

Bericht door Pjotr »

Een versterker die op eigen houtje "accentueert" vervormt gewoon! Dat zijn dan accenten die niet in de muziek zelf zitten.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Hypex: kwaliteit / ervaringen?

Bericht door OWC »

Ik volg het niet helemaal wanneer iemand zegt dat iets wat extra's moet/mag hebben, maar dat het de waarheid niet mag verliezen.
Dat klinkt nogal als een contradictie?
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Hypex: kwaliteit / ervaringen?

Bericht door wouter »

rpnfan schreef:
De software-gebruik is niet het meest logisch en ik had ruis op een tweeter met een FA122-module (nu vervangen door een FA123-module met minder ruis).

Voor de rest werkt het wel en ben ik meer of minder tevreden, maar was er een betaalbaar alternatief had ik niet nog een keer Hypex gekocht.
Hier een een FA122 met ruis, de andere is stil. Hij verliest ook steeds de connectie. Moet deze nog opsturen, want die andere is gewoon goed. Het speelt wel heel mooi, compact en compleet. Maar Hypex en probleemloos zou ik nooit in 1 zin willen gebruiken. Oeps, zojuist gedaan :mrgreen:
rpnfan
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 28 mar 2021, 21:36

Re: Hypex: kwaliteit / ervaringen?

Bericht door rpnfan »

Hoi Wouter,
dat is interessant. Mijn handelaar zij dat ze nooooit problemen met een Hypex module met ruis hebben, maar omdat ik op heel korte afstand luister is dit een gevoelig punt voor een versterker voor mij. Maar als je ook één module met ruis hebt, ben ik niet zo verbaasd. Ik vermoed dat je met een FA123 minder ruis voor de tweeter hebt, omdat daar het vermogen lager is!?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Hypex: kwaliteit / ervaringen?

Bericht door Leeuwarden »

Pjotr schreef:
Een versterker die op eigen houtje "accentueert" vervormt gewoon! Dat zijn dan accenten die niet in de muziek zelf zitten.

Ik denk dat je begrijpt wat ik bedoel. Alles binnen grenzen. Ik heb ooit Thel eindtrappen gehad, daarna een Aleph 5. Dat was een verademing voor me, Thel versterkers zijn via omweg bij Ed Asterduc terecht gekomen en die is er heel blij mee… Smaak..
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Hypex: kwaliteit / ervaringen?

Bericht door Leeuwarden »

rpnfan schreef:
Hoi Wouter,
dat is interessant. Mijn handelaar zij dat ze nooooit problemen met een Hypex module met ruis hebben, maar omdat ik op heel korte afstand luister is dit een gevoelig punt voor een versterker voor mij. Maar als je ook één module met ruis hebt, ben ik niet zo verbaasd. Ik vermoed dat je met een FA123 minder ruis voor de tweeter hebt, omdat daar het vermogen lager is!?

Een Hypex ruist niet. Dan is er iets niet goed…
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Hypex: kwaliteit / ervaringen?

Bericht door OWC »

Leeuwarden schreef:
Een Hypex ruist niet. Dan is er iets niet goed…
Dat hangt er vanaf hoeveel compressie drivers je erop aansluit :mrgreen: 8) :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Actieve Luidsprekerelektronica”