Calimero
Moderator: Beheerdersteam
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Calimero
Er is ook een COAX versie met ronde korf, volgens mij heeft die ook een andere ophanging, maar ik zal dat navragen.
- pappaleo
- Berichten: 12413
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Calimero
Ik heb ooit een tijdje gestoeid met een coax. Dat werd niet zo'n succes. Prima tweetertje zat er in, maar op een steeltje deed ie heel vreemd, zoals je je wellicht kunt herinneren.
Dus dat laat ik nog even aan mij voorbij gaan.
Dus dat laat ik nog even aan mij voorbij gaan.
Re: Calimero
Ik heb daar mee gestoeid, ik vond het tweetertje beneden de maat. Als je wil kan je hem lenen.
Re: Calimero
Die heb ik ook per ongeluk, maar ik heb het meest gestoeid met de SB13PFC25-4 . Deze heeft een diepe conus en heeft daardoor een beetje het geluid van spreken met twee handen als hoorn voor je mond.
- pappaleo
- Berichten: 12413
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Calimero
Die maat is voor het project roadrunnerJohn P schreef:Die heb ik ook per ongeluk, maar ik heb het meest gestoeid met de SB13PFC25-4 . Deze heeft een diepe conus en heeft daardoor een beetje het geluid van spreken met twee handen als hoorn voor je mond.
Maar goed, geen Coax dus.
Re: Calimero
Of die Reckhorn drivers? Waar de bloemkolen mee gemaakt zijn?
viewtopic.php?f=3&t=24128&hilit=Bloemkolen
viewtopic.php?f=3&t=24128&hilit=Bloemkolen
- pappaleo
- Berichten: 12413
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Calimero
Hebben we de doelstelling van dit project een beetje uit het oog verloren?
Het gaat dus om een tweewegje van zo'n 4,5 liter max met een 4" woofertje.
Het gaat dus om een tweewegje van zo'n 4,5 liter max met een 4" woofertje.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Calimero
+1 een echte (dus niet met tweet op een steeltje) zoals die SB moet toch wat moois van te maken zijn.One World Concepts schreef:Het is mij nog steeds onduidelijk waarom geen coax, maar goed.
Re: Calimero
Kun je de BB's niet gewoon zwart spuiten en niet lager gaan dan 90Hz?pappaleo schreef:Hebben we de doelstelling van dit project een beetje uit het oog verloren?
Het gaat dus om een tweewegje van zo'n 4,5 liter max met een 4" woofertje.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Calimero
Nog even gevraagd.
De coax versie is gelijk aan de sb12pfc.
Kennelijk een typo in de datasheet.
Alleen de sb12pac heeft een andere ophanging.
De iets grotere sb13pfc gebruikt dan ook weer andere materialen voor de ophanging.
De coax versie is gelijk aan de sb12pfc.
Kennelijk een typo in de datasheet.
Alleen de sb12pac heeft een andere ophanging.
De iets grotere sb13pfc gebruikt dan ook weer andere materialen voor de ophanging.
Re: Calimero
Volgens mij was er al een erg mooie tweeter geselecteerd en is het juist de vraag daar een mooie unit bij te vinden die vergelijkbaar is met de Mision dirver, qua prijs en prestatie.
Een coax driver past dan niet echt in dat plaatje lijkt mij.
Een coax driver past dan niet echt in dat plaatje lijkt mij.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Calimero
Ik wil evt wel die 12PAC samplen (helaas niet gratis), maar anders zou ik gewoon die 830855 adviseren.
Re: Calimero
Hè, hè, we zijn weer thuis........... ik gewoon die 830855 adviseren.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Calimero
https://www.hifi-selbstbau.de/hifi-selb ... t-acoustic
Hier viel me o.a. de Morel CAW 428 op, maar helaas takke duur. Met de Dayton RS125 in 2 liter gesloten had ik erg goede ervaringen, dus BR wil dat vast ook wel.
Deze is mij positief opgevallen, maar kan ook zijn omdat Italianen leuke T/S verzinnen
http://www.loudspeakerdatabase.com/Ciare/HWG130#4%CE%A9
In ca 4 liter is dit denk ik wel een heel mooi drivertje:
http://www.loudspeakerdatabase.com/Wave ... %CE%A9%20T
In ca 5 liter dan weer de WF118WA05
https://www.jt-audio.fi/p/fischer-fisch ... takaiutin/
Hier viel me o.a. de Morel CAW 428 op, maar helaas takke duur. Met de Dayton RS125 in 2 liter gesloten had ik erg goede ervaringen, dus BR wil dat vast ook wel.
Deze is mij positief opgevallen, maar kan ook zijn omdat Italianen leuke T/S verzinnen
http://www.loudspeakerdatabase.com/Ciare/HWG130#4%CE%A9
In ca 4 liter is dit denk ik wel een heel mooi drivertje:
http://www.loudspeakerdatabase.com/Wave ... %CE%A9%20T
In ca 5 liter dan weer de WF118WA05
https://www.jt-audio.fi/p/fischer-fisch ... takaiutin/
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Calimero
Nooit weggeweest?Pjotr schreef:Hè, hè, we zijn weer thuis........... ik gewoon die 830855 adviseren.Kost bij PartsExpress overigens $18,50 .............
Als meerdere mensen geïnteresseerd zijn kan ik evt wel iets regelen voor een groupbuy.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Calimero
En dan? Heb je een woofertje van 22 euro voor 15? Scheelt je op het hele project 2x 7 euro.... een spoeltje extra per kant kost hetzelfde, dus een besparing is vooral interessant wanneer de woofer zich heel makkelijk laat filteren, of bijv een filterloze opzet voor de woofer, zoiets als dit: https://www.club-27.com/diy-speakers/horn-speaker-janis
Maar waarom al die moeite, de projectkosten zijn tig keer zo veel als de korting van een groupbuy op een budget woofer toch?!
Met een 4" zou ik eerder kijken naar wat meer Xmax dan 3mm, ook al zijn de T/S parameters van de SDS 4" echt zeer fraai. Anno 2021 zou ik echt liever Wavecor WF118 variant pakken bijvoorbeeld. Helaas niet het prijssegment van de Mission, maar als ik de review van Jeroen_d lees dan denk ik, wow! En als je dan onder de streep 80 euro meer kwijt bent - of dit nooit meer kunt evenaren, dan zou ik dat eerste kiezen
Maar waarom al die moeite, de projectkosten zijn tig keer zo veel als de korting van een groupbuy op een budget woofer toch?!
Met een 4" zou ik eerder kijken naar wat meer Xmax dan 3mm, ook al zijn de T/S parameters van de SDS 4" echt zeer fraai. Anno 2021 zou ik echt liever Wavecor WF118 variant pakken bijvoorbeeld. Helaas niet het prijssegment van de Mission, maar als ik de review van Jeroen_d lees dan denk ik, wow! En als je dan onder de streep 80 euro meer kwijt bent - of dit nooit meer kunt evenaren, dan zou ik dat eerste kiezen
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Calimero
Dat is procentueel gezien een HEEL groot verschil op zo'n project.
Misschien vind JIJ dat niet belangrijk, anderen denken daar misschien anders over.
Bedenk ook dat er mensen zijn die niet een geldboom in hun tuin hebben en continu 80 euro hier en daar extra kunnen uitgeven?
Ik bied het alleen maar aan.
En ja, als we de prijs omhoog gaan krikken ken ik een hele berg 4 inchers die het beter doen.
Incl een berg SB Acoustics, maar ook genoeg andere merken. Ik volg je punt niet helemaal?
Als we het idee van dit projectje ietsjes ruimer nemen, heb je op een vorige pagina een alternatief kunnen lezen dat net zo groot is.
Misschien vind JIJ dat niet belangrijk, anderen denken daar misschien anders over.
Bedenk ook dat er mensen zijn die niet een geldboom in hun tuin hebben en continu 80 euro hier en daar extra kunnen uitgeven?
Ik bied het alleen maar aan.
En ja, als we de prijs omhoog gaan krikken ken ik een hele berg 4 inchers die het beter doen.
Incl een berg SB Acoustics, maar ook genoeg andere merken. Ik volg je punt niet helemaal?
Als we het idee van dit projectje ietsjes ruimer nemen, heb je op een vorige pagina een alternatief kunnen lezen dat net zo groot is.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Calimero
in dat licht bezien is de Peerless SDS 4" een leuk ding. Maar persoonlijk kan ik met deze peerless de creativiteit niet vinden. En waarom was Calimero nou zo geslaagd? Mede door het goede geluid, de klankkwaliteit en de afstemming/finetuning. Maar goed, Pappaleo gaf ook aan dat de prijs interessant moet/mag blijven ivm nabouw.
