Helaas, het komt wel negatief over. Natuurlijk schrijf jij wel dat je het helemaal geen verkeerde units vindt, maar je verhaal zegt wat anders. En daarop reageer ik. Ik herken me totaal niet in wat jij schrijft over de markt (lees huishoudens waar luidsprekers in de woonkamer staan).One World Concepts schreef:Negatief?
Ik lees het niet als negatief.
Eerder gewoon kritisch.
Als ik alleen iemand zou moeten adviseren zou het niet een full-range 2-weg zijn.
Je loopt dan namelijk per definitie vast in het laag.
(...)
Wanneer iets persé ultra compact en smal moet, is het natuurlijk wel een uitkomst. .
Een 8C is lomp groot, als monitor voor mij hetzelfde als een Ford F350. Een slagje kleiner is toch niet "persé ultra compact". De 8C is totaal geen compacte speaker. Die zet je met goed fatsoen niet meer op een stand, die trouwens ook niet ontworpen zijn voor bij die monitoren. Een 8" monitor werkt voor mij alleen oldschool, zoals Audio Note doet - of Tony met de Plutone of Twenty Five doet.
De 8C is ultiem vorm volgt functie, en (dus) een werkpaard.
Ik mag hopen dat mensen niet om advies vragen en je dan zegt dan een 2-weg niet werkt, want subjes zijn juist de dingen waar het bijna altijd mee mis gaat bij leken.
Mijn schoonouders hebben een paartje Monitor Audio RX1 en mocht ik om wat voor reden dan ook nooit iets anders in huis kunnen hebben dan die, dan kan ik nog steeds heerlijk muziek luisteren. In die prijsklasse zitten tegenwoordig ook heel sterke modellen van Q-acoustics en Elac.
Losse sub, 3 speakers... budget wat verdwijnt in dingen die allemaal nog kunnen eindigen in een misafstemming.
Af en toe een reality check is gezond, high end ambities aanpraten is echt iets wat ik heb moeten afleren.
Los daarvan deel ik je opmerkingen, het kan heus wel beter.
Dus, als jij dit kunt regelen gaat dat lukken (plannetje voor):
http://www.loudspeakerdatabase.com/TangBand/W3-2088S0F
Deze in productie houden