3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat is wel de vraag inderdaad, met de cd 104 + tegel klinkt het erg fraai hier, maar met de Hapi/Grimm was dat ook het geval.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ff de multimeter er aan.Walt schreef:Ik heb geen idee, maar ik verwacht dat deze hoog ohmig zal zijn.
of beter nog, ff met Arta de impedantie opmetern
Voor het eerst in jaren heb ik weer eens een cd gekocht:
Patricia Barber - Higher.
Ik ben benieuwd, deze was niet via Tidal te streamen dus nog niet gehoord. Tevens zijn er nog 6 cd’s van Silje Nergaard onderweg, die ontbrak nog in het geheel in mijn cd collectie.
Alles trouwens via marktplaats, even iets anders om op te jagen dan tweaks…
Groetjes Walter
Ik ben benieuwd, deze was niet via Tidal te streamen dus nog niet gehoord. Tevens zijn er nog 6 cd’s van Silje Nergaard onderweg, die ontbrak nog in het geheel in mijn cd collectie.
Alles trouwens via marktplaats, even iets anders om op te jagen dan tweaks…
Groetjes Walter
- pappaleo
- Contacteer:
Ik vond het een wijze spreuk van Walter. Ik heb er een tegel van gemaakt.
Als Joram hem nog even kan laten instralen in Borssele, dan kan ie zo onder de CD speler.
Het wel weer een luie zangeres, traag op toon, er net tegenaan de toon, maar wel typerend voor haar zangkunsten.
Laatst gewijzigd door hannesie op di 03 aug 2021, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
CD's scoor ik altijd via Discogs (of de locale 2e hands platenzaak, bv Platenboef in 010; Sounds in Delft verkoopt ook via Discogs)Walt schreef:Voor het eerst in jaren heb ik weer eens een cd gekocht:
Alles trouwens via marktplaats, even iets anders om op te jagen dan tweaks…![]()
Ik toevallig met Henkjan over de app daar een gesprekje overpappaleo schreef:Ik vond het een wijze spreuk van Walter. Ik heb er een tegel van gemaakt.
Screenshot_20210803-113418~2.jpg
Als Joram hem nog even kan laten instralen in Borssele, dan kan ie zo onder de CD speler.
Nu dacht ik dat zo'n van der Heide tegel al lang bij de bekende kaders hoort en allang weer op de plank bij de aardstraalabsorbeerders was beland... Gaat Walt hem ontdekken. Er hoorde trouwens ook nog een lamp bij.
Laatst gewijzigd door Pjotr op di 03 aug 2021, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Doet mij een beetje aan Wim de Bie denken. Iets met een vriendin: "Daar ben ik voor behandeld"VintageHarry schreef:Wat moet ik me voorstellen bij die behandelde weerstand? Over hoeveel Ω gaat het bijvoorbeeld?
Vergeet de behandelde koolstof kabels niet he, Daar kunnen we nog weer een hoop lol van verwachtenPjotr schreef:Nu dacht ik dat zo'n van der Heide tegel al lang bij de bekende kaders hoort en allang weer op de plank bij de aardstraalabsorbeerders was beland... Gaat Walt hem ontdekken. Er hoorde trouwens ook nog een lamp bij.
Die kabels was wel waar het eigenlijk mee begon. Dat gedoe met tegels, koolstof pluis en niet pluis, en audiolampen had van der Heide niets mee te maken
Het laatste VdH inzicht qua kabels is geloof ik verguld koper in katoen en ingesnot.
Laatst gewijzigd door Walt op wo 04 aug 2021, 9:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- pappaleo
- Contacteer:
Ingesnot. Klinkt goed. Ik ga de fecale kabel introduceren. Natuurlijker kan niet.Walt schreef:Het laatste VdH inzicht qua kabels is geloof ik verguld koper in katoen en ingesnot.
En mensen die er niet in geloven kunnen er gewoon schijt aan hebben.
Hoe ga je dat er tussen krijgen Leo ?
Injectie spuitje ?
Injectie spuitje ?
Eerst een flink bord bruine bonen wegwerken ? 
De weerstanden zijn binnen. Het betreft een VdH behandelde tijgerweerstand, zie plaatje, dat is een mega ohm aantal kV weerstand.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Maar had je nog geen behandelde tijgerweerstand dan?
De zebra heeft er 176 keer overheen geplast. 
Eigenlijk een bekend verhaal. Ook John van der Sluis adviseerde een weerstand van 10- tot 100 kOhm, parallel aan de luidsprekerklemmen.
De getoonde weerstand doet me trouwens sterk denken aan de Russische vermogens weerstanden met een hoge spanningsvastheid, die door Oost Europese aanbieders op Ebay voor een appel en ei worden aangeboden.
Dit uiteraard zonder bepaalde inzegeningen....
groet,
Aat
De getoonde weerstand doet me trouwens sterk denken aan de Russische vermogens weerstanden met een hoge spanningsvastheid, die door Oost Europese aanbieders op Ebay voor een appel en ei worden aangeboden.
Dit uiteraard zonder bepaalde inzegeningen....
groet,
Aat
Het is i.i.g. een hoogspanningsweerstand, "hoog staand zeg" maar
Dacht eigenlijk dat het belangrijkste was dat het een koolweerstand is. Kool doet iets met mensen, vooral apekool 
FYI: In mijn topic op het audiofreaks forum heeft de bedenker van de gemodificeerde tijger weerstand wat extra informatie gegeven over de selectie criteria van zo’n weerstand.
Gr. Walter
Gr. Walter
Doe eens een linkje, scheelt weer zoeken.
Ik lees daar alleen dat je goed in je vel moet zitten voor die weerstanden en dat de ene kool de andere niet is. Dus moeten die weerstanden nou gemodificeerd of jij zelf?