Walt schreef:Ik vind het er vrij netjes uitzien, even afgezien van de voet, wat bedoel je precies?
DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Moderator: Beheerdersteam
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Ze zijn 10cm te kort aan de onderkant, en ook niet stijf genoeg naar mijn zin, ook wil ik iets verzinnen wat de trillingen van de woofers wegneemt van de tweeter met wellicht de mid erbij.
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Foto's zijn bij mijn broer thuis genomen en die heeft mijn oude Thiels staan.
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Tweeter en mid op voldoende hoogte is wel aan te raden ja.
Bij het prototype F-baffle heeft Jeroen de 2x10 inch op aparte baffle gezet, en de midhoog unit, met sier baffle voor de laagunits daarvoor, dus volledig ontkoppeld, zoiets zou jij ook kunnen doen.
Groetjes Walter
Bij het prototype F-baffle heeft Jeroen de 2x10 inch op aparte baffle gezet, en de midhoog unit, met sier baffle voor de laagunits daarvoor, dus volledig ontkoppeld, zoiets zou jij ook kunnen doen.
Groetjes Walter
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Dat zou mijn inziens dit model dan om zeep helpen, en het ziet er juist zo leuk/mooi uit
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Kan er van de voorkant precies zo uitzien lijkt me.
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Hier de F-baffle (plaatje van daudio facebook pagina)
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Leuk voor onder de kerstboom, of er naast... 
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Het is wel de bedoeling dat ik binnen het filter ontwerp van Jeroen blijf.
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Btw, het klonk al erg goed bij mijn broer thuis (het laag moest wel ff loskomen), uiteraard niet zo goed als bij Jeroen maar dat zit hem dan ook in die mooie geoptimaliseerde ruimte die in mijn situatie niet haalbaar is.
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Is hier ook een bouw verslag van?
Zweitse schreef:Hier een foto van de mijne.holco schreef:Inderdaad weinig foto's te vinden van de C1 kit projecten
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Ja, maar daar staan niet veel foto's in.holco schreef:Is hier ook een bouw verslag van?
Zweitse schreef:Hier een foto van de mijne.holco schreef:Inderdaad weinig foto's te vinden van de C1 kit projecten
viewtopic.php?f=3&t=26570&p=1886515#p1886515
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Heb ik het goed dat je er een soort speaker front voor hebt gemaakt, loopt het doek dan wel vrij van de units? ik haal dat namelijk niet uit jouw topic
Zweitse schreef:Ja, maar daar staan niet veel foto's in.holco schreef:Is hier ook een bouw verslag van?
Zweitse schreef:Hier een foto van de mijne.
viewtopic.php?f=3&t=26570&p=1886515#p1886515
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Klopt, er zitten frontjes voor. Ik zal even kijken of ik ergens een foto kan vinden waar het wat beter te zien is. De originele C1 heeft dit ook.
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Bij mijn weten heeft de C1 geen fronten, S2 en de M2 wel.
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Dit is een foto van Daudio zelf. Het front valt als het ware tussen de RVS strips. Bij mij is het gewoon een plaat MDF van 6mm bespannen met doek.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
ja, metaalkleurige schroefjes voor de woofer, daar zet je wel snel een doek voor als rechtgeaard ZBA-er 
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Ja, dit is de af fabriek uitvoering waar de baffle niet de afwerking heeft met 4mm kunststof bekleding op de voorkant en bovenkant van de baffle, maar in plaats daarvan een doekframe ervoor geplaatst. Voor de mensen die liever niet naar grote woofers kijken.Zweitse schreef:Dit is een foto van Daudio zelf. Het front valt als het ware tussen de RVS strips. Bij mij is het gewoon een plaat MDF van 6mm bespannen met doek.
En die metaalkleurige schroefjes was denk ik omdat de voorraad zwart even op was bij Hans
Overigens, gaat dat goed met slechts 6mm? Is dat niet erg kwetsbaar? Standaard worden doekframes toch wat dikker gemaakt met 9 of nog vaker 12mm.
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Ok, maar deze zie ik niet op jullie site staan Jeroen, en begrijp ik het dan goed dat in deze uitvoering de units een stuk dieper liggen waardoor er dan ook misschien een filter aanpassing nodig is?
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Thuis de speakers aangesloten en de Rythmik-F18 sub op gehoor ingesteld, zit nu echt met een big smile te luisteren
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Nee filter aanpassing is niet nodig scheelt maar 8mm voor de woofers krijgen ze een fractie meer rendement kan geen kwaad.holco schreef:Ok, maar deze zie ik niet op jullie site staan Jeroen, en begrijp ik het dan goed dat in deze uitvoering de units een stuk dieper liggen waardoor er dan ook misschien een filter aanpassing nodig is?
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Ga je het filter weer freaken? In de duurste Daudio zitten Mundorf SGO condensators!
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Ja, met 6mm MDF moet je inderdaad wel voorzichtig zijn.jeroen_d schreef:Overigens, gaat dat goed met slechts 6mm? Is dat niet erg kwetsbaar? Standaard worden doekframes toch wat dikker gemaakt met 9 of nog vaker 12mm.Zweitse schreef:Dit is een foto van Daudio zelf. Het front valt als het ware tussen de RVS strips. Bij mij is het gewoon een plaat MDF van 6mm bespannen met doek.
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Dat sluit ik iig niet uit, maar daar is het nog veels te vroeg voor
Walt schreef:Ga je het filter weer freaken? In de duurste Daudio zitten Mundorf SGO condensators!
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Leuk om dat achter de hand te houden als laatste finishing touch.
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Ik zie dat Dirk de maten van de gaten groter heeft gemaakt dan in het origineel. Is waarschijnlijk geen probleem, aangezien de baffle voor midhoog niet breder is, zal dus ook prima klinken. Visueel vind ik het net wat minder trouwens.
