Waarom zou je dat doen met een 10cm speakertje? Voor een BR niet spannend en in geloten gaat ie toch niet zo laag dat je de 12mm gaat halen met zo'n kleintje. Het wordt geen sub maar een mid-laag.wouter schreef:
Met een 4" zou ik eerder kijken naar wat meer Xmax dan 3mm, ook al zijn de T/S parameters van de SDS 4" echt zeer fraai................................
Calimero
Moderator: Beheerdersteam
Re: Calimero
-
wouter
- Ook commercieel actief
Eh, je hebt toch wel eens een boxje gebouwd met 4"? Scheelt uitleg
zonder BR geen body, passief ook geen correctie. Gesloten met Dayton RS125 klonk aardig, maar tenzij je een sub/dat systeem maakt kun je beter gewoon laag goed afstemmen.
Dit jaar heb ik met deze 4" modellen gespeeld, deze bovenste staan nog als hoofdset in de woonkamer:
viewtopic.php?f=3&t=29462
viewtopic.php?f=3&t=29781
viewtopic.php?f=3&t=28088
Ik zou niet weten wat er mis is met een 4" twee weg zonder sub, en ik denk dat Calimero geen uitzondering is.
zonder BR geen body, passief ook geen correctie. Gesloten met Dayton RS125 klonk aardig, maar tenzij je een sub/dat systeem maakt kun je beter gewoon laag goed afstemmen.
Dit jaar heb ik met deze 4" modellen gespeeld, deze bovenste staan nog als hoofdset in de woonkamer:
viewtopic.php?f=3&t=29462
viewtopic.php?f=3&t=29781
viewtopic.php?f=3&t=28088
Ik zou niet weten wat er mis is met een 4" twee weg zonder sub, en ik denk dat Calimero geen uitzondering is.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Weet niet of dit helemaal hier relevant is?
Volgens mij was het idee om iets te bedenken dat voorlopig door anderen na te bouwen was?
Ik moet het nog even afwachten maar van meerdere leveranciers gehoord dat een groot deel van Peerless/Tymphany uit assortiment gaat.
Ze gaan namelijk terug naar minimale hoeveelheden in 1 keer, dan heb je het over minimum 500-1000 stuks, met wachttijden van enkele maanden.
Helaas valt de 830855 hier ook onder.
Misschien dat de webshops owners hier ook iets over kunnen zeggen?
Ik weet namelijk niet of andere webshops ook hierdoor geraakt worden.
Volgens mij was het idee om iets te bedenken dat voorlopig door anderen na te bouwen was?
Ik moet het nog even afwachten maar van meerdere leveranciers gehoord dat een groot deel van Peerless/Tymphany uit assortiment gaat.
Ze gaan namelijk terug naar minimale hoeveelheden in 1 keer, dan heb je het over minimum 500-1000 stuks, met wachttijden van enkele maanden.
Helaas valt de 830855 hier ook onder.
Misschien dat de webshops owners hier ook iets over kunnen zeggen?
Ik weet namelijk niet of andere webshops ook hierdoor geraakt worden.
Dat zou kunnen verklaren waarom de NE drivers hier en daar worden gedumpt… jammer dit. Maar volgens mij niet echt iets nieuws, in de tijd dat Intertechnik in Duitsland zaken deed met Vifa (zeg 35 jaar geleden) moest deze importeur ook flinke hoeveelheden bestellen en rebranden. Zelfbouwend Nederland had geluk dat er een Nederlander door zijn werk bij Magnat redelijk bekend was met de scene en besloot om het Duits/Deense spul ook in Nederland te gaan verkopen.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Of ik ben/was verdwaald bij de website van Intertechnik, maar ik kwam er laatst achter dat die helemaal niets meer doen?
Er staan nu enkel nog filter componenten op.
Het raakt trouwens niet enkel de hobbyisten.
Ik ben veel in contact met startups en MKB en het wordt soms lastig om überhaupt al iets voor een schappelijke prijs te vinden
"Even" 1000 stuks van te voren bestellen kan namelijk best wel een kostenpost zijn.
Als helemaal wanneer er een risico is dat een product niet aanslaat.
Er staan nu enkel nog filter componenten op.
Het raakt trouwens niet enkel de hobbyisten.
Ik ben veel in contact met startups en MKB en het wordt soms lastig om überhaupt al iets voor een schappelijke prijs te vinden
"Even" 1000 stuks van te voren bestellen kan namelijk best wel een kostenpost zijn.
Als helemaal wanneer er een risico is dat een product niet aanslaat.
Dat maakte mij nou weer nieuwsgierig…
[Edit] Leo, is die Gradient CS-100 niet iets?
- OWC
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Heb je daar ook een datasheet van, die lijkt nergens meer te vinden.....markbakk schreef:Dat maakte mij nou weer nieuwsgierig…
Leuk dat ze weer een nieuwe naam hebben bedacht.
Beetje wisselde ervaring met Gradient, ook weer typisch zo'n rebrand merkje volgens mij?
Laat HJ het maar niet lezen. Nu rebranden de Chinezen heel veel dooie merken, van Grundig tot Dunlop maar dit toch niet: https://www.gradient.fi/en/content/9-gradient-storyOne World Concepts schreef:Beetje wisselde ervaring met Gradient, ook weer typisch zo'n rebrand merkje volgens mij?
- pappaleo
- Contacteer:
Inderdaad. Ik vind ook nietsOne World Concepts schreef:Heb je daar ook een datasheet van, die lijkt nergens meer te vinden.....markbakk schreef:Dat maakte mij nou weer nieuwsgierig…
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
te laatPjotr schreef:Laat HJ het maar niet lezen. ...One World Concepts schreef:Beetje wisselde ervaring met Gradient, ook weer typisch zo'n rebrand merkje volgens mij?
maar waarom mag ik dat niet lezen?
- OWC
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Weet ik ook niet?Henkjan schreef:te laatPjotr schreef:Laat HJ het maar niet lezen. ...One World Concepts schreef:Beetje wisselde ervaring met Gradient, ook weer typisch zo'n rebrand merkje volgens mij?
Volgens mij was je altijd vrij transparant over alle speakertjes?
Zei niet dat jij het niet mag lezen....... Jij bent toch Finnofiel? En hier wordt Gradient afgedaan als "ook weer typisch zo'n rebrand merkje"Henkjan schreef:te laatPjotr schreef:Laat HJ het maar niet lezen. ...One World Concepts schreef:Beetje wisselde ervaring met Gradient, ook weer typisch zo'n rebrand merkje volgens mij?
Doet mij er aan herinneren dat ik er nog wat mee moet, en dan zie ik ineens wat dingen bij elkaar komen.
Gaan we weer on topic?
Zijn Gradient drivers en de Gradient luidsprekers niet verschillende producenten? Dacht het wel namelijk.
Dat zou kunnen. Ik ken het merk van de complete luidsprekers. Net als Mission overigens. En die zijn kwalitatief beslist ver boven een "rebranded no name merkje".
Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben, jij was zelf de 1e eigenaar van deze jongens.jeroen_d schreef:Zijn Gradient drivers en de Gradient luidsprekers niet verschillende producenten? Dacht het wel namelijk.
Een van de D.A.U-leden heeft eraan gemeten. ‘Wisselend’ kan ik niet beoordelen, maar het ‘merk’ is volgens mij inderdaad Intertechnik, dat nog steeds chassis rebrandt. Gezien dat ze ooit met Vifa zijn begonnen en Gradient al langer voeren dan menig populair merk van nu bestaat, zou ik ze iets meer credits willen geven.
- pappaleo
- Contacteer:
Ah, de CR-100. Ik kon al niks vinden toen ik zocht op CS-100.
Ik kan hem nu wel aanschaffen, maar voor het zoeken naar specs heb je nog een brilletje nodig.
Ik kan hem nu wel aanschaffen, maar voor het zoeken naar specs heb je nog een brilletje nodig.
RumoH kan ‘m wel leveren, vermoed ik zo… en de andere zelfbouwzaken ook. Srry voor die verschrijving 
- pappaleo
- Contacteer:
Ik kan mijn leesbril einde van de week ophalen. Misschien dat dat zal helpen.
Ik ga er vanavond eens mee spelen. Heeft dat ding ook nog afmetingen?
8,5 cm en Sd 56,75. Dat is dus een dikke 4"
Ik ga er vanavond eens mee spelen. Heeft dat ding ook nog afmetingen?
8,5 cm en Sd 56,75. Dat is dus een dikke 4"
-
wouter
- Ook commercieel actief
Deze is in de categorie 4,5 liter en budget woofer wel een killer:
http://www.loudspeakerdatabase.com/Dayton/DSA115-8
De wavecor sw118wa02 komt qua specs overeen met de Peerless SDS 4", maar niet qua prijs en 2-weg mogelijkheden, het is dan ook een subwoofer. In de Micro Block wordt hij met een zeer laag inzetbare tweeter wel als 2-weg gecombineerd, maar ik denk dat de gevoeligheid naar de kelder is
http://www.loudspeakerdatabase.com/Dayton/DSA115-8
De wavecor sw118wa02 komt qua specs overeen met de Peerless SDS 4", maar niet qua prijs en 2-weg mogelijkheden, het is dan ook een subwoofer. In de Micro Block wordt hij met een zeer laag inzetbare tweeter wel als 2-weg gecombineerd, maar ik denk dat de gevoeligheid naar de kelder is
- OWC
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
De Dayton is al een paar pagina's terug voorbij gekomen.
Daar zou ik meer vertrouwen in hebben dan de Gradient.
Ik heb ergens een Hobby Hifi liggen (nouja digitaal) met de Gradient.
De xmax schijnt 4mm te zijn, maar kan niet achterhalen of dat piek-piek is of one-way.
Er moet trouwens wel een datasheet beschikbaar zijn.
Daar zou ik meer vertrouwen in hebben dan de Gradient.
Ik heb ergens een Hobby Hifi liggen (nouja digitaal) met de Gradient.
De xmax schijnt 4mm te zijn, maar kan niet achterhalen of dat piek-piek is of one-way.
Er moet trouwens wel een datasheet beschikbaar zijn.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Ik heb ze even een e-mailtje gestuurd of ze datasheet hebben van de Gradient CR-100
Zou wel moeten, hij was wel beschikbaar op de oude intertechnik website.
Helaas werken die links niet meer, ook niet met de WaybackMachine.
Als het een ouder model is, kan ik eens in de oude Intertechnik brochures bladeren.
Zou wel moeten, hij was wel beschikbaar op de oude intertechnik website.
Helaas werken die links niet meer, ook niet met de WaybackMachine.
Als het een ouder model is, kan ik eens in de oude Intertechnik brochures bladeren.

(In dat linkje van Mark)