Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Moderator: Beheerdersteam
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Ja 2 mtr breed ongeveer en 2,5 mtr hoog en 80 cm dieppeterl schreef:Wow, wat een ding zeg enorm.
En daar moest de schoorsteen er nog op
Hij is een paar jaar later aan een religeuze minderheid verkocht
In de omgeving Den Haag ,
Ik heb het al eens eerder gezegd , ik kan wel een boek vol schrijven !
Alleen iemand nodig die punten kommas en Het leesbaar maakt
Was altijd snel te enthousiast voor iets nieuws en werd dan een obsessie zonder kennis er aan begonnen tig keer op mn bek gegaan
Honderden euro,s aan onderdelen opgestookt ,
Alle boekjes tijdschriften mensen opzoeken die wel wisten waar ze mee bezig waren
Vaak ook die mensen geënthousiasmeerd en er ook in mee gingen
Stomme fouten maar zat gemaakt,
Maar altijd weer opgestaan, Dat gaat nu trager
Nu hier nog steeds
Moet alleen minder ouwehoeren
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Nou, dit is niet een China verhaal, maar een verhaal van de bekende Farnell.
Ook zij kampen natuurlijk met deze nieuwe import regelingen.
Gevolg; super veel werk bij douane en de hele administratieve rompslomp eromheen.
Van een paar bordjes had mijn collega de Ctjes vergeten (of dat was raar gegaan in de bestelling?)
Die hadden eigenlijk gisteren moeten komen, maar helaas.
Ik bellen, eerst met UPS, moest bij Farnell zijn.
Bij Farnell: ja, kan ergens tussen een paar dagen en een week duren.
Zucht. Dan maar bij RS, voorraad EU.
Zoveel werk, om letterlijk een handje vol 0603 Ctjes...
Maar voor de mensen die hier vaker (moeten) bestellen, houd het in het achterhoofd.
Farnell wordt wel minder aantrekkelijk op deze manier.
Ze vroegen al ineens 5 euro verzendkosten voor elke order.
Nu ze ook niet de volgende dag kunnen leveren valt het voordeel tov een TME oid wel beetje weg.
Ze zijn ook niet goedkoop.
Ook zij kampen natuurlijk met deze nieuwe import regelingen.
Gevolg; super veel werk bij douane en de hele administratieve rompslomp eromheen.
Van een paar bordjes had mijn collega de Ctjes vergeten (of dat was raar gegaan in de bestelling?)
Die hadden eigenlijk gisteren moeten komen, maar helaas.
Ik bellen, eerst met UPS, moest bij Farnell zijn.
Bij Farnell: ja, kan ergens tussen een paar dagen en een week duren.
Zucht. Dan maar bij RS, voorraad EU.
Zoveel werk, om letterlijk een handje vol 0603 Ctjes...
Maar voor de mensen die hier vaker (moeten) bestellen, houd het in het achterhoofd.
Farnell wordt wel minder aantrekkelijk op deze manier.
Ze vroegen al ineens 5 euro verzendkosten voor elke order.
Nu ze ook niet de volgende dag kunnen leveren valt het voordeel tov een TME oid wel beetje weg.
Ze zijn ook niet goedkoop.
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Klopt. Collega is nu ontslagen of moet droog brood met spinnen eten?
Maak regelmatig levertijden mee van ruim een week. En dat is niet omdat Farnell het niet snel inpakt maar omdat het een week blijft liggen bij UPS in de UK. Uit België gaat het wel snel maar dat heb je niet in de hand en dan is er met 1 op de 3 bestellingen wat mis, verkeerde geleverd meestal. Maar RS kan er tegenwoordig ook wel een weekje over doen en hanteert voor het meeste behoorlijke minimale bestelaantallen. Als het totaal boven de 50 euries uitkomt direct naar Mouser, is 30% tot soms 50% goedkoper dan Farnell en tegenwoordig meestal sneller.
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Geen idee...
Maar dat zou ook kunnen. Evenals bij Conrad. Daar heb ik laatst besteld en het was er binnen 2 dagen! Alleen probeer maar eens wat te vinden op de site van Conrad, Is een regelrecht drama.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Droog brood MET spinnen, klinkt als een luxe.
Is al meer dan enkel droog brood.
Technisch gezien is hij "de baas", (ik doe een opdracht voor hem), dus dat ontslaan wordt een beetje lastig.
Goed om te weten over RS, ja hij had gelijk 500 Ctjes besteld, dus als iemand nog iets nodig heeft
Ik denk dat het dan toch maar weer meer TME wordt de volgende keer, die stonden laatst binnen 2 dagen al voor de deur.
Is al meer dan enkel droog brood.
Technisch gezien is hij "de baas", (ik doe een opdracht voor hem), dus dat ontslaan wordt een beetje lastig.
Goed om te weten over RS, ja hij had gelijk 500 Ctjes besteld, dus als iemand nog iets nodig heeft
Ik denk dat het dan toch maar weer meer TME wordt de volgende keer, die stonden laatst binnen 2 dagen al voor de deur.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Reichelt of Conrad, beiden veeeeeeel te duur voor business-to-business.peterl schreef:Waarom dan niet bij Reichelt bestellen?
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Dat ben ik niet helemaal met je eens, hangt ook van de onderdelen af. Trouwens bestellen bij Reichelt duurt meestal ook wel min. een week soms 2 weken maar overzichtelijk bestellen met alle data sheets er bij. Wel incl. btw.OWC schreef:Reichelt of Conrad, beiden veeeeeeel te duur voor business-to-business.peterl schreef:Waarom dan niet bij Reichelt bestellen?
Voor B to B met recht van btw aftrek zal het misschien gunstiger zijn.(heb ik geen last van of voordeel bij).
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Onzin, btw is met Conrad is ook gewoon te verrekenen. Op de site kun je nb kiezen voor prijzen incl of excl btw. Bovendien is Conrad in veel gevallen ook een stuk goedkoper dan Farnell/RS voor hetzelfde, Block trafo's b.v. Bovendien leveren ze tegenwoordig best rap. Denk dat nu ze in de leemte van de Britten springen.... 
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Trafo's ?
Die heb ik op professioneel gebied al in geen jaren meer aangeraakt, laat staan besteld.
Voor (SMD) elektronica onderdelen is Conrad ed, allemaal minstens 2-3 tot soms 10 keer zo duur.
Als ze de onderdelen überhaupt hebben.
Plus ze hebben geen nette tabellen zoals Digikey, Mouser, TME ed hebben, dus dat zoekt totaal niet.
(tegenwoordig al een pietsie beter dan wat het was).
Die heb ik op professioneel gebied al in geen jaren meer aangeraakt, laat staan besteld.
Voor (SMD) elektronica onderdelen is Conrad ed, allemaal minstens 2-3 tot soms 10 keer zo duur.
Als ze de onderdelen überhaupt hebben.
Plus ze hebben geen nette tabellen zoals Digikey, Mouser, TME ed hebben, dus dat zoekt totaal niet.
(tegenwoordig al een pietsie beter dan wat het was).
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Geeft niet. Hebben wel meer mensen....OWC schreef:Trafo's ?
Die heb ik op professioneel gebied al in geen jaren meer aangeraakt, laat staan besteld.
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
@OWC: Conrad
Nee die hebben een ideale zoekmachine
Je vind niks
Nee die hebben een ideale zoekmachine
Je vind niks
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Klopt. Wel als je een typenummer weet. Maar het is i.d.d. verder naadje.
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Ja Als je een type nr hebt is toch niet echt meer zoeken
Voor modelbouw poog ik nog weleens wat te vinden
Maar het is echt opgezet voor de Duitse markt
Dan hebben ze ook nog meer keus
Maar nederlands engels georiënteerd Zoek je tot je verdrietig he5 opgeeft
Voor modelbouw poog ik nog weleens wat te vinden
Maar het is echt opgezet voor de Duitse markt
Dan hebben ze ook nog meer keus
Maar nederlands engels georiënteerd Zoek je tot je verdrietig he5 opgeeft
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Hoewel ze op hun site plechtig aangeven dat alle vertraging opgelost zou zijn, alweer 2 dagen ipv de bestelde spullen deze mailtjes:OWC schreef:Nou, dit is niet een China verhaal, maar een verhaal van de bekende Farnell.
Ook zij kampen natuurlijk met deze nieuwe import regelingen.
Gevolg; super veel werk bij douane en de hele administratieve rompslomp eromheen.
Van een paar bordjes had mijn collega de Ctjes vergeten (of dat was raar gegaan in de bestelling?)
Die hadden eigenlijk gisteren moeten komen, maar helaas.
Ik bellen, eerst met UPS, moest bij Farnell zijn.
Bij Farnell: ja, kan ergens tussen een paar dagen en een week duren.
Zucht. Dan maar bij RS, voorraad EU.
Zoveel werk, om letterlijk een handje vol 0603 Ctjes...
Maar voor de mensen die hier vaker (moeten) bestellen, houd het in het achterhoofd.
Farnell wordt wel minder aantrekkelijk op deze manier.
Ze vroegen al ineens 5 euro verzendkosten voor elke order.
Nu ze ook niet de volgende dag kunnen leveren valt het voordeel tov een TME oid wel beetje weg.
Ze zijn ook niet goedkoop.
Dear customer
We regret to inform you that there has been a delay, which has affected your order detailed above.
Unfortunately your order did not leave us last night. We are working on getting your order to you as soon as possible
Please accept our sincere apologies for the delay and any inconvenience this may have caused.
If we can be of any further help in this matter, please either respond to this email or call our dedicated Customer Support team on 03447 11 11 13.
Many thanks and kind regards
The Farnell support team
Support@farnell.com
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Ik wijs zelf geen vingers naar Farnell.
Zij kunnen er ook weinig aan doen dat een land kiest voor een Brexit en de EU ineens bedenkt voor import heffingen rompslomp te kiezen.
Valt compleet buiten hun macht.
Ik vind het vooral lullig voor ze, gaat ze denk ik best wel wat klanten kosten.
Zij kunnen er ook weinig aan doen dat een land kiest voor een Brexit en de EU ineens bedenkt voor import heffingen rompslomp te kiezen.
Valt compleet buiten hun macht.
Ik vind het vooral lullig voor ze, gaat ze denk ik best wel wat klanten kosten.
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Jawel, maar om mij dan iedere dag zo'n mailtje te sturen per order is ook wel wat zielig. Of meer klunzig IT-werk.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
ik merk overigens wel dat import nu veel langer duurt. Zelfs met FedEx, die moet nu soms een week wachten voor iets vrijgegeven wordt. is je zending in 2 dagen van Hong Kong naar Ridderkerk gekomen, ligt het daar rustig een week te wachten. Voor 1 juli kreeg ik de inklarings papieren (met voorlopige rekening) al zodra de zending in HK was opgehaald door ze en ging het zonder stilstaan door, nu starten ze pas nadat het is vrijgegeven door de douane
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Ja, is met PCB's hetzelfde. Vanaf opsturen van de Gerbers/opdracht, en je laat het opsturen als Europakket met btw en duties reeds betaald, dan ligt het in 5 dagen in Duitsland: 3 dagen productie en 2 dagen shipping. Vervolgen nog eens 10 - 12 dagen voordat het afgeleverd wordt.... Mahjah scheelt wel 30 -32 euries aan extra DHL kosten (meerprijs DHL-Express + handling)...
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
FedEx is dan "vanwege covid" ook nog eens gestopt met "economy", oftewel het waren al hogere tarieven en nu ook nog slechtere service
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
- klachten en telefoontjes van veel klanten waar hun bestellingen blijvenPjotr schreef:Jawel, maar om mij dan iedere dag zo'n mailtje te sturen per order is ook wel wat zielig. Of meer klunzig IT-werk.
- meeting, wat te doen met dit probleem
- manager, half luisterend op z'n telefoon bezig; stuur ze maar een mailtje
- IT meneer; zucht....
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Zal waarschijnlijk automatisch gegenereerd worden, is veel makkelijker dan weer die manager vertellen dat het misgaat.Pjotr schreef:Jawel, maar om mij dan iedere dag zo'n mailtje te sturen per order is ook wel wat zielig. Of meer klunzig IT-werk.
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Ik sta er versteld van hoe snel Alie tegenwoordig kan leveren.
De laatste 3 bestellingen zijn allemaal binnen 2wk geleverd.
De 4e heeft een week langer geduurd om dat er nog vragen waren van de leverancier.
Bijzonder dat dan de nieuwe regeling mat name in het voordeel van Alie is en ten koste gaat van de reguliere groothandels.
Ik ga binnenkort weer eens wat bij Mouser bestellen, ik ben benieuwd hoe dat gaat.
De laatste 3 bestellingen zijn allemaal binnen 2wk geleverd.
De 4e heeft een week langer geduurd om dat er nog vragen waren van de leverancier.
Bijzonder dat dan de nieuwe regeling mat name in het voordeel van Alie is en ten koste gaat van de reguliere groothandels.
Ik ga binnenkort weer eens wat bij Mouser bestellen, ik ben benieuwd hoe dat gaat.
