KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern
Moderator: Beheerdersteam
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern
Hadden ze het pakje met de elco's bij je buurman bezorgd?
Dit lijkt niet op transport schade maar meer op sabotage.
Paul.
Dit lijkt niet op transport schade maar meer op sabotage.
Paul.
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern
Nee hoor paul zo erg is het Niet
De leverancier heeft zelf gezegd dat is mijn stomme schuld
Ze lagen zo klem in de doos precies pas
Maar een zwaar stapeltje dozen erop Dan deukt die kartonnen doos in en prikken de pootjes erin of buigen om
Bij een aantal de meeste waren de pootjes omgebogen en geen narigheid
Eerst dacht hij dat de soldeer pennen alleen door het plastic geprikt was
Maar ik vertrouwde het niet Paul en maakte de afweging
Weg leggen er later nog eens naar kijken
Ik heb er 350 volt op gehad voor een uurtje denk ik en ze werkten uitstekend
Maar het zat me niet lekker de afweging is weg leggen of gebruiken
Dat laatste nee ik voelde daar me niet goed bij
De enigste zekerheid om uit te vinden of ze door het aluminium geprikt waren of alleen door het plastic
Dan moest ik die bovenste laag plastic er af snijden en Tja
Kliko
De leverancier heeft zelf gezegd dat is mijn stomme schuld
Ze lagen zo klem in de doos precies pas
Maar een zwaar stapeltje dozen erop Dan deukt die kartonnen doos in en prikken de pootjes erin of buigen om
Bij een aantal de meeste waren de pootjes omgebogen en geen narigheid
Eerst dacht hij dat de soldeer pennen alleen door het plastic geprikt was
Maar ik vertrouwde het niet Paul en maakte de afweging
Weg leggen er later nog eens naar kijken
Ik heb er 350 volt op gehad voor een uurtje denk ik en ze werkten uitstekend
Maar het zat me niet lekker de afweging is weg leggen of gebruiken
Dat laatste nee ik voelde daar me niet goed bij
De enigste zekerheid om uit te vinden of ze door het aluminium geprikt waren of alleen door het plastic
Dan moest ik die bovenste laag plastic er af snijden en Tja
Kliko
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern, naar KT170 SE final.
Zo ik heb mijn m3 en m4 schroeven en moeren binnen, kan ik de eerste 10 jaar mee verder, dat gamma gedoe met 20 schroefjes voor 3 euro was belachelijk. hier betaal je hetzelfde voor 200 schroefjes of 500 schroefjes.
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern, naar KT170 SE final.
Welke website of is het de plaatselijke bouten en moeren boer?
De gamma of praxis vragen belachelijke prijzen.
De gamma of praxis vragen belachelijke prijzen.
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern, naar KT170 SE final.
Bij deze winkel, http://www.techwinkel.nl
Denk er wel aan dat er btw en verzendkosten overheen komen, maar de doosjes zijn in verhouding goedkoop.
Denk er wel aan dat er btw en verzendkosten overheen komen, maar de doosjes zijn in verhouding goedkoop.
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern, naar KT170 SE final.
Kogellagers gebruiken we hier niet veel maar in Zeeuwsvlaanderen zit een toko die van Gestopte Zaken enzo voorraad over neemt en uit ideologische reden Dat is de Lager boer
Daar koop je voor een paar € een lager van SKF of een ander bekend merk voor nog geen kwart van de prijs en kleine lagers voor nog minder dan dat
Daar koop je voor een paar € een lager van SKF of een ander bekend merk voor nog geen kwart van de prijs en kleine lagers voor nog minder dan dat
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern, naar KT170 SE final.
Mijn favo leverancier voor alle soorten en maten boutjes moertjes e.d. https://www.rvspaleis.nl/
Groet, Bob
Groet, Bob
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern, naar KT170 SE final.
Maar daar bestel je allemaal RVS materiaal Bob, en dat wordt wel heel duur in de versterker, en niet nodig.
Heb ik voor de boot in het verleden wel besteld.
Heb ik voor de boot in het verleden wel besteld.
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern, naar KT170 SE final.
Er zit nog geen 100 gram schroeven in een versterker Peter
Dat valt best mee ik bestel alle boutjes in verwegistan alleen de moertjes bij King en ringetjes
Zakje van 50 moertjes 2.40
https://www.microschroeven.nl/nl/moeren ... 2-20000055
Meer heb je niet nodig
M3 boutjes inbus 10 mm RVS 50 stuks 1.65 € gratis verzenden bij Alie
En zo heb heb ik ook m3 x 6 mm en 12mm 15 mm 20mm
Dat valt best mee ik bestel alle boutjes in verwegistan alleen de moertjes bij King en ringetjes
Zakje van 50 moertjes 2.40
https://www.microschroeven.nl/nl/moeren ... 2-20000055
Meer heb je niet nodig
M3 boutjes inbus 10 mm RVS 50 stuks 1.65 € gratis verzenden bij Alie
En zo heb heb ik ook m3 x 6 mm en 12mm 15 mm 20mm
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern, naar KT170 SE final.
Dat gratis verzenden is 1, maar nu de invoerrechten en btwOpaBert schreef:Er zit nog geen 100 gram schroeven in een versterker Peter
Dat valt best mee ik bestel alle boutjes in verwegistan alleen de moertjes bij King en ringetjes
Zakje van 50 moertjes 2.40
https://www.microschroeven.nl/nl/moeren ... 2-20000055
Meer heb je niet nodig
M3 boutjes inbus 10 mm RVS 50 stuks 1.65 € gratis verzenden bij Alie
En zo heb heb ik ook m3 x 6 mm en 12mm 15 mm 20mm
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern, naar KT170 SE final.
@peterl: Je mag gerust lachen
Maar als je bij Alie koopt is de btw verrekend , ik was er ook ff niet echt zeker van
Maar heb nu al weer zoveel dingetjes binnen ook een 8MP beveiligings camera van 37€ en geen brief erbij voor afdracht
De kosten zitten meer in de exotische onderdelen Rolletje Teflondraad is daar nog het goedkoopste
En OMC Buisvoeten dat telt nauurlijk op maar je koop al een leuk paartje UGT,s voor een set KT170
Maar als je bij Alie koopt is de btw verrekend , ik was er ook ff niet echt zeker van
Maar heb nu al weer zoveel dingetjes binnen ook een 8MP beveiligings camera van 37€ en geen brief erbij voor afdracht
De kosten zitten meer in de exotische onderdelen Rolletje Teflondraad is daar nog het goedkoopste
En OMC Buisvoeten dat telt nauurlijk op maar je koop al een leuk paartje UGT,s voor een set KT170
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern, naar KT170 SE final.
Geen Chinese meuk voor de belangrijke onderdelen Bert, dan liever veel geld uitgeven.
En de kt170 is daar niet goedkoper dan hier, zelfs 2x zo duur zie ik nu.
En de kt170 is daar niet goedkoper dan hier, zelfs 2x zo duur zie ik nu.
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern, naar KT170 SE final.
@peterl: Ik weet zeker dat jij meer chinese meuk daar in huis hebt dan je beseft
Laat ik het daar maar bij laten
Laat ik het daar maar bij laten
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern, naar KT170 SE final.
Nog even een update over de spanningen van de versterker en de temp van de elco.
De brom is nadat ik de weerstand verplaatst had verdwenen en ook niet meer teruggekomen(tot nu toe)
De elco wordt nog steeds veel warmer dan de andere voedings elco's die rond 40 a 50gr zitten (zelfde type en uitvoering, ook al vervangen).
Ik blijf ik het vreemd vinden dat de 2 zener diodes zoveel meer spanning doorlaten(heb die al eens vervangen).
De brom is nadat ik de weerstand verplaatst had verdwenen en ook niet meer teruggekomen(tot nu toe)
De elco wordt nog steeds veel warmer dan de andere voedings elco's die rond 40 a 50gr zitten (zelfde type en uitvoering, ook al vervangen).
Ik blijf ik het vreemd vinden dat de 2 zener diodes zoveel meer spanning doorlaten(heb die al eens vervangen).
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern, naar KT170 SE final.
Even een blonde vraag.
Heb je de zener juist gemonteerd qua richting?
Heb je de zener juist gemonteerd qua richting?
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern, naar KT170 SE final.
Dan zullen ze niet werken omgedraaid en staat er ca 1-2 volt over
Bij die zeners is het zo dat de spanning erover afh is van de stroom erdoor
Dus loopt er veel stroom stijgt de zener spanning je kan die 18 K vergroten naar 22k of 27K er loopt 16 mA Ik vind dat best veel
Wat op die zener spanning werkt trekt normaliter ook stroom uit die 18K waardoor de zener stroom wat lager wordt
Maar dat staat niet in het schema
Bij die zeners is het zo dat de spanning erover afh is van de stroom erdoor
Dus loopt er veel stroom stijgt de zener spanning je kan die 18 K vergroten naar 22k of 27K er loopt 16 mA Ik vind dat best veel
Wat op die zener spanning werkt trekt normaliter ook stroom uit die 18K waardoor de zener stroom wat lager wordt
Maar dat staat niet in het schema
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern, naar KT170 SE final.
Die klopt zeker, aantal keren nagekeken.Kappa7 schreef:Even een blonde vraag.
Heb je de zener juist gemonteerd qua richting?
Daar hebben we met Anne ook al eens over gesproken, ik weet niet heeft het zin om die 18K te verhogen, wordt daar de spanning rond die zeners een stuk beter van?OpaBert schreef:Dan zullen ze niet werken omgedraaid en staat er ca 1-2 volt over
Bij die zeners is het zo dat de spanning erover afh is van de stroom erdoor
Dus loopt er veel stroom stijgt de zener spanning je kan die 18 K vergroten naar 22k of 27K er loopt 16 mA Ik vind dat best veel
Wat op die zener spanning werkt trekt normaliter ook stroom uit die 18K waardoor de zener stroom wat lager wordt
Maar dat staat niet in het schema
Anders zou ik dat natuurlijk kunnen proberen.
Wat bedoel je wat er mist op het schema Bert?
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern, naar KT170 SE final.
Ja als de stroom minder wordt daalt de spanning over de zenerspeterl schreef:Daar hebben we met Anne ook al eens over gesproken, ik weet niet heeft het zin om die 18K te verhogen, wordt daar de spanning rond die zeners een stuk beter van?
Als Anne je daar ook geadviseerd hebt ? Dan zou ik dat maar doen Peter
Ik mis Wat er gevoed word op dat zener punt
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern, naar KT170 SE final.
De brom is toch weer terug nadat ik de stroom door de buis teruggedraaid heb van 135 naar 120mA, of dat de reden is weet ik nog niet maar ga naar de middag meten.
Dat had Anne niet geadviseerd maar zal kijken of ik meer kan meten.
Dat had Anne niet geadviseerd maar zal kijken of ik meer kan meten.
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern, naar KT170 SE final.
@peterl: Er loopt daar ongeveer 16 mA op het knooppunt er gaat een deel naar de zeners en een deel naar wat er achter hangt
Het is erg vreemd als je de stroom laat zakken de brom heviger wordt Peter Daar snap ik ook niet voldoende
van hoe het ( niet) werkt
Ergens in de schakeling gaat als er meer spanning is er een grotere amplitude ontstaan op het rooster
Meestal is het andersom meer stroom meer brom
Dus die stroom loopt op als de spanning groter wordt
Komen we weer bij die zeners uit
Het is erg vreemd als je de stroom laat zakken de brom heviger wordt Peter Daar snap ik ook niet voldoende
Ergens in de schakeling gaat als er meer spanning is er een grotere amplitude ontstaan op het rooster
Meestal is het andersom meer stroom meer brom
Dus die stroom loopt op als de spanning groter wordt
Komen we weer bij die zeners uit
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern, naar KT170 SE final.
Ik heb er een 22K 10W in geplaatst en daarmee is de spanning wat naar beneden gegaan van 341v naar 334V, eens kijken wat dat uiteindelijk doet.
het lijkt of de elco minder warm wordt, maar afwachten. Jij had het ook nog evt. over 27K Bert?
het lijkt of de elco minder warm wordt, maar afwachten. Jij had het ook nog evt. over 27K Bert?
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern, naar KT170 SE final.
Ja je wilt daar 300 volt en als de zeners 300 volt zijn
Dan loopt er eigenlijk te veel stroom door om volgens specificatie te werken
Staat er geen spanning stroom curve in de datasheet Peter ?
Welke zitten erin ? Dan kijk ik ook mee
Dan loopt er eigenlijk te veel stroom door om volgens specificatie te werken
Staat er geen spanning stroom curve in de datasheet Peter ?
Welke zitten erin ? Dan kijk ik ook mee
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern, naar KT170 SE final.
Ik kan het niet precies vertellen want kan het slecht zien, maar de laatste keren heb ik de 1N5388 5W 200V en de 1N5337 of 38 100V gebruikt de 3W of 5W versie.
Dit is de PDF ervan.
Dit is de PDF ervan.
- Bijlagen
-
- 1N53_ON.pdf
- (156.18 KiB) 35 keer gedownload
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern, naar KT170 SE final.
@peterl: Bedankt Peet ga kijken 
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern, naar KT170 SE final.
Hier staat wat ik schreef over die Temperatuur en Zenerspanning
Mijn engels is slecht en wat er over staat om het uit te kunnen rekenen moeten specialisten voor komen ben ik bang
Maar je hebt 400 volt en je wilt 300 volt Dan moet je 100 volt x de zener stroom nemen
10 mA x 100 Volt = 1 Watt
Dan raak ik volledig het spoor bijster hoe je dat uit moet rekenen
Maar er is nog iets wat ik mij herinner uit mn les stof Electronica
Een zenerdiode is ruisgenerator met een stabiliserende werking voor gelijkstroom !
Nu dat ik me dit opeens ook weer herinner bedenk ik me dat daar een ruisspanning op staat van een hoge frequentie
en dat daar die elco niet blij mee is
Dus nu kom ik met 2 dingen
1 waarom dat die spanning hoger is dat de waarde die er bij hoort is de dissipatie en omgevingstemperatuur die beïnvloed de zenerspanning
2 De warme Elco zou mogelijk weleens aan die ruis kunnen liggen die een zener opwekt
Misschien is die ruis zo klein dat het helemaal niks geeft
Maar je hebt daar een vraagteken ik zou er eens 100 NF over plaatsen Peter
En kijk of het helpt
Mijn engels is slecht en wat er over staat om het uit te kunnen rekenen moeten specialisten voor komen ben ik bang
Maar je hebt 400 volt en je wilt 300 volt Dan moet je 100 volt x de zener stroom nemen
10 mA x 100 Volt = 1 Watt
Dan raak ik volledig het spoor bijster hoe je dat uit moet rekenen
Maar er is nog iets wat ik mij herinner uit mn les stof Electronica
Een zenerdiode is ruisgenerator met een stabiliserende werking voor gelijkstroom !
Nu dat ik me dit opeens ook weer herinner bedenk ik me dat daar een ruisspanning op staat van een hoge frequentie
en dat daar die elco niet blij mee is
Dus nu kom ik met 2 dingen
1 waarom dat die spanning hoger is dat de waarde die er bij hoort is de dissipatie en omgevingstemperatuur die beïnvloed de zenerspanning
2 De warme Elco zou mogelijk weleens aan die ruis kunnen liggen die een zener opwekt
Misschien is die ruis zo klein dat het helemaal niks geeft
Maar je hebt daar een vraagteken ik zou er eens 100 NF over plaatsen Peter
En kijk of het helpt
