Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Nu een weekje Qobuz op proef om uit te proberen. Voorlopige conclusie: Die blijft!
Voor ons het geld beslist waard. Leuke ready playlists ook. Streamt vooralsnog HiRes via de phone via BT5. Dat werkt probleemloos maar er er moet toch iets van een klein touch PC'tje of fanless mini PC'tje komen ben ik bang 
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Heb je vergeleken met Tidal? Ik vind Qobuz het hoog benadrukken. Daardoor loopt het geluid bij complexe opnames meer dicht en verlies je ruimte informatie. Tidal klinkt voor mij hetzelfde als dat ik van de harde schrijf of NAS een flac bestand afspeel dat van CD is geript.Pjotr schreef:Nu een weekje Qobuz op proef om uit te proberen. Voorlopige conclusie: Die blijft!Voor ons het geld beslist waard. Leuke ready playlists ook. Streamt vooralsnog HiRes via de phone via BT5. Dat werkt probleemloos maar er er moet toch iets van een klein touch PC'tje of fanless mini PC'tje komen ben ik bang
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Mij niet opgevallen. Ik heb niet de indruk dat het geluid bij Qobuz gepimpt is t.o.v. CD of HDtracks. Als dat zo was had mijn vrouw al lang alarm geslagen, die heeft nu een weekje via de hoofdtelefoon er veel mee doorgebracht. En de Koningin van de Nacht uit "Die Zauberflöte" b.v. kon haar goedkeuring weg dragen. Belangrijk voor is ons het aanbod. Qobus ligt dan meer in onze belangstelling dan Tidal.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Het geluid is zeker wel gepimpt, dat weet ik 100% zeker. Dat wil niet meteen zeggen dat het irriterend is en sterk opvalt.
Aanbod is inderdaad op punten verschillend, waarbij Qobuz veel meer klassiek aanbiedt. Ik kan me goed voorstellen dat dit doorslaggevend is voor de keuze.
Aanbod is inderdaad op punten verschillend, waarbij Qobuz veel meer klassiek aanbiedt. Ik kan me goed voorstellen dat dit doorslaggevend is voor de keuze.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Mijn ervaring wordt trouwens niet gestaafd door online vergelijkende testen op youtube, waar sommigen best veel tijd in hebben gestopt. Vaak gaan die over het vergelijk tussen de high res streaming varianten. Wat ik constateer baseer ik juist op het normale 16bit/44.1kHz aanbod, dus geen MQA fratsen ed. En natuurlijk mijn setup waarbij ik via Roon, netwerkDAC en ASIO speel, wat waarschijnlijk weer wat anders is dan afspelen direct vanuit de app en een USB interface of interne geluidskaart van de computer.
Hier een best mooi vergelijk tussen spotify, apple, tidal en youtube. Apple valt wel heel erg door de mand.
https://youtu.be/FURPQI3VW58
Hier een best mooi vergelijk tussen spotify, apple, tidal en youtube. Apple valt wel heel erg door de mand.
https://youtu.be/FURPQI3VW58
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
TIDAL heeft zijn abonnementen veranderd?
Of was er al een abonnement voor 9,95?
Of was er al een abonnement voor 9,95?
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Ik kreeg wel een berichtje dat het nu anders heet HIFI Plus en het abonnement kost mij dan voor 2 jaar € 8,33 per maand.
Dat is dan wat vroeger TIDAL Masters heette. https://tidal.com/masters
Dat is dan wat vroeger TIDAL Masters heette. https://tidal.com/masters
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Qobuz was al even met de prijs omlaag. Krijgen we een streaming oorlog? 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Tidal cd kwaliteit is nu een tientje. Da’s net zoveel als Spotify toch?
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Tidal Individual Plan is nu 10.99 Euro (was 19.99 euro). Dat scheelt behoorlijk.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Heb eindelijk ontdekt hoe ik de volgorde van nrs in een Tidal playlist kan wijzigen. Hehe...
